Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckt bild verkar bekräfta Iphone SE

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här bilden av specifikationerna till Apples kommande Iphone tycks bekräfta att namnet blir Iphone SE.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-03-17 14:39

SE? Endast för svenska marknaden?

  • Medlem
  • 2016-03-17 14:41
Ursprungligen av alix:

SE? Endast för svenska marknaden?

Second Edition, Special Edition, eller nåt annat... Knappast Sverige, men jag förstod din ironi.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-03-17 14:46

Saknar alternativet "Väntar på nästnästa flaggskepp"

Kan det vara Small Edition?

Kan ju lika gärna vara en Kinakopia. Deras tecken på en produkt gör en " lite" misstänksam. Svaret kommer nästa vecka - kanske.

  • Medlem
  • 2016-03-17 15:37

Det ryktas om 450 dollar för SE för att Apple skall kunna öka marknadsandelar i Indien bla

  • Medlem
  • 2016-03-17 15:43
Ursprungligen av PaO:

Det ryktas om 450 dollar för SE för att Apple skall kunna öka marknadsandelar i Indien bla

Ja, något måste de göra för att få en växande marknad. I Indien är Android ruskigt starkt. Helt enkelt på grund av priset.

  • Medlem
  • 2016-03-17 18:34
Ursprungligen av alix:

Ja, något måste de göra för att få en växande marknad. I Indien är Android ruskigt starkt. Helt enkelt på grund av priset.

Ja med tanke på att självaste Tim Cook sakt att han tror att iPhone som segment kommer att backa för fösta gången på tio år. Är detta första budget luren från Apple?

Ursprungligen av Redaktionen:

Den här bilden av specifikationerna till Apples kommande Iphone tycks bekräfta att namnet blir Iphone SE.

Läs hela artikeln här

16 GB var en besvikelse. Instegsmodellen borde vara 32 GB.

Ursprungligen av matssoderstrom:

16 GB var en besvikelse. Instegsmodellen borde vara 32 GB.

Väldigt många klarar sig riktigt bra på 16 så kan de hålla nere priset lite så tycker jag det är helt okej. Jag har ex inte haft nytta av mer än 16 GB på någon telefon så länge jag kan minnas sedan musik kunde börja strömmas från nätet.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Väldigt många klarar sig riktigt bra på 16 så kan de hålla nere priset lite så tycker jag det är helt okej. Jag har ex inte haft nytta av mer än 16 GB på någon telefon så länge jag kan minnas sedan musik kunde börja strömmas från nätet.

Alltså ni som klarar er på 16 hur gör ni det?
Jag förstår verkligen inte, använder ni inte telefonen till nått?

Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså ni som klarar er på 16 hur gör ni det?
Jag förstår verkligen inte, använder ni inte telefonen till nått?

Jag tror det har mycket att göra med att de inte använder kameran så mycket. Så är det iaf för morsan som klarar sig bra med endast 16 GB.

Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså ni som klarar er på 16 hur gör ni det?
Jag förstår verkligen inte, använder ni inte telefonen till nått?

Jag använder Webbläsare, SMS och ringfunktion podcast och musik. Sen har jag kanske max 10 små appar installerade. Jag använder telefonen mycket men det behöver inte betyda att man använder stora filer Det är ju bara bra för mig med tanke på hur mycket apple tar för att gå upp i lagringsstorlek.

Fota gör jag men inte mycket.

  • Medlem
  • 2016-03-18 19:21

Jag har en Android (Motorola Moto G) med 8 GB lagring och använder 6 GB (Android 6 Marshmallow kräver 3,5 GB). Har bara vanliga appar (plus Googles svit). Jag har dock köpt en ny som har 16 GB, vilket jag tycker verkar mycket mer än vad jag behöver (jag ville egentligen åt dubbla mängden RAM). Kan lägga massor av musik och film där. Och då räknar jag inte med SD-kortet på 32 GB som är formaterat som extra internlagring. Hur mycket kräver Ios + vanliga appar?

Ursprungligen av alix:

Jag har en Android (Motorola Moto G) med 8 GB lagring och använder 6 GB (Android 6 Marshmallow kräver 3,5 GB). Har bara vanliga appar (plus Googles svit). Jag har dock köpt en ny som har 16 GB, vilket jag tycker verkar mycket mer än vad jag behöver (jag ville egentligen åt dubbla mängden RAM). Kan lägga massor av musik och film där. Och då räknar jag inte med SD-kortet på 32 GB som är formaterat som extra internlagring. Hur mycket kräver Ios + vanliga appar?

