Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangenter slutat fungera på Macbook pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-02-18 16:27

Hej,
Lyckades droppa lite vatten på en Macbook pro 15 tum, 2011. Jag stängde av datorn och lät den stå två dagar och torka men 4 tangenter har slutat fungera. Kollade med försäkringsbolaget och de ersätter upp till 3900:- för datorn men borde inte reparationen bli dyrare? Det är väl bara att bita i det sura äpplet och köpa en ny, eller?

Kan du inte få ett kostnadsestimat på reparationen? En ny dator kostar mer än 3900:-.

Ny kostar mer, men försäkringen ger väl ersättning för en "likvärdig produkt" eller nåt antar jag.

Vad det kostar att laga vet jag inte. Misstänker att tangentbordet behöver bytas, och då tror jag de vill byta hela topcaset inklusive trackpad och allt.

Torx 6?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ny kostar mer, men försäkringen ger väl ersättning för en "likvärdig produkt" eller nåt antar jag.

Vad det kostar att laga vet jag inte. Misstänker att tangentbordet behöver bytas, och då tror jag de vill byta hela topcaset inklusive trackpad och allt.

Kolla youtube.
Bytte själv till ssd på en mbp2007 nyss. Lättare än att laga pannkakor till 4 ungar och betydligt roligare.
Tangentbordet har jag inte mekat med men köp en gammal trasig mac på nätet och byt ut det. Tror att det kan vara meckigt att öppna tgb modulen, men det kan vara lättare än det ser ut. Isåfall har du antingen bränt någon krets med vattet som ledare. Eller så kanske du bara fått skit mellan kontakterna och då är det rätt enkelt att rengöra. Skruvade isär grabbens nya gaming tgb härom månaden och sanerade den från Cola. Kunde tvätta av kontakt skivan i diskhon med Yes och blåsa torrt med hårtorken. Lite brännvin och topps kan också rekommenderas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 10:29

Kan bli svårt med koordinationen om man dricker brännvin samtidigt

Ursprungligen av kenjon:

Kan bli svårt med koordinationen om man dricker brännvin samtidigt

Gillar du utmaningar och många bollar i luften kan du ju testa T-röd istället...

1
Bevaka tråden