Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAC PRO 2x 2,8 Ghz Quad-core intel Xeon

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-03-16 03:54

Hej Allihop!
Kom över en Mac Pro som jag nu undrar om någon som är insatt skulle kunna värdesätta åt mig då jag skulle vilja sälja den och införskaffa en lite smidigare Macbook.

Det jag får fram är att det är en:

Mac Pro (Early 2008)
Processor: 2 x 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon
Minne: 10 GB 800 MHz DDR2 FB-DIMM
Grafik: NVIDIA GeForce GT 120 512 MB

Mac2sell.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-03-16 13:00

mtorget.macworld.idg.se

Rekommenderar inte mtorget om du tänker sälja till privatperson (blocket, Tradera etc) då de ger ett pris som de köper in för.

Mac2Sell är ibland helt ute och cyklar. Detta verkar vara ett sådant fall. Enligt dem skulle den vara värd 9.270 kr.

http://www.mac2sell.net/permalink/?id=d90cb01...

Kanske skulle man kunna få så mycket om den har ännu mer minne, och ett häftigare grafikkort (och flera hårddiskar, kanske).

Tittar man runt på vad som finns på Blocket just nu, så tror jag att 5-6.000 är mer rimligt. Inte mer. Kanske mindre.

Mac2Sell är ju fulla, dyngraka.. Finns ingen Nehalem 12-core... Endast Westmere, vilket visar fel klockfrekvenser...

mtorget är nog det absolut sämsta man kan rekommendera någon. Då skulle jag hellre rekommendera att sälja till någon skum typ i en mörk gränd. Någon mer oseriös aktör får man leta efter.

Ursprungligen av Aston:

Mac Pro (Early 2008)
Processor: 2 x 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon
Minne: 10 GB 800 MHz DDR2 FB-DIMM
Grafik: NVIDIA GeForce GT 120 512 MB

Hur många hårddiskar? Hur stora?

1
Bevaka tråden