Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delta i diskussion om VPN, ersättning 600 kr

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag söker deltagare till en gruppdiskussion (online) som handlar om vad som motiverar privatpersoner att använda VPN-tjänster. Jag söker därmed personer som använder betalar för en VPN-tjänst och som kan och vill delta i gruppdiskussionen den 2 mars kl 17:30. Gruppdiskussionen tar ungefär 90 minuter och är alltså online, i ett chat room.

Medverkande ersätts med ett presentkort som går att använda i de flesta butiker till ett värde av 600 kr. Presentkortet delas ut till deltagarna efter avslutad medverkan i gruppdiskussionen.

Alla som deltar är helt anonyma och ingenting som sägs under diskussionen kan kopplas direkt till medverkande personligen. Ingen av den insamlade information kommer användas i syfte utanför gruppdiskussionens objektiv eller delas med andra parter.

Rekryteringen utförs genom en enkät (se länk nedan). För att få delta i gruppdiskussionen krävs det att du tillhör målgruppen vi söker och därmed krävs det att du kommer till slutdelen av enkäten där du får ange dina kontaktuppgifter.

Rekryteringsformulär: http://www.enkatfabriken.com/survey3/index.ph...

Pm:a mig vid ev. frågor.

Rubriken 600 kr, men verkligheten säger presentkort...tråkigt.

Japp, men rätt bra deal ändå tycker jag. 600 kr i presentkort för att diskutera VPN i 90 minuter. Och pengar brukar spenderas någonstans likväl.

Citat:

Alla som deltar är helt anonyma... du kommer till slutdelen av enkäten där du får ange dina kontaktuppgifter.

Man är inte anonym om man måste uppge sina kontaktuppgifter. Om ni påstår att det är för presentkortet så kan ett sådant skickas via valfri gratismail.

Dina personuppgifter behandlas inte i samband med undersökningen. Vi behöver dock kontaktuppgifterna för att kunna försäkra oss om deltagarnas medverkan (dvs. bekräfta inbokningen) såväl som för att kunna dela ut presentkortet efter avslutad medverkan.

Vi sparar dock inga kontaktuppgifter och delar dem inte med någon annan. Det finns även mer info om detta i enkäten.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-24 12:10

400kr/h för en gruppdiskussion är bra betalt*. Får man fråga vem som står bakom, är det en inhemskt beställare? Statligt/privat?

*Ja det är presentkort, men vem shoppar inte i "de flesta butiker"?

Ursprungligen av s-granqvist:

Dina personuppgifter behandlas inte i samband med undersökningen. Vi behöver dock kontaktuppgifterna för att kunna försäkra oss om deltagarnas medverkan (dvs. bekräfta inbokningen) såväl som för att kunna dela ut presentkortet efter avslutad medverkan.

Vi sparar dock inga kontaktuppgifter och delar dem inte med någon annan. Det finns även mer info om detta i enkäten.

Deltagarens medverkan kan bekräftas via valfri gratismail och presentkortet kan som sagt delas ut via sådan mail det också. Att ni kräver personuppgifter säger mig därför att ni delar med er eller säljer dessa till någon tredje part. Sedan anger ni inte vem som betalar för vinsten, vem som står bakom idén/enkäten etc.

Oseriöst.

Ursprungligen av Trashcan:

Deltagarens medverkan kan bekräftas via valfri gratismail och presentkortet kan som sagt delas ut via sådan mail det också. Att ni kräver personuppgifter säger mig därför att ni delar med er eller säljer dessa till någon tredje part. Sedan anger ni inte vem som betalar för vinsten, vem som står bakom idén/enkäten etc.

Oseriöst.

Det finns säkert flera olika sätt att utföra en rekrytering. Vi gör det ofta och använder den här metoden där vi tar namn, telefonnummer och e-mailadress och kontaktar personen för att kunna bekräfta bokningen. Vem som står bakom idén framgår i enkäten.

Att sälja respondenters uppgifter när vi försäkrat anonymitet har vi som undersökningsföretag inget att vinna på. Det är inte bara oetiskt utan direkt dumt.

Senast redigerat 2016-02-24 15:39
Ursprungligen av s-granqvist:

Det finns säkert flera olika sätt att utföra en rekrytering. Vi gör det ofta och använder den här metoden där vi tar namn, telefonnummer och e-mailadress och kontaktar personen för att kunna bekräfta bokningen. Vem som står bakom idén framgår i enkäten.

Att sälja respondenters uppgifter när vi försäkrat anonymitet har vi som undersökningsföretag inget att vinna på. Det är inte bara oetiskt utan direkt dumt.

Ni kan skriva vad ni vill men faktum kvarstår att man inte är anonym om ni tar in personuppgifter. Att ni kräver personuppgifter säger mig att det är av vikt för er därför att ni gör något med dessa uppgifter, som att sälja t.ex.

Sedan att ni har registrerat er på detta forum bara för att fiska efter personer till er enkät... det säger också en hel del.

Ursprungligen av Trashcan:

Ni kan skriva vad ni vill men faktum kvarstår att man inte är anonym om ni tar in personuppgifter. Att ni kräver personuppgifter säger mig att det är av vikt för er därför att ni gör något med dessa uppgifter, som att sälja t.ex.

Sedan att ni har registrerat er på detta forum bara för att fiska efter personer till er enkät... det säger också en hel del.

Ja jag förstår att man kan förhålla sig skeptisk och det är bra att man ifrågasätter saker och ting. Speciellt när det handlar om ens integritet. Enkätfabriken utför dock kvantitativa undersökningar, eller i detta fallet rekryterar till en kvalitativ gruppdiskussion med hjälp av en enkät. Skälet varför vi använder kontaktuppgifter är för att vi måste kunna verifiera att deltagarna ämnar att delta i diskussionen - annars har vi misslyckats med vårt uppdrag. Kan inte heller tänka mig att sälja totalt tio personers kontaktuppgifter är en särskilt lönsam affär.

Vårt uppdrag är att hitta personer som passar en särskild profil (i detta fallet teknikintresserade privatpersoner som använder VPN-tjänster) och då är faktiskt nischade forum mer effektivt än exempelvis en webbpanel.

Ett inlägg borttaget, läs våra trivselregler, följ dessa och var inte otrevlig.

Vill bara påminna om att datumet är ändrat till 8 mars 19:30. Så det finns fortfarande goda chanser att gå in och svara på frågorna för att delta.

1
Bevaka tråden