Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa bort "Annat" på macbook pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en macbook pro retina som snart har slut på lagringsutrymme. Jag vet dock inte hur jag kan frigöra utrymme eftersom jag vet inte vad det är som tar upp plats. När jag tittar i "Skivverktyg" ser jag att en stor del av utrymmes tas upp av "Annat", men hur sjutton får jag reda på vad det betyder?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack för tipset! Har du använt några av programmen (Ccleaner, Disk inventory X och Monolingual) men konstigt nog har andelen "Annat" blivit större? Fattar noll.

Ursprungligen av s-granqvist:

Tack för tipset! Har du använt några av programmen (Ccleaner, Disk inventory X och Monolingual) men konstigt nog har andelen "Annat" blivit större? Fattar noll.

Har Disk inventory X installerat.

Testa CleanMyMac. Rensar tempfiler etc men krymper även många applikationsfiler genom att radera språkfiler man inte behöver (Svenska och engelska bör räcka). Ta även en titt på din OS X installation. Har du installerat alla språk och alla drivrutiner för skrivare (majoriteten bör du kunna avinstallera)?

Tänk även på att avbrutna nedladdningar från torrent, iTunes etc kan lägga sig någon annanstans som temp-filer. Kolla upp var.

Om du använder Time Machine, men inte alltid är ansluten till backup-disken, så kan det röra sig om "local snapshots" från Time Machine.

Läs mer här:
https://support.apple.com/en-us/HT204015

Jag tittade på min egen dator och har också ganska omfattande av "annat" i förhållande till allt det andra. Man skulle vilja veta exakt vad det är när det upptar så mycket av hårddisken.

Skulle sortera efter storlek på fil och kolla var det väger mest...

1
Bevaka tråden