Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med SMTP i mail (Yosemite)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-25 14:13

Jag börjar undra om jag är helt korkad. Har försökt att ställa in två epostkonton, men när jag skall provskicka så godkänner inte datorn SMTP
Inkommande server (POP3): pop.uvtcmail.se
Utgående server (SMTP): smtp.uvtcmail.se
Viktigt! Du måste kryssa för att den utgående (SMTP)servern kräver autentisering.

Jag har ju användarnamn och lösenord för resp. konto men det funkar ej.
I avancerat står det port 587 (kan det vara rätt) använd ssl är ej bockat
Autentisering INGEN

Senast redigerat 2016-02-25 18:48

587 är normalt SSL-port. Prova med port 25.
Eller klicka i SSL.

Hur ser fullständiga uppgifter ut från din mailleverantör?

Kolla med din leverantör (Universal?).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-25 14:39
Ursprungligen av torin:

Jag börjar undra om jag är helt korkad. Har försökt att ställa in två epostkonton, men när jag skall provskicka så godkänner inte datorn SMTP
Inkommande server (POP3): pop.uvtcmail.se
Utgående server (SMTP): smtp.uvtcmail.se
Viktigt! Du måste kryssa för att den utgående (SMTP)servern kräver autentisering.

Jag har ju användarnamn och lösenord för resp. konto men det funkar ej.
I avancerat står det port 587 (kan det vara rätt) använd ssl är ej bockat
Autentisering INGEN

Hur tänkte du nu? Dessa är, om jag förstår det rätt, motstridiga val/inställningar.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-25 15:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla med din leverantör (Universal?).

Det har jag gjort och jag fick användare och lösenord i ett brev, men det funkar inte ändå.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-25 15:41
Ursprungligen av keptang:

587 är normalt SSL-port. Prova med port 25.
Eller klicka i SSL.

Hur ser fullständiga uppgifter ut från din mailleverantör?

Har ställt in port 25, utan resultat. se bif bild

Ursprungligen av torin:

Det har jag gjort och jag fick användare och lösenord i ett brev, men det funkar inte ändå.

Att kolla med sin leverantör så menar jag inte att få användarnamn och lösenord hemskickat, snarare att ringa/maila och fråga om uppgifterna (inte användarnamn och lösen givetvis).

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-25 15:58

Så här svarade Universal, men det funkar inte.
Vänligen se så att nedan inställningar stämmer;
POP3 konto typ, inget SSL aktiverat
Inkommande mailserver: pop.uvtcmail.se
port: 110
Utgående mailserver (SMTP): smtp.uvtcmail.se
port: 25 / 587 / 465

Aktivera autentisering för utgående server
Om dessa stämmer men det ändå ej fungerar, så testa genom webmailen;
https://mail.uvtcmail.se/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-26 09:18
Ursprungligen av torin:

Jag har ju användarnamn och lösenord för resp. konto men det funkar ej.
I avancerat står det port 587 (kan det vara rätt) använd ssl är ej bockat
Autentisering INGEN

Dags att ändra på den inställningen, kanske?

Senast redigerat 2016-02-26 10:04
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-26 09:51
Ursprungligen av frazze:

Dags att ändra på den inställningen, kanske?

???????
Universal uppger ju SMTP

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-26 10:03
Ursprungligen av frazze:

Dags att ändra på den inställningen, kanske?

Sorry - lite otydlig. Det står "autentisering INGEN" och det är den, så vitt jag kan förstå, som felmeddelandet säger ska vara påslagen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 10:31

POP har du för inkommande, SMTP för utgående mail. På båda två behöver du ange anvnamn och lösenord. Nu har du antagligen anvnamn och lösenord enbart på POP.

1
Bevaka tråden