Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy S7 och S7 Edge slår rekord

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intresset för Samsungs nya flaggskepp Galaxy S7 och S7 Edge är stort. De har genererat fler förhandsbeställningar än någon tidigare Galaxy-telefon i Europa.

Läs hela artikeln här

Synd bara det ligger Android i den, det är en definitiv dealbreaker. ?

Kan inte vara svårt slå sitt föregångna rekord....

PS nyhet efter nyhet om Android/Samsung. Har admin börjat köra samsung? Nej tack till dessa 'hemska' nyheter.

Senast redigerat 2016-03-11 18:27

Nu när Samsung har prickat rätt på i stort sett allt så är det välförtjänt av företaget att ha rekordökning. För en gångs skull en telefon med android som är likvärdig med eller bättre än iPhone på alla punkter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-03-11 18:22

Inget fel på Android, dock är TouchWiz big NONO. Samsung har alltid haft grym hårdvara men det är mjukvaran (deras tolkning av android) som är rena pesten.

Ursprungligen av Segas:

Synd bara det ligger Android i den, det är en definitiv dealbreaker. ?

  • Medlem
  • 2016-03-11 19:08
Ursprungligen av oldpeer:

Nu när Samsung har prickat rätt på i stort sett allt så är det välförtjänt av företaget att ha rekordökning. För en gångs skull en telefon med android som är likvärdig med eller bättre än iPhone på alla punkter.

De har inte Ios, vilket många vill ha.

Ursprungligen av KiXeR:

Inget fel på Android, dock är TouchWiz big NONO. Samsung har alltid haft grym hårdvara men det är mjukvaran (deras tolkning av android) som är rena pesten.

Håller helt med. Jag har nästan Vaniljandroid M på min Moto G3. Funkar desto bättre.

Ursprungligen av KiXeR:

Inget fel på Android, dock är TouchWiz big NONO. Samsung har alltid haft grym hårdvara men det är mjukvaran (deras tolkning av android) som är rena pesten.

Tänk så skilda uppfattningar man kan ha. Jag köper Samsung just för Touchwiz.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-03-11 19:42

Det är väl bra för annars vore det trisst *läs iOS*

Ursprungligen av oldpeer:

Tänk så skilda uppfattningar man kan ha. Jag köper Samsung just för Touchwiz.

  • Medlem
  • 2016-03-11 20:18
Ursprungligen av rowlfen2:

Sämre i Korea men succé i resten av världen

  • Medlem
  • 2016-03-11 20:19
Ursprungligen av oldpeer:

Tänk så skilda uppfattningar man kan ha. Jag köper Samsung just för Touchwiz.

Håller helt med. Många funktioner som Samsung utvecklat finns sedemera i vanilla Android. Jag gillar Touchwiz med

  • Medlem
  • 2016-03-11 20:22
Ursprungligen av _empty:

Kan inte vara svårt slå sitt föregångna rekord....

PS nyhet efter nyhet om Android/Samsung. Har admin börjat köra samsung? Nej tack till dessa 'hemska' nyheter.

Apple tjänade mest pengar 2015 medan Samsung levererade flest smartphones

  • Medlem
  • 2016-03-11 20:25
Ursprungligen av Segas:

Synd bara det ligger Android i den, det är en definitiv dealbreaker. ?

Hoppas att Apple med lyssnar på sina användare och levererar något riktigt spännande i september

  • Medlem
  • 2016-03-11 20:48

@Redaktionen Snart dags att ändra namnet på sajten till 99android? Med tanke på utvecklingen av nyhetsflödet kan frågan vara befogad.

Ursprungligen av _empty:

Kan inte vara svårt slå sitt föregångna rekord....
PS nyhet efter nyhet om Android/Samsung. Har admin börjat köra samsung? Nej tack till dessa 'hemska' nyheter.

Ursprungligen av Dalle:

@Redaktionen Snart dags att ändra namnet på sajten till 99android? Med tanke på utvecklingen av nyhetsflödet kan frågan vara befogad.

Är det bitterhetens vecka nu eller? 99mac har inte längre bara Mac-användare i forumet. Och som vi vet så är grundtanken med siten att det är 99% Mac, och 1% övrigt. Så det får väl anses passa in i övrigt då med tanke på sajtens sammanknytning med andra sajter.

Ursprungligen av PaO:

Hoppas att Apple med lyssnar på sina användare och levererar något riktigt spännande i september

Än så länge är det riktigt meningslösa saker. Jag förväntar mig att .webm åtminstone implementeras som stöd i webbläsaren, sen är jag ganska nöjd. Man kan ha ett bra system, eller ett system med löjligt många funktioner. Jag föredrar ett bra system med bra stöd för filformat. Mac'en är ju för bövelen prisad för ljud och bild, men för att Google har sitt .webm och Apple inte får igenom sitt licensbelagda format...är bara så otroligt löjligt.

DÄR kan man börja - och samtidigt lyssna på sina användare.

Verkligen inte. Men varför berätta om totalt ointressanta saker på ett MAC forum? Sen förstår jag att ni är sugna på att hänga här.

