Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi äldre dator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-03-02 16:17

Jag har en dator som jag fått gratis ( ingen ville ha en mac vid returbutiken). Jag tog gärna emot den för jag tycker att det är den till formen snyggaste dator av sitt slag.
Jag har den på köksbordet, eftersom jag inte har någon annan plats. På den datorn har jag skrivit hela texten till boken “Konsten att leva Billigt ...”.
Nå när jag fått fiber-bredband så vore det kul att kunna gå ut på nätet med den datorn.
Därför köpte jag en TP-länk som skulle kunna gå att använda, men den var gjord för USB2 och fick inte tillräckligt med ström. Köpte då upp mig till en TP-länk mod. TL-WA85ORE som också skall kunna gå att köra mot Mac. Den anslöts till elnätet och har en Eternetkabel till datorn.
Men jag får inte igång den. Kanske det beror på att den webbläsare som datorn har är Netscape. Kanske jag skall byta ut den. Det går nämligen inte att konfigurera. Jag kommer inte in på TPexpender.net där man enligt den medföljande mjukvaran skall gå in.
Någon som kan hjälpa mig?

bif. bild

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-03-02 16:19

bif. bild

Senast redigerat 2016-03-02 16:35
Ursprungligen av torin:

...bif. bild

Bifoga inte "PICT"-bilder. Gör om dem till gif eller jpg, så att de syns direkt i inlägget.

Här kommer din bild, konverterad till jpg:

Ursprungligen av torin:

...Köpte då upp mig till en TP-länk mod. TL-WA85ORE som också skall kunna gå att köra mot Mac...

Först en liten parentes:
Den heter TL-WA850RE. Det ska alltså vara en nolla där, och inte ett O.

Sen ett tips:
Gör inställningen från en annan nyare dator. När den väl är konfigurerad, så bör det bara vara att ansluta den till den gamla iMacen.

Senast redigerat 2016-03-02 22:18
1
Bevaka tråden