Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tomtom släpper gratis-app för Iphone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Navigeringsappen Tomtom släpper en ny app som blir gratis att använda för IOS-användare med vissa begränsningar per månad.

Läs hela artikeln här

Verkar inte fungera överallt, finns ej i Abu Dhabi...

  • Medlem
  • 2016-03-15 19:53

Kör med Sygic som baseras på Tomtom mycket prisvärd offline navigering. Annars finns ju Here som gratis app

Ursprungligen av PaO:

Kör med Sygic som baseras på Tomtom mycket prisvärd offline navigering. Annars finns ju Here som gratis app

Ja Sygic är kanon , och går ju via satellit också istället för teleoperatörer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-16 01:29
Ursprungligen av Sventa46:

Ja Sygic är kanon , och går ju via satellit också istället för teleoperatörer.

också istället?

Va?

Ursprungligen av reboot81:

också istället?

Va?

Ja , den funkar offline men den kanske inte använder satellit.
Men man behöver ingen internetanslutning. Förbaskat bra när
man är utomlands.

  • Medlem
  • 2016-03-16 07:11
Ursprungligen av Sventa46:

Ja , den funkar offline men den kanske inte använder satellit.
Men man behöver ingen internetanslutning. Förbaskat bra när
man är utomlands.

Helt rätt. Här hemma i Sverige kör jag på en blandning av Here / Sygic / Google maps men utomlands Sygic. Livstids kartor och mycket prisvärd. Sökning för adress borde dock bli lite lättare men utan internet så är sökning helt okej. Billäget på min mobil kräver av någon anledning ständig internet vilket gör att det faller bort utomlands

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2016-03-16 08:11
Ursprungligen av PaO:

Helt rätt. Här hemma i Sverige kör jag på en blandning av Here / Sygic / Google maps men utomlands Sygic. Livstids kartor och mycket prisvärd. Sökning för adress borde dock bli lite lättare men utan internet så är sökning helt okej. Billäget på min mobil kräver av någon anledning ständig internet vilket gör att det faller bort utomlands

Det går att ladda ner offlinekartor till Google Maps också: https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=sv

Senast redigerat 2016-03-16 10:08
  • Medlem
  • 2016-03-16 09:50
Ursprungligen av Nale72:

Dett går att ladda ner offlinekartor till Google Maps också: https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=sv

Okej tack
Intressant

Gamla TomTom för IOS är mycket bättre. Denna version med begränsningar fungerar dåligt.
Vill dessutom att jag skall vara bosatt i Köpenhamn hela tiden. Ändrar jag till ex Stockholm som hemadress - så startar den ändå i Danmark - och på danska. Fungerar inte att ändra inställningarna för mig.
Begränsning på användande - gratis - 75km per månad är ju löjlig. Fortsätter med min TomTom Scandinavia - även om det står " köp inte denna - den nya är bättre".

1
Bevaka tråden