Ursprungligen av oldpeer:

Är det bitterhetens vecka nu eller? 99mac har inte längre bara Mac-användare i forumet. Och som vi vet så är grundtanken med siten att det är 99% Mac, och 1% övrigt. Så det får väl anses passa in i övrigt då med tanke på sajtens sammanknytning med andra sajter.

Ursprungligen av _empty:

Verkligen inte. Men varför berätta om totalt ointressanta saker på ett MAC forum? Sen förstår jag att ni är sugna på att hänga här.

Vem avgör vad som är totalt ointressant för forumets användare? Jag skulle inte påstå att det är ointressant att veta vad som sker hos konkurrenterna. Det är bara trevligt om redaktionen faktiskt tipsar om annat eftersom det skapar både grund för samtal och idéer om vad man gärna vill se hos t.ex iPhone vid nästa lanseringsevent. Jag resonerar likadant om folk är kritiska för att det dyker upp lite Applerelaterat hos Swedroid (jag vet inte om det har skett någon gång).

Jag tror man ska vara försiktig med att ge oss ut för att ens åsikt är en allmän uppfattning. Så länge 99mac förblir i huvudsak Apple-relaterat så har jag svårt att se att ni gör annat än en höna av en fjäder i detta sammanhang.

  • Medlem
  • 2016-03-11 22:09
Ursprungligen av _empty:

Verkligen inte. Men varför berätta om totalt ointressanta saker på ett MAC forum? Sen förstår jag att ni är sugna på att hänga här.

Ointressant för dig, men kanske inte för alla andra. Android-artiklarna har fått en hel del kommentarer, och inte minst release-artikeln om Samsung Galaxy S7/S7 Edge.

  • Medlem
  • 2016-03-11 22:46
Ursprungligen av _empty:

Verkligen inte. Men varför berätta om totalt ointressanta saker på ett MAC forum? Sen förstår jag att ni är sugna på att hänga här.

MAC ≠ Mac. Mac ≠ Apple. Apple = Mac + Iprylar. Jag kör Mac men inte Iprylar. Jag har haft Mac sedan 1990. Och du?

Skojjigt...eftersom att den inte innehåller något nytt

Tycker inte det säger så mycket med dubbelt så mycket. Hur många var/är det som förbeställdes denna/förra gången Galaxy skulle släppas ? Hundra tusen - 1miljon - eller jämförelse mot när iPhone 6 släpptes. Då får man lite perspektiv.

Ursprungligen av PaO:

Apple tjänade mest pengar 2015 medan Samsung levererade flest smartphones

Skulle inte ha några problem att välja - om pengarna hamnade på mitt konto. ?

  • Medlem
  • 2016-03-12 00:18
Ursprungligen av Dalle:

@Redaktionen Snart dags att ändra namnet på sajten till 99android? Med tanke på utvecklingen av nyhetsflödet kan frågan vara befogad.

Innan den 21 så finns det inte mycket nyheter från Apple att skriva om förutom FBI kopplingen.

Samsung S7 Edge är en milstolpe och kommer att gå till historien. Framförallt att Samsung har gjort en premium mobil och samtidigt lyssnat på sina användare och ändrat upplägget på ett år. Man släppte S6 tog till sig kritiken och svängde om på kort tid.

Får se detta som 1% som inte är Apple relaterat

  • Medlem
  • 2016-03-12 00:20
Ursprungligen av Gordon67:

Skojjigt...eftersom att den inte innehåller något nytt

Om du refererar till S7 Edge så har du ingen aning

Ursprungligen av PaO:

Apple tjänade mest pengar 2015 medan Samsung levererade flest smartphones

Fast Samsung levererar ju inte alls så många premiumtelefoner som Apple gör. Galaxyserien består ju av en himla massa modeller.

  • Medlem
  • 2016-03-12 13:04
Ursprungligen av Gordon67:

Fast Samsung levererar ju inte alls så många premiumtelefoner som Apple gör. Galaxyserien består ju av en himla massa modeller.

Jag anser att Apple egentligen inte har någon budget telefon utan alla är premium så du har helt rätt då Samsung har kanske 4 premium medan en hel uppsjö av olika modeller. För många enligt mig

  • Medlem
  • 2016-03-12 13:09
Ursprungligen av PaO:

Jag anser att Apple egentligen inte har någon budget telefon utan alla är premium så du har helt rätt då Samsung har kanske 4 premium medan en hel uppsjö av olika modeller. För många enligt mig

Samsung säljer mobiler till alla köpgrupper. Apple har nyligen aviserat att de tänker börja sälja begagnade Iphone i Indien eftersom det är en marknad som främst köper billigare, men ändå bra, Androidmodeller. Tillväxt i ett företag är allt, och Apple lär slå i taket. Deras starka marknader är mättade.

  • Medlem
  • 2016-03-16 15:03
Ursprungligen av alix:

Samsung säljer mobiler till alla köpgrupper. Apple har nyligen aviserat att de tänker börja sälja begagnade Iphone i Indien eftersom det är en marknad som främst köper billigare, men ändå bra, Androidmodeller. Tillväxt i ett företag är allt, och Apple lär slå i taket. Deras starka marknader är mättade.

Håller med dig. S7 och S7 Edge har varit till förhandsbokning i Kina i en vecka och 10 miljoner bokade. Tror Samsung har en hit med dessa

1
Bevaka tråden