Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem säljer fläkt till kub?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 20:16

Sedan jag uppgraderade från 15" till 20" ACD så har min kub dödat en hårddisk varannan vecka. Misstänker att den blir för varm, så jag tänkte testa att sätta in en fläkt. Men vem säljer tysta 80x80x15- eller max 80x80x20-fläktar? Hittar bara 80x80x25 när jag letar.

Sherlock Holmes har inget att hämta här:D

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-08-20 21:29

Tips; Hoppa över fläktinstallation och köp en adapter ADC-DVI istället. Då tar skärmen strömmen från väggen istället för via kuben och den svalnar förhoppningsvis något. Har faktiskt för mig att det bara är 15 och 22-tummarna som officiellt stöds av kuben även om 17/20/23 går att koppla på. Kanske de drar mer ström? (Om någon har en adapter ADC-DVI till salu så är jag [också?] köpare.)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 11:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
Tips; Hoppa över fläktinstallation och köp en adapter ADC-DVI istället. Då tar skärmen strömmen från väggen istället för via kuben och den svalnar förhoppningsvis något. Har faktiskt för mig att det bara är 15 och 22-tummarna som officiellt stöds av kuben även om 17/20/23 går att koppla på. Kanske de drar mer ström? (Om någon har en adapter ADC-DVI till salu så är jag [också?] köpare.)

Tanken har slagit mej, men jag funderade på om det inte snarare beror på att det blir mer data data att skyffla för 3d-kretsarna och att det är största orsaken till värmeökningen.
Den gamla 15" ASD drar max 50W och den nya 20" ACD max 60W, så det borde inte göra så stor skillnad.

1
Bevaka tråden