Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Malmöfestival

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då är det snart dax igen. Ett fenomen att älska eller hata. Kanske båda?
Ett par år har jag flytt staden för att njuta av solen utomlands men visst brukar det finns något som går att se eller göra under dessa dagar. Själv har jag inte hunnit se vilka artister som skulle kunna vara kul att se. Någon som har något tips eller måsten inför årets spektakel?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-12 21:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mac Bettan
Då är det snart dax igen. Ett fenomen att älska eller hata. Kanske båda?
Ett par år har jag flytt staden för att njuta av solen utomlands men visst brukar det finns något som går att se eller göra under dessa dagar. Själv har jag inte hunnit se vilka artister som skulle kunna vara kul att se. Någon som har något tips eller måsten inför årets spektakel?

Vilket datum? dvs hinner man uppleva det om man flyttar 1:e Aug?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Vilket datum? dvs hinner man uppleva det om man flyttar 1:e Aug?

Visst hinner du det, 15-22 aug. Bara att slänga in flyttlådorna och springa ut på stan.

Personligen skulle jag vänta med att flytta ner till efter festivalen.
Så nu vet ni vad jag tycker om eländet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Personligen skulle jag vänta med att flytta ner till efter festivalen.
Så nu vet ni vad jag tycker om eländet.

Jag gillar festivalen! Det kan dock bero på att jag är lundabo - när man får nog är det bara att lämna kaoset och grillröken bakom sig och åka hem. Det blir inte heller sämre av det är malmöbornas skattepengar och inte mina som går åt...

Det jag har bokat in måndagen den 18/8 då jag skall ut och åka drakbåt med jobbet, samt tisdagen den 19:e då Wilmer Kryss spelar på Storgtorget. Sedan finns det säkert massor av andra saker att titta på oxå, men det brukar bli svårt med tiden...

Massor av info finns alldeles säkert på Malmöfestivalens hemsida!

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 00:58

inge kent på festivalen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-13 04:16

Malmöfestivalen - odödliggjord av Tiffany Persson!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 11:12

Och den 18:e spelar ju Funhouse också

D.
Med ett "helt opartiskt" inlägg...

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Personligen skulle jag vänta med att flytta ner till efter festivalen.
Så nu vet ni vad jag tycker om eländet.

Tycker du illa om stadsfestivaler också!?

Inte för att jag kan säga att jag uppskattar något annat av den än banden som spelar...

Citat:

Skrevs ursprungligen av dennisb
Och den 18:e spelar ju Funhouse också

D.
Med ett "helt opartiskt" inlägg...

Hmmm? Funhouse? What's your connection? Såg Funhouse på KB för nåt år sedan... rock n roll..

/C

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 22:03
Citat:

Hmmm? Funhouse? What's your connection? Såg Funhouse på KB för nåt år sedan... rock n roll..

Jag lirar synth i bandet.

Livepict

Vi har ju börjat blanda in sådant trevligt sedan något år tillbaka. Malmögiget blir första sedan nya plattan, Flames Of Love, blev inspelad. Helt på Macar naturligtvis

Enjoy!
D.

  • Medlem
  • 2003-07-13 22:28

Malmö festivalen är schysst. Man måste ju inte äta älgkebaben eller heja på drakbåtarna eller dansa till dansbandsmusiken. Men det är bra att det finns till de som gillar sånt. Lite folklighet dör man väl inte av. Jag brukar hålla till lite i Magistratsparken, gratis bio, intressanta föredrag och sånt. Sen brukar de boka en hel del bra band också. Sen är ju allt gratis och inget kommersiellt trams, som vattenfestivalen. Många av de osande matbodarrna drivs av idrotts- och invandrarföreningar och kan de tjäna några spänn på det så är det väl bra.

