Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Iphone SE

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som väntat presenterar Apple en ny Iphone med fyratumsskärm och A9-processor, med namnet Iphone SE.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-03-21 19:10

Får en extrem köplust nu! Har returnerat min nya telefon och det här är helt klart intressant! Får en köplust direkt. Synd att ingångsmodellen är på 16 Gb, men det är kul med snabbare prylar och jag trodde inte att den skulle få Live Photos. Liten besvikelse att den fick 5s:ans design, men men blir nog grymt ändå!

Min nästa fån.

I princip en sexa i 5s skal alltså. Fast bättre bluetooth och kamera (och A9!!). Spännande. Det är ju ett väldigt bra skal dessutom.

Senast redigerat 2016-03-21 22:52
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-21 19:45

Blir nog en 64GB för mig. Fasen vad gött att det äntligen har hänt! En ny 4"-telefon med 64GB för oss som gillar prestanda men samtidigt vill hålla det smått! Wohoo!!! TACK APPLE

Den är även lättare att hålla i och kameran sticker inte ut.

Toppen!
En så'n ska vi ha.
Nu får 5:an gå. Behöver ingen stor iPhone, jag har en iPad till det

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-21 20:05
Ursprungligen av panther:

Toppen!
En så'n ska vi ha.
Nu får 5:an gå. Behöver ingen stor iPhone, jag har en iPad till det

Samma här. Don efter person... Eller tillämpning i det här fallet.
Jag är skitnöjd med mina 4", 7,9", 13,3", 27" Apple-skärmar. Skönt att kunna ha det exakt så i åtminstone några år till

Tror faktiskt rätt många kommer byta sin 6/6S till en SE.

Definitivt. Speciellt när den har A9-processor. Hade varit lätt för Apple att slänga in en A8 och kalla det en budgettelefon. Fast det är å andra sidan den billigaste modellen någonsin utan abonnemang, till och med billigare än 5c var när den kom.

Ursprungligen av keptang:

Tror faktiskt rätt många kommer byta sin 6/6S till en SE.

Kanske mindre böjbar också

Så kan det mycket väl vara. Inget jag haft problem med personligen dock.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-03-21 20:51

Jag ska sälja min 6S och köpa den här istället. Jag är så förbannat leds på att inte nå hela skärmen med en hand utan att få kramp. Synd bara att den inte finns med 128Gb.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-03-21 21:21

Dags att gå ner i storlek känner jag (Nexus 6p), blir nog 64GB space grey för min del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-21 23:07

Synd att man skippar force touch eller 3D touch. Det hade klart varit bra med det så tekniken sprider sig till hela Apples eko-system.

Förvisso saknar även iPad / iPad Pro det men ändå. Nu sattes ribban högt för en 4" lur. Och man var smart nog att inte skippa 3.5 mm kontakten.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-21 23:31
Ursprungligen av Erik.dv:

Synd att man skippar force touch eller 3D touch. Det hade klart varit bra med det så tekniken sprider sig till hela Apples eko-system.

Förvisso saknar även iPad / iPad Pro det men ändå. Nu sattes ribban högt för en 4" lur. Och man var smart nog att inte skippa 3.5 mm kontakten.

Svårt att få plats med 3D Touch i det formatet kanske... Funkar kanske om de tar bort 3.5mm-kontakten?

  • Medlem
  • 2016-03-21 23:35
Ursprungligen av Erik.dv:

Synd att man skippar force touch eller 3D touch. Det hade klart varit bra med det så tekniken sprider sig till hela Apples eko-system.

Förvisso saknar även iPad / iPad Pro det men ändå. Nu sattes ribban högt för en 4" lur. Och man var smart nog att inte skippa 3.5 mm kontakten.

Ribban kanske är hög, men jag misstänker att den inte kommer uppgraderas lika frekvent som flaggskeppen. Ska vi tro på en uppgradering först om ett par år för iPhone SE?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-03-22 00:37
Ursprungligen av Dalle:

Ribban kanske är hög, men jag misstänker att den inte kommer uppgraderas lika frekvent som flaggskeppen. Ska vi tro på en uppgradering först om ett par år för iPhone SE?

För mig är det okej om det kommer en uppdaterad 4-tummare om ca 2 år, när jag kört skiten ur iPhone SE

Ursprungligen av Dalle:

Ribban kanske är hög, men jag misstänker att den inte kommer uppgraderas lika frekvent som flaggskeppen. Ska vi tro på en uppgradering först om ett par år för iPhone SE?

Vartannat år duger fint.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Svårt att få plats med 3D Touch i det formatet kanske... Funkar kanske om de tar bort 3.5mm-kontakten?

Fast jag hade gärna bytt 3,5mm kontakten för 3D Touch.

Helt klart ett intressant iFån. I mitt tycke var inte 6:orna alls snygga med sina runda former.

Här får man en SE till en rimligare peng och i snyggare form. Dessutom med nästan samma innehåll.

Oj, nu blev det inte lätt.... Som någon sa. Använder iPad när jag behöver se på något större.

iPhone har jag gärna i liten format.

Någon som vet hur mycket ram det är i iPhone SE? Det som stör mig mest med min 6:a är helt klart begränsningen med 1gig ram.

Ursprungligen av koffas:

Någon som vet hur mycket ram det är i iPhone SE? Det som stör mig mest med min 6:a är helt klart begränsningen med 1gig ram.

2GB som i 6S.

Ursprungligen av keptang:

2GB som i 6S.

Perfekt! Ett köp känns högaktuellt.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2016-03-22 09:37

Attans att jag köpte 6s för ett par månader sen.. Skulle hållt ut lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-22 10:37

Tycker SE verkar hyperintressant. Även om jag nu vant mig vid den lite för stora 6:an. Hur är batterikapaciteten melon 6S och SE? Borde vara till SE:s fördel va'?

Sedan är det liiite roligt att läsa allas glädje över en "liten" telefon. När jag klagade på 6:an och alla gånger jag skrivit om mitt velande har den absoluta majoriteten sagt - Äää, 6:an har ju perfekt storlek, det är så här det ska svara, bästa storleken ever... Om jag nu överdriver lite..;) Men det visar att Apple leder kunderna och inte tvärtom. Det Apple tar fram älskas. Tar de fram en stor telefon älskas den och de som klagar får väldigt lite medhåll. Tar de senare fram en mindre telefon älska den... Det är bara att buga och bock inför den position Apple lyckats etablera!

  • Medlem
  • 2016-03-22 10:40

Tål den lite vatten?

  • Medlem
  • 2016-03-22 10:41
Ursprungligen av alix:

Tål den lite vatten?

De sa inget om vattentålighet på Apple-eventet. Men den tål säkert lite vatten.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-03-22 10:43
Ursprungligen av alix:

Tål den lite vatten?

De flesta iPhones tål en del vatten, jag har blött ner mina ordentligt ändå från originalmodellen och de har fortsatt fungera U.A. Högtalaren är det som är mest känsligt för fukt enligt min erfarenhet.

  • Medlem
  • 2016-03-22 10:44
Ursprungligen av WiFi:

De sa inget om vattentålighet på Apple-eventet. Men den tål säkert lite vatten.

Jag tänkte på den förra: https://ifixit.org/blog/7408/iphone-waterproo...

Bevaka tråden