Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud via bluetooth hackar efter vila

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-02-25 21:49

Lägger detta i OS X-delen då jag inte kunnat isolera problemet till enbart iTunes.

Har en MBA mid 2013 med OS X 10.11.3. Till detta använder jag ibland en Harman/Kardon Onyx Studio eller en Bose Soundlink (första versionen. Båda högtalarna ansluts med bluetooth med ca 2 meter mellan dator och högtalare, fri sikt)

Problemen startar efter att datorn har satts i vila och sedan blivit väckt igen.
Då hackar både ljud och dator. Det är som att man får mikrolagg och muspekaren liksom hackar fram i rörelse istället för flyter i en jämn hastighet som vanligt, samtidigt som ljudet hackar. Stänger jag av ljudet så försvinner laggen blixtsnabbt.
Det hjälper inte att stänga av bluetooth på datorn och sedan återanslutas till högtalaren igen. Det hjälper inte heller att logga ut och sedan logga in igen. Nytt användarkonto hjälper inte heller. Det enda som tycks hjälpa är en omstart, då fungerar det bra igen tills datorn åter hamnar i vila och problemet återkommer. Frustrerande är bara förnamnet.
Problemet gäller all form av ljud och inte bara från iTunes. Även ljud som kommer från Safari hackar på exakt samma sätt. Spelar ingen roll om jag har Youtube, Sveriges Radio, SVT Play eller något annat uppe. Det är samma problem oavsett.

Någon som vet vad det kan bero på?

Problemet kanske är OS X?
Hade liknande problem på en Mac mini, installerade Windows 10 på den och har inte haft ett enda problem sen dess.

Prova?

  • Medlem
  • 2016-02-25 22:22
Ursprungligen av keptang:

Problemet kanske är OS X?
Hade liknande problem på en Mac mini, installerade Windows 10 på den och har inte haft ett enda problem sen dess.

Prova?

Installera Windows på en Mac? Svär du i kyrkan också? Nej Windows är "tyvärr" inte aktuellt.
Vilken version av OS X hade du detta problem med? Var det länge sedan, vågar man hoppas på en framtida fix, eller ska man bara sluta hoppas?

Det var förra året, hade både Yosemite och El Capitan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 09:51

Skicka buggrapport till Apple.
Har du andra BThögtalare/lurar att testa med?

  • Medlem
  • 2016-03-01 13:51
Ursprungligen av kenjon:

Har du andra BThögtalare/lurar att testa med?

Tyvärr inte i dagsläget, men det går säkert att ordna.

1
Bevaka tråden