Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples ingenjörer kan vägra hjälpa FBI

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även om Apple tvingas bistå FBI med att utveckla en mindre säker version av IOS kan företagets ingenjörer vägra eller säga upp sig.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-18 14:51

Har man inga moraliska betänkligheter att skriva en del av verksamheten i utlandet (tänk Irland), så är det inte långsökt att man flyttar verksamhet eller skriver bolaget utomlands.
Då tänker jag mig tex att man flyttar mindre, men viktiga delar av iOS utvecklingen till ett land som inte lägger sig i ett företags verksamhet.

Apple är resoluta i den här frågan, och dess möjlighet att flytta delar av verksamheten utomlands är ett hot som de mycket väl kan använda, om de inte erbjuds alternativ.

Ursprungligen av reboot81:

Har man inga moraliska betänkligheter att skriva en del av verksamheten i utlandet (tänk Irland), så är det inte långsökt att man flyttar verksamhet eller skriver bolaget utomlands.
Då tänker jag mig tex att man flyttar mindre, men viktiga delar av iOS utvecklingen till ett land som inte lägger sig i ett företags verksamhet.

Apple är resoluta i den här frågan, och dess möjlighet att flytta delar av verksamheten utomlands är ett hot som de mycket väl kan använda, om de inte erbjuds alternativ.

Enkelt, då inför ju USA bara försäljningsstopp av Apples telefoner.

...med eller utan dagens ingenjörer.

Ursprungligen av Segas:

Enkelt, då inför ju USA bara försäljningsstopp av Apples telefoner.

...med eller utan dagens ingenjörer.

Det är nog lättare att tvinga de ingenjörer som inte vill foga sig till att göra som FBI vill, är jag rädd.

Ursprungligen av gabbeman:

Det är nog lättare att tvinga de ingenjörer som inte vill foga sig till att göra som FBI vill, är jag rädd.

Om de inte är anställda vid Apple kan inte FBI tvinga ingenjörerna. Gör de det, begår FBI brott och chefer riskerar fängelse för egenmäktig förfarande, vilket straffas hårt i USA.
Personligen tror jag att FBI är förloraren. NSA använder sig av helt andra metoder (NSA står på Apples sida och vill inte heller ha bakdörr - eftersom det skulle allvarligt skada deras verksamhet/intresse), så varför samarbetar inte FBI med NSA med hjälp av NSA's metoder?!
Till och med Edward Snowden, var förvånad över FBI's agerande och sa att de kunde ta sig in i telefonen om de velat (med NSA metod).

1
Bevaka tråden