Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event 21 mars

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Äntligen skickar Apple ut inbjudningar som ger oss ett datum på mars-eventet. Den 21 mars är det dags.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-03-10 18:22

Nu måste vi få se en ny iPad! Kommer 99mac att vara på plats?

Utöver det folk gissar på:
Små uppdateringar på MacBook Pro och Mac Mini vore på sin plats, kanske med USB-C ?
Mac Pro? I och för sig så har iallafall jag inte hört om nån ny Xeon? Men det vore läge för en rejäl uppsving där. 14-core dräller det ju om ...
Önskvärt: Apple Cinema Led Display 5K med Thunderbolt-2-hub.

Men som man misstänker så blir det nya snål-varianten av iPhone samt en mindre iPad Pro.

Ursprungligen av WiFi:

Nu måste vi få se en ny iPad! Kommer 99mac att vara på plats?

Tyvärr har vi inte fått någon inbjudan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-11 19:42

En ny MacBook Pro tack med uppdaterat chassi, 4K skärm, Skylake CPU, bättre grafikkort och batteri som inte är fastlimmat vore inte fel.

Ursprungligen av P1200VB:

En ny MacBook Pro tack med uppdaterat chassi, 4K skärm, Skylake CPU, bättre grafikkort och batteri som inte är fastlimmat vore inte fel.

Du glömde att den ska kosta 100kr också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-11 20:46
Ursprungligen av skrotnisse92:

Du glömde att den ska kosta 100kr också.

Behöver den inte göra. Min MacBook Pro har jag haft sedan 2008, köpte värstingmodellen då. Slår man ut kostnaden på alla år så är det inte så farligt även om den kostar en slant i inköp.

Ursprungligen av P1200VB:

En ny MacBook Pro tack med uppdaterat chassi, 4K skärm, Skylake CPU, bättre grafikkort och batteri som inte är fastlimmat vore inte fel.

2 TB SSD och en trackpad som klarar Apple Pencil vore också trevligt. ?

Glöm inte minnet. Helst 64 GB, för nu har maxmängden minne stått still sedan 2010. Innan dess dubblades den i princip varje år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-13 13:26

Blir sannolikt den här processorn i den mer påkostade 15" versionen:

http://ark.intel.com/sv/products/93336/Intel-...

Den har stöd för 64 GB DDR4-2133. Även H.265/HEVC (vilket gör att man kan streama 4K video), DirectX 12 och lite annat trevligt.

Ser bra ut! Den i toppmodellen och kanske en lite 67-/6870HQ i instegsmodellen.

Kanske ersätts Thunderbolt 2-portarna av USB-C/TB 3, vilket skulle kunna möjliggöra en 5K-skärm tillsammans med en kraftig GPU.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-03-13 18:59

Jag vill ha en ny iwatch, men det dröjer nog till sommaren/hösten som det verkar.

  • Medlem
  • 2016-03-13 19:35
Ursprungligen av andas:

Jag vill ha en ny iwatch, men det dröjer nog till sommaren/hösten som det verkar.

Vad saknar du på den du har idag?

  • Medlem
  • 2016-03-13 21:18
Ursprungligen av PaO:

Vad saknar du på den du har idag?

Jag har också funderat på en iWatch men väntar nog på nästa modell. Längre batteritid, något mindre (tjockleken) och GPS står på min lista. Joggar ibland och då skulle en iWatch passa perfekt.

Ursprungligen av WiFi:

Jag har också funderat på en iWatch men väntar nog på nästa modell. Längre batteritid, något mindre (tjockleken) och GPS står på min lista. Joggar ibland och då skulle en iWatch passa perfekt.

Det verkar något meningslöst att köpa en Apple Watch om man kör Android eftersom den inte fungerar med Android-enheter. Köp något som fungerar med olika plattformar, Pebble eller Android Wear.

Själv kör jag en Pebble Time Steel och den fungerar lika bra med Android som med iOS.

OnT så hoppas jag att en ny iPad kommer så jag får en anledning att köpa in en ny.

  • Medlem
  • 2016-03-13 22:03
Ursprungligen av Anderlind:

Det verkar något meningslöst att köpa en Apple Watch om man kör Android eftersom den inte fungerar med Android-enheter. Köp något som fungerar med olika plattformar, Pebble eller Android Wear.

Själv kör jag en Pebble Time Steel och den fungerar lika bra med Android som med iOS.

OnT så hoppas jag att en ny iPad kommer så jag får en anledning att köpa in en ny.

Jag är inte helt säker om jag stannar med den android-telefonen eller om det blir en retur. Edge-kanten är inte så amazing som jag trodde. Den börjar bli riktigt frustrerande och problematisk.

Ursprungligen av WiFi:

Jag är inte helt säker om jag stannar med den android-telefonen eller om det blir en retur. Edge-kanten är inte så amazing som jag trodde. Den börjar bli riktigt frustrerande och problematisk.

Just därför, köp något som fungerar på olika plattformar.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-03-14 09:27
Ursprungligen av PaO:

Vad saknar du på den du har idag?

För det första är det "för sent" att köpa den nu, gen 1 närmar sig antagligen slutet av sin sykel, så det skulle bara vara frustrerande att om någon månad läsa om den nya. För det andra brukar gen 2 hos apple vara en avsevärd förbättring från gen 1, enligt mig.

Jag har länge väntat på att Apple ska göra en NAS som fungerar lika enkelt och smidigt som deras övriga produkter. Och homekit vill jag höra mer om oavsett vad så man får bekräftat att det satsas där och kommer många nya roliga produkter som följer detta. Sen kan dom gott avsluta eventet med att berätta att Sverige kommer få Apple pay till midsommarsillen

Funderar på att köpa en Macbook 12"
hur troligt är det att dom presenterar en ny nu ?

Ursprungligen av disktant:

...hur troligt är det...

Här är MacWorlds spekulationer:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.650078/apple-...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är MacWorlds spekulationer:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.650078/apple-...

Då får jag hålla mig en vecka och se

  • Medlem
  • 2016-03-14 19:20
Ursprungligen av WiFi:

Jag är inte helt säker om jag stannar med den android-telefonen eller om det blir en retur. Edge-kanten är inte så amazing som jag trodde. Den börjar bli riktigt frustrerande och problematisk.

Vad är det med Edge kanten som inte känns bra?

  • Medlem
  • 2016-03-16 08:20
Ursprungligen av PaO:

Vad är det med Edge kanten som inte känns bra?

Den där fliken (vet inte vad sakerna heter på Android), råkar komma upp ibland. Frustrerande.

  • Medlem
  • 2016-03-16 09:43
Ursprungligen av WiFi:

Den där fliken (vet inte vad sakerna heter på Android), råkar komma upp ibland. Frustrerande.

Enligt vad jag förstår kan man styra om man vill ha kant panelen på höger eller vänster sida och storlek. Man kan ju även stänga av den vilket kanske inte är ett alternativ.
Tass Edge tycker jag verkar som en bra grej

  • Medlem
  • 2016-03-16 21:31
Ursprungligen av PaO:

Enligt vad jag förstår kan man styra om man vill ha kant panelen på höger eller vänster sida och storlek. Man kan ju även stänga av den vilket kanske inte är ett alternativ.
Tass Edge tycker jag verkar som en bra grej

Det är den säkert jag är nog bara inte riktigt van. Jag får ha den ett tag så får jag se hur det blir.

1
Bevaka tråden