Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka i iTunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är dålig på söka låtar på iTunes. Det blir för många träffar eller det blandas med annat som innehåller samma ord. Har letat efter någon form av manual men hittar inte. Är det någon som har tips på hur man sorterar av sökningsresultat /utesluter för många träffar?

Senast redigerat 2016-02-26 13:29

Använd spellistor då de grupperar inom genre, årtal etc. Vill du leta fram en specifik låt så måste du söka bättre, dvs låtens namn och artist förslagsvis.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Använd spellistor då de grupperar inom genre, årtal etc. Vill du leta fram en specifik låt så måste du söka bättre, dvs låtens namn och artist förslagsvis.

Jag menar bland nya låtar man söker via sökrutan där uppe till höger. Det verkar inte fungera att man sätter citationstecken för att det ska bli exakt den låten man söker. Man kan inte kombinera flera söknycklar via de kolumnrubrikerna "namn" osv....

Ursprungligen av calinou:

Jag menar bland nya låtar man söker via sökrutan där uppe till höger. Det verkar inte fungera att man sätter citationstecken för att det ska bli exakt den låten man söker. Man kan inte kombinera flera söknycklar via de kolumnrubrikerna "namn" osv....

Ska det ens gå? Inte vad jag vet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska det ens gå? Inte vad jag vet.

Varför skulle man inte kunna göra det när man kan göra det på ett enkelt sätt i excel? Information finns ju i olika fält men det går inte att selektera pga verkar vara outvecklad.

Ursprungligen av calinou:

Varför skulle man inte kunna göra det när man kan göra det på ett enkelt sätt i excel? Information finns ju i olika fält men det går inte att selektera pga verkar vara outvecklad.

För att det inte är samma program? Men visst, man kan tycka att det är dumt. Alla har vi olika behov.

Ursprungligen av barbapappa_86:

För att det inte är samma program? Men visst, man kan tycka att det är dumt. Alla har vi olika behov.

Visserligen är det inte samma program men iTunes är väl en databas med musik, filmer mm. Det finns möjlighet att göra vissa urval i synnerhet i "Min musik" men i iTunes store får jag ingen ordning på selekteringar och antar att jag har fel sökteknik.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 10:33

Mej veterligen kan du bara söka på ett fält, inte kombinera dem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-29 11:42
Ursprungligen av calinou:

Jag är dålig på söka låtar på iTunes. Det blir för många träffar eller det blandas med annat som innehåller samma ord. Har letat efter någon form av manual men hittar inte. Är det någon som har tips på hur man sorterar av sökningsresultat /utesluter för många träffar?

Musik-> Itunes store -> rulla längst ner, under Funktioner finner du bläddra.

Ursprungligen av kenjon:

Mej veterligen kan du bara söka på ett fält, inte kombinera dem.

Det stämmer bra. Samt att det visas bara 100 poster.
Det innebär att man inte kommer vidare ifall man har låttiteln men inte artistnamnet.
T ex om man söker på låten "Everybody hurts" och vill se vilka är alla som sjunger den samt att det visas i bokstavsordning via ”artist”. Man ser inte samtliga artister eftersom det visas bara 100 poster.

Ursprungligen av reboot81:

Musik-> Itunes store -> rulla längst ner, under Funktioner finner du bläddra.

Tack för visning. Jag har provat den variant också men den fungerade inte för den typen av sökning jag eftersträvar (enligt ovan)

1
Bevaka tråden