Nå? Har ni lyckats hitta något på årets festival? Var och såg Wilmer igår, kass ljud där vi stod. Såg även El Spectaclo en ljus och ljusshow som drar igång 22.45 varje kväll på gustav, helt ok. Eller vad säger du JohanK?
Siktar själv på att se Erik Gadd och naturligtvis avslutningsfyrverkeriet!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 17:11

Själv har man sett The Ark, Melody Club, Mando Diao, Last Days of April, Shout out louds, Wilmer X, Prominent (jag vet..), Elin Sigvardson (stavning?) och tja... kanske nåt annat också

Bastionen äger

ikväll är det NRJ in the park som gäller

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mac Bettan
Nå? Har ni lyckats hitta något på årets festival?
Siktar själv på att se Erik Gadd och naturligtvis avslutningsfyrverkeriet!

Tänkte också se Erik Gadd på fredag.

Imorgon torsdag blir det Timbuktu+DAMN på stortorget, hoppas på lika grymt sväng som det var på KB-konserten i våras.

Annars har jag kollat/lyssnat in Robyn, Physics, Fattaru, Prominent och Ison&Fille tidigare under festivalveckan.

  • Medlem
  • 2003-08-20 19:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Tänkte också se Erik Gadd på fredag.

Imorgon torsdag blir det Timbuktu+DAMN på stortorget, hoppas på lika grymt sväng som det var på KB-konserten i våras.

Har lyckats missa honom två gånger redan i sommar och iom min självpåtagna exil så blir det väl en tredje gång imorgon. Men visst ha det så trevligt och tänk inte på mig...

Själv återfinns jag mest i filmtältet eller vid bokborden i magistratsparken, även om en sedvanlig fjortisfylla har hunnits med

Jag noterade att man kan köpa bäver. Måste bara prova. Har aldrig smakat bäver förut. En kompis har t.o.m. som favorituttryck att "det smakar bäver" när någonting smakar riktigt illa. I'll prove him wrong!

Ciryon

PS. Malmöfestivalen måste verkligen vara en vegans mardröm. Här kan man äta nästan vilket oskyldigt litet djur som helst!

Citat:

Skrevs ursprungligen av dennisb
Jag lirar synth i bandet.

Livepict

Vi har ju börjat blanda in sådant trevligt sedan något år tillbaka. Malmögiget blir första sedan nya plattan, Flames Of Love, blev inspelad. Helt på Macar naturligtvis

Enjoy!
D.

Fräckt!!! Då jag såg er var det typ sista spelningen på touren och damn vad ni var packade. I alla fall gitarristen som inte kunde spela sina solon alls. Men roligt var det!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 12:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag noterade att man kan köpa bäver. Måste bara prova. Har aldrig smakat bäver förut. En kompis har t.o.m. som favorituttryck att "det smakar bäver" när någonting smakar riktigt illa. I'll prove him wrong!

Ciryon

PS. Malmöfestivalen måste verkligen vara en vegans mardröm. Här kan man äta nästan vilket oskyldigt litet djur som helst!

Oavsätt om det är en hamster eller en häst är det lika fel att äta ett djur enligt min mening, så malmö festivalen är en mardröm för att det säljs så mycket kött(tror jag iaf. verkar så när man går mellan all rök för att komma fram till något bättre) inte för att de säljer alternativ mat(hamster kött t ex)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag noterade att man kan köpa bäver. Måste bara prova. Har aldrig smakat bäver förut. En kompis har t.o.m. som favorituttryck att "det smakar bäver" när någonting smakar riktigt illa. I'll prove him wrong!

Ciryon

PS. Malmöfestivalen måste verkligen vara en vegans mardröm. Här kan man äta nästan vilket oskyldigt litet djur som helst!

Hur vet du att det är bäver i? Tänk om det är vanlign svartråtta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-21 13:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
PS. Malmöfestivalen måste verkligen vara en vegans mardröm. Här kan man äta nästan vilket oskyldigt litet djur som helst!

Åtminstone jag tycker det är lite komiskt att Djurens Rätt klämt in ett eget tält mitt bland alla grillosande tält där de står och delar ut sin propaganda och i tröjor med Vego-tryck.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 13:43

Jag tycker det är mer komiskt att jag såg en tjej med väska med texten djurensrätt som stod o hjälpte till att sälja korv samt grilla dem vid pressbyrån

1
Bevaka tråden