Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar OS X

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterar operativsystemet OS X till version 10.11.4.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-03-21 20:53

Comboupdate finns här

https://support.apple.com/kb/DL1869?viewlocal...

Tar 8-9 min att få hem jämfört med 1+ timme på app store.

Tack för tipset! Mycket snabbare.

  • Medlem
  • Vaxholm
  • 2016-03-21 21:34
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple uppdaterar operativsystemet OS X till version 10.11.4.

Läs hela artikeln här

Känns inte Safari lite mer snappy?

  • Medlem
  • 2016-03-21 21:35
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tack för tipset! Mycket snabbare.

Nja. 654 MB av 1.94 GB -- 1 timme, 14 minuter återstår.

Inte så snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-21 22:00
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple uppdaterar operativsystemet OS X till version 10.11.4.

Yes!

Ursprungligen av Ljung:

Nja. 654 MB av 1.94 GB -- 1 timme, 14 minuter återstår.

Inte så snabbt.

Okej. Det var snabbt för mig i alla fall. Nu kanske alla andra har hittat combon också.

Körde betan och den fick safari att frysa 3-4 per dag till så sent som förra veckan, så jag återgick till 10.11.3
Väntar med att uppdatera tills att jag vet att inte 10.11.4 har samma problem
Min MBP fungerar perfekt sedan jag gick tillbaka

Ursprungligen av flygarn:

Comboupdate finns här

https://support.apple.com/kb/DL1869?viewlocal...

Tar 8-9 min att få hem jämfört med 1+ timme på app store.

Tack för länken!

Skön uppdatering f.ö, min Macbook Air (late 2015) har redan kraschat två gånger. Första två gångerna sedan jag köpte datorn. En gång under en stream från FZ (Dark Souls 3) och en gång när jag gjorde en filöverföring från Time Capsule till datorn.

Bra jobbat, Apple...

Edit: Fjärde gången datorn hänger upp sig. Denna gången satt jag på Facebook och bara läste, sen märkte jag att muspekaren inte rörde på sig - inget funkade.

Ingen annan som råkat ut för det här?

Senast redigerat 2016-03-23 00:32
Ursprungligen av Segas:

Skön uppdatering f.ö, min Macbook Air (late 2015) har redan kraschat två gånger. Första två gångerna sedan jag köpte datorn. En gång under en stream från FZ (Dark Souls 3) och en gång när jag gjorde en filöverföring från Time Capsule till datorn.

Bra jobbat, Apple...

Edit: Fjärde gången datorn hänger upp sig. Denna gången satt jag på Facebook och bara läste, sen märkte jag att muspekaren inte rörde på sig - inget funkade.

Ingen annan som råkat ut för det här?

Har en MBP från 2008 med samma uppdatering men aldrig haft något problem alls sen jag uppdaterade till första versionen av el capitan så har datorn flutit på som vanligt! Nu kör jag dock med en ssd och 8gb ram men bör ju vara irrelevant till safari osv.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-03-26 08:23
Ursprungligen av Segas:

Denna gången satt jag på Facebook och bara läste, sen märkte jag att muspekaren inte rörde på sig - inget funkade.

Ingen annan som råkat ut för det här?

Samma här. Gick inte att röra på muspekaren. Fick bli en omstart. Har hoppat över uppdateringen på min andra Mac till dess att Apple fått bukt med det här.

Ursprungligen av onnyt:

Samma här. Gick inte att röra på muspekaren. Fick bli en omstart. Har hoppat över uppdateringen på min andra Mac till dess att Apple fått bukt med det här.

Jag fick återställa datorn till dagen innan uppdateringen rullades ut. Känns onekligen olustigt att behöva göra det med en produkt från Apple...

1
Bevaka tråden