Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Bilder i IOS 10 och OS X 10.12

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appen Bilder uppges få flera förbättringar i nästa version av operativsystemen IOS och OS X.

Läs hela artikeln här

Skulle väldigt gärna vilja tagga bilder även i iOS. Men Apple vill väl "tvinga" oss att köpa en Mac för att få den funktionen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-26 18:58
Ursprungligen av rowlfen2:

Skulle väldigt gärna vilja tagga bilder även i iOS. Men Apple vill väl "tvinga" oss att köpa en Mac för att få den funktionen.

Köpa en dator för att få en ny funktion i mobilen?

Ursprungligen av reboot81:

Köpa en dator för att få en ny funktion i mobilen?

Nu har jag Mac själv. Men många med iPhone och/eller iPad kan inte göra ordentliga sökningar i sina bildbibliotek pga att de saknar en Mac som krävs för taggning. Skulle själv önska att jag kunde tagga foton direkt i min iPhone (så det genast blir gjort). Är rätt coolt att kunna be Siri visa foton på valfritt sökord, ansikte, tidpunkt eller plats. Och det krävs fortfarande en Mac för att kunna få in plats- och tidsinformation på äldre foton som du fotograferar in i ditt fotobibliotek. Så kom igen Apple: dags för taggning av foton även på iOS-enheter. Ingen fler här som önskar detta?

Ursprungligen av rowlfen2:

Nu har jag Mac själv. Men många med iPhone och/eller iPad kan inte göra ordentliga sökningar i sina bildbibliotek pga att de saknar en Mac som krävs för taggning. Skulle själv önska att jag kunde tagga foton direkt i min iPhone (så det genast blir gjort). Är rätt coolt att kunna be Siri visa foton på valfritt sökord, ansikte, tidpunkt eller plats. Och det krävs fortfarande en Mac för att kunna få in plats- och tidsinformation på äldre foton som du fotograferar in i ditt fotobibliotek. Så kom igen Apple: dags för taggning av foton även på iOS-enheter. Ingen fler här som önskar detta?

Har picasa på min dator och där finns ansiktsigenkänning, väldigt smidigt när man vill hitta bilder på en viss person. Är det nått som finns på Mac? Det är något jag saknar på iPhonen.

Ursprungligen av Sledde:

Har picasa på min dator och där finns ansiktsigenkänning, väldigt smidigt när man vill hitta bilder på en viss person. Är det nått som finns på Mac? Det är något jag saknar på iPhonen.

Ja, det finns.

Snälla kan vi få den häpnadsväckande funktionen: Höger klicka - Öppna med...

Ursprungligen av Chaosstar:

Snälla kan vi få den häpnadsväckande funktionen: Höger klicka - Öppna med...

Tycker det är rätt okej som det är nu, eller är det något arbetsflöde du tänker på? Där man behöver öppna samma filtyp med olika program?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tycker det är rätt okej som det är nu, eller är det något arbetsflöde du tänker på? Där man behöver öppna samma filtyp med olika program?

Ja jag vill såklart kunna högerklicka på en bild och öppna den direkt i Photoshop.

Jag tycker det är kasst att de har tagit bort funktionen i bilder där man kunde långklicka på en bild och få upp en snabbmeny med bl.a. kopiera. Nu får man klicka på bilden så att menyknapparna syns längst ner o sen klicka på en knapp o sen kommer kopiera fram bland massa andra funktioner.

Önskar att dom kunde göra så man enkelt ksn ta bort appen helt.

Skulle vara fint med webm-stöd, men så länge Apple envisas med att ställa sig med armarna i kors så länge de inte får den standard de vill ha...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 11:20

Vad gäller ryktet i artikeln tycker jag det var ytterst svagt. Apple ska förbättra Bilder, men det nämns inte vad. Jag tror säkert de kommer att förbättra Safari, Mail, Kalender etc i nästa version också.

1
Bevaka tråden