Ca 4,3 GB skulle jag säga.

Själv längtar jag tills 256 GB dyker upp.
?

  • Medlem
  • 2016-03-18 20:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ca 4,3 GB skulle jag säga.

Varför skulle då 16 GB vara otillräckligt?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-18 21:13

Är det en budgetlur så ska det definitivt finnas en 16GB version, men inte för den svenska marknaden. Har man inte råd att gå upp 800kr så ska man inte köpa en ny iPhone. /mina 0,02kr

Ursprungligen av alix:

Varför skulle då 16 GB vara otillräckligt?

Inget jag har hävdat. Kör själv 16BG, men det är en aning lite för mig.

Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså ni som klarar er på 16 hur gör ni det?
Jag förstår verkligen inte, använder ni inte telefonen till nått?

Antagligen inte. Min erfarenhet är att 16 GB i själva verket blir 12 GB (GiB) när systemet tar upp cirka 3 GB. Sen drar man ner sin photostream, spotify cachar upp lite låtar och sparar diverse filer i podcast-appen. Sen är det fullt, i praktiken.

Ursprungligen av Chaosstar:

Alltså ni som klarar er på 16 hur gör ni det?
Jag förstår verkligen inte, använder ni inte telefonen till nått?

Har den som jobblur. Ringer och surfar, thats it. Har inte tid till att lägga energi till så mycket annat.

  • Medlem
  • 2016-03-19 00:11
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har den som jobblur. Ringer och surfar, thats it. Har inte tid till att lägga energi till så mycket annat.

Hur mycket lagring har din privata telefon?

  • Medlem
  • 2016-03-19 00:19
Ursprungligen av alix:

Jag har en Android (Motorola Moto G) med 8 GB lagring och använder 6 GB (Android 6 Marshmallow kräver 3,5 GB). Har bara vanliga appar (plus Googles svit). Jag har dock köpt en ny som har 16 GB, vilket jag tycker verkar mycket mer än vad jag behöver (jag ville egentligen åt dubbla mängden RAM). Kan lägga massor av musik och film där. Och då räknar jag inte med SD-kortet på 32 GB som är formaterat som extra internlagring. Hur mycket kräver Ios + vanliga appar?

Så här ser det ut för mig
Då använder jag min telefon till det mesta

Ursprungligen av PaO:

Hur mycket lagring har din privata telefon?

Har ingen.

  • Medlem
  • 2016-03-19 09:58
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har ingen.

Okej men du har kanske en iPad privat för media konsumtion. Jag har mer och mer gått över till att bara använda min telefon och anpassat det digitala livet därefter

Ursprungligen av PaO:

Okej men du har kanske en iPad privat för media konsumtion. Jag har mer och mer gått över till att bara använda min telefon och anpassat det digitala livet därefter

Det har jag, men den används främst till surf och att läsa böcker på.

Min iphone med 16GB duger för mig. Bilder laddar jag upp till molnet och musik streamar jag. Det största som tar plats är spelet Heartsone, annars är det rätt tunt med appar. Har inget behov helt enkelt.

  • Medlem
  • 2016-03-19 11:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det har jag, men den används främst till surf och att läsa böcker på.

Min iphone med 16GB duger för mig. Bilder laddar jag upp till molnet och musik streamar jag. Det största som tar plats är spelet Heartsone, annars är det rätt tunt med appar. Har inget behov helt enkelt.

Du gör ju helt rätt som utnyttjar dina tekniska prylar till max. Finns otroligt många användare som har låg verkningsgrad. Alla har vi olika behov och tex det enda spelet jag har är schack

Dock hade nog inte Apple förlorat vansinnigt mycket på att ha 32GB som insteg 2016

Ursprungligen av PaO:

Du gör ju helt rätt som utnyttjar dina tekniska prylar till max. Finns otroligt många användare som har låg verkningsgrad. Alla har vi olika behov och tex det enda spelet jag har är schack

Dock hade nog inte Apple förlorat vansinnigt mycket på att ha 32GB som insteg 2016

Till max sett till mina behov, ja. Generellt så skulle jag säga att 16GB inte räcker till någon.

Ursprungligen av PaO:

... Dock hade nog inte Apple förlorat vansinnigt mycket på att ha 32GB som insteg 2016

De hade nog förlorat en del ändå då det skulle leda till att färre köpte den dyrare 64 GB modellen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-20 17:11

Det skiljer inte mycket per telefon, men om de säljer några miljoner så blir det pengar.

1
Bevaka tråden