Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WDMyCloud, komma åt utifrån med Infuse

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har lyckats att koppla upp mot en WDMyCloud Nas utifrån med en mediaspelare på en mobil, i mitt fall Infuse?

Jag har fast IP från min ISP.

Jag har gett WDMyCloud en fast IP. Som standard portar har den 80 och 443, jag antar att jag måste byta dessa då min Mac som ligger på samma nät använder samma portar? Kan ja höfta några nummer och hoppas att de är lediga?

Öppna portar i routern, är det TCP, UDP eller TCP/UDP ?

Vad bör jag använda för protokoll i Infuse, SMB, WebDAV, WebDAV (HTTPS) FTP eller SFTP. Det sista är jag tveksam om disken klarar.

Jag kommer åt disken utifrån med dess app, "My Cloud" så en viss kontakt finns det.

Tacksam för all hjälp!

Ursprungligen av andlin76:

Är det någon som har lyckats att koppla upp mot en WDMyCloud Nas utifrån med en mediaspelare på en mobil, i mitt fall Infuse?

Jag har fast IP från min ISP.

Jag har gett WDMyCloud en fast IP. Som standard portar har den 80 och 443, jag antar att jag måste byta dessa då min Mac som ligger på samma nät använder samma portar? Kan ja höfta några nummer och hoppas att de är lediga?

Öppna portar i routern, är det TCP, UDP eller TCP/UDP ?

Vad bör jag använda för protokoll i Infuse, SMB, WebDAV, WebDAV (HTTPS) FTP eller SFTP. Det sista är jag tveksam om disken klarar.

Jag kommer åt disken utifrån med dess app, "My Cloud" så en viss kontakt finns det.

Tacksam för all hjälp!

Ett sätt jag kan komma på är att "dela" en film via länk, med My cloud programvaran, så du får en adress till filen/enheten. Klistra in den i din mobil i Infuse(känner inte till programmet). Annars är det via deras app man får köra.

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Ursprungligen av Fredrikmac:

Ett sätt jag kan komma på är att "dela" en film via länk, med My cloud programvaran, så du får en adress till filen/enheten. Klistra in den i din mobil i Infuse(känner inte till programmet). Annars är det via deras app man får köra.

Med vänlig hälsning,
Fredrik

Ja, det verkar fungera. Tyvärr så verkar det bara vara enstaka filer, inte hela bibliotek. Fast tack för tipset!

WD disken har en FTP funktion, är det smart att sätta upp en FTP?

Med smart tänker jag på säkerheten, är det lätt hackat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-03 17:34

SFTP borde vara rätt säkert. Om enheterna stödjer det.
Vanlig FTP är inte säkert, men du kan ju tunnla det genom en VPNanslutning.

Nä, efter att ha lagt alldeles för mycket tid så lägger jag ner projektet. Gogglar man runt verkar det inte vara nån som lyckats streama direkt mot disken utifrån. Man får vad man betalar för heter de ju.

AirVideo fungerar fint, kräver dock en dator samt fläktarna spinner igång vid belastning.

Får köpa mig en riktig Nas vid tillfälle.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-04 12:26

Att kunna nå disken utifrån och att kunna streama den utifrån är två helt skilda saker! Det hela hänger på vilket protokoll du vill använda, och vad disken har stöd för. ftp är inte ett protokoll för streaming.

Ursprungligen av kenjon:

Att kunna nå disken utifrån och att kunna streama den utifrån är två helt skilda saker! Det hela hänger på vilket protokoll du vill använda, och vad disken har stöd för. ftp är inte ett protokoll för streaming.

Tack, hade jag inte koll på. Stänger av FTPn och hoppas att Wd släpper en fix så småting om.

Ha de Gött!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-05 10:56

En fix? Har de en bugg som ställer till det?
Jag har själv inte MyCloud så jag vet inte hur det funkar. Men du borde väl kunna ansluta till din disk utifrån med det IPnummer din router har, och göra en portforwarding till din disk, beroende på vilket program du vill köra.

1
Bevaka tråden