Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"iMac Opening Tool" i Sverige?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska hjälpa en kompis med att uppdatera hans hårddisk i hans nya 27" iMac. Då behöver jag ett öppningsverktyg, eftersom Apple har slutat med det supersmarta magnetfästet och istället kör med lim (j*a puckon).

Då behöver man ett fint verktyg, som detta: http://www.comtecshop24.net/imac-opening-tool...

Någon som vet var jag kan få tag i ett dylikt i Sverige? (behöver det till på fredag).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-10 10:49

Jag tror Kjell&Co säljer något liknande...

Eller så låter du en auktoriserad verkstad göra jobbet.. MacHuset i Borås förslagsvis. Det är inte bara att trycka i vilken disk som helst i iMacs från 2011 och framåt.

Fifan, lägga 20k på en dator och sen bränna garantin direkt? Hoppas han har drulleförsäkring..

Kollat på kjell&co? Dom brukar ha det mesta till överpris.

Edit: Missade att någon hade tipsat om kjell. Annars är det nog svårt att hitta.

  • Medlem
  • 2016-03-10 18:02
Ursprungligen av skrotnisse92:

Fifan, lägga 20k på en dator och sen bränna garantin direkt? Hoppas han har drulleförsäkring..

En drulleförsäkring gäller för "plötsliga och oförutsedda händelser". Det kan bli besvärligt att försöka få carlssons ingrepp att framstå som en sådan

Tack för alla svar.

Kjell & Co hade ingen dylik.
Om jag vill stoppa i en större hårddisk i min dator, med eller utan garanti, är helt upp till mig. Självklart gör jag inget som jag inte klarar av, och eftersom jag har jobbat som IT-tekniker sen 1995 så har jag inga problem med det. Det tråkiga är att Apple ska göra det så förbannat krångligt, hade de inte bara kunnat fixa en lucka på baksidan? Som med minnena. Suck.
Kan för övriga tipsa om https://www.ifixit.com som har extremt bra manualer och verktyg om man nu vill gräva i sina maskiner. Har man inte handen mitt i tummen och inte är livrädd så är det inga problem att skruva lite. Garantin kan ryka som nån säger, men då blir det så. Det gör den om man chiptrimmar sin bil också.

Hur som helst; Det blev trots allt en extern TB-disk. Enklare.

1
Bevaka tråden