Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac tar farväl av Barcelona

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac lämnar Mobile World Congress för i år, och redaktör Ida Lindkvist går igenom de stora mobiltrenderna från mässan i Barcelona.

Läs hela artikeln här

Sååå, vad var nytt? Inte mycket skriverier efter en säkerligen ganska kostsam resa. De artiklar som tagit upp relativt nytt har ju funnits på andra sidor en längre tid.

Ursprungligen av Segas:

Sååå, vad var nytt? Inte mycket skriverier efter en säkerligen ganska kostsam resa. De artiklar som tagit upp relativt nytt har ju funnits på andra sidor en längre tid.

Egentligen borde det bara finnas en media-representant på MWC och andra mässor som alla andra medier kan köpa artiklar av.

Ursprungligen av Segas:

Sååå, vad var nytt? Inte mycket skriverier efter en säkerligen ganska kostsam resa. De artiklar som tagit upp relativt nytt har ju funnits på andra sidor en längre tid.

Det går att få ut mycket av en resa utöver artiklar! I det här fallet passade Ida snarast på att spana och uppdatera sig runt vad som händer i branschen.

Senast redigerat 2016-02-26 12:52
Ursprungligen av Segas:

Sååå, vad var nytt? Inte mycket skriverier efter en säkerligen ganska kostsam resa. De artiklar som tagit upp relativt nytt har ju funnits på andra sidor en längre tid.

Extremt viktigt o vara på plats oavsett!

Ursprungligen av SebbeApple:

Extremt viktigt o vara på plats oavsett!

Säkert ren och skär okunnighet, men varför är det så 'extremt' viktigt?

Ursprungligen av Segas:

Säkert ren och skär okunnighet, men varför är det så 'extremt' viktigt?

För att det är viktigt att träffa människor och beblanda sig med kulturen. Det är svårt att göra framsteg framför sin dator hemma i Stockholm. Notera att detta är en personlig åsikt och jag kan inte bevisa den för dig Segas.

Ursprungligen av SebbeApple:

För att det är viktigt att träffa människor och beblanda sig med kulturen. Det är svårt att göra framsteg framför sin dator hemma i Stockholm. Notera att detta är en personlig åsikt och jag kan inte bevisa den för dig Segas.

Nej, jag uppskattar det. Själv förstår jag inte poängen med närvaron.

  • Medlem
  • 2016-02-24 16:00
Ursprungligen av Segas:

Sååå, vad var nytt? Inte mycket skriverier efter en säkerligen ganska kostsam resa. De artiklar som tagit upp relativt nytt har ju funnits på andra sidor en längre tid.

Om alla tidningar/webbsidor tänkte så, så skulle det inte finnas många kvar. Det är bra att 99mac åker ner och skriver om det även fast fler gör det. Fler nyheter utifrån flera perspektiv och synvinklar.

  • Medlem
  • 2016-02-24 20:14

Vi som gillar både IOS och Android så känns det kul att någon från 99mac är på plats och skriver om vad som händer

  • Medlem
  • 2016-02-24 21:05

Något som är intressant är att Samsung S7 Edge har 76% body to screen ratio medan iPhone 6s plus har 67%. Båda har 5.5 tums skärm och S7 Edge är nästan 8 mm kortare och 5 mm smalare. Där ser man hur den runda hem knappen ställer till det. Intressant om Apple tänker ändra på den någon gång

Ursprungligen av PaO:

Något som är intressant är att Samsung S7 Edge har 76% body to screen ratio medan iPhone 6s plus har 67%. Båda har 5.5 tums skärm och S7 Edge är nästan 8 mm kortare och 5 mm smalare. Där ser man hur den runda hem knappen ställer till det. Intressant om Apple tänker ändra på den någon gång

Nya S7 lär nog dock inte vara så häftig med sitt nya batteri, med tanke på den skärmen som alltid ska vara igång.

  • Medlem
  • 2016-02-24 22:39
Ursprungligen av Segas:

Nya S7 lär nog dock inte vara så häftig med sitt nya batteri, med tanke på den skärmen som alltid ska vara igång.

Nja, några pixlar på en svart bakgrund lär inte dra så mycket ström över tid. Gissar att det krävs väldigt mycket mer ström för att väcka upp den "riktiga" displayen för att konstatera vad klockan är.

Senast redigerat 2016-02-24 23:08
  • Medlem
  • 2016-02-25 04:16
Ursprungligen av Ljung:

Nja, några pixlar på en svart bakgrund lär inte dra så mycket ström över tid. Gissar att det krävs väldigt mycket mer ström för att väcka upp den "riktiga" displayen för att konstatera vad klockan är.

Tror jag med
Enligt uppgift från Samsung så drar always-on 0.5 % per timme. Den går att stänga av med

Dock har de gjort telefonen något tjockare och ökat batterierna i båda lurarna jämfört med förra året. Helt rätt och de fick nästan in kameran i glaset med

Ursprungligen av PaO:

Tror jag med
Enligt uppgift från Samsung så drar always-on 0.5 % per timme. Den går att stänga av med

Dock har de gjort telefonen något tjockare och ökat batterierna i båda lurarna jämfört med förra året. Helt rätt och de fick nästan in kameran i glaset med

Den biten hade jag missat, tack för din input.

  • Medlem
  • 2016-02-25 17:43
Ursprungligen av Segas:

Den biten hade jag missat, tack för din input.

Vassego

Man kan tycka vad man vill om Samsung men denna gången har de faktiskt lyssnat på den massiva kritik de fick med S6 / S6 Edge och återinfört allt utom utbytbart batteri. Men å andra sidan så är ju batterierna större och har fortfarande snabbladdning och inbyggd trådlös laddning

Ursprungligen av PaO:

Vassego

Man kan tycka vad man vill om Samsung men denna gången har de faktiskt lyssnat på den massiva kritik de fick med S6 / S6 Edge och återinfört allt utom utbytbart batteri. Men å andra sidan så är ju batterierna större och har fortfarande snabbladdning och inbyggd trådlös laddning

Det där med trådlös laddning skulle jag aldrig ge mig in på, men jag hoppas det finns normal laddning för telefonerna? Inte för att jag någonsin skulle ägt en Android telefon om det så var det ända som fanns. Är dessa telefoner lika gigantiska som iPhones Plus?

  • Medlem
  • 2016-02-25 18:16
Ursprungligen av Segas:

Det där med trådlös laddning skulle jag aldrig ge mig in på, men jag hoppas det finns normal laddning för telefonerna? Inte för att jag någonsin skulle ägt en Android telefon om det så var det ända som fanns. Är dessa telefoner lika gigantiska som iPhones Plus?

Fördelen med trådlös laddning är väl i framtiden då det finns direkt i borden på flygplatser, caféer, restauranger och i möblerna i hemmet / jobbet. IKEA och inredningshus till kontor har ju börjat bygga in i sina möbler redan. Men de har USB dock inte typ C och laddas >50 % på 30 min och fullt på 90 till 100 min.

S7 är 5 mm längre och 2 mm bredare än iPhone 6s men har 5.1 tums skärm jämfört med 6s som har 4.7 tum.

S7 Edge är 8 mm kortare och 5 mm smalare med samma skärm yta dvs 5.5 tum

Här tror jag att Apples runda hemknapp ställer till det i utformningen

Apple pushar Android tillverkare och vice versa vilket gör att vi konsumenter kan köpa bättre prylar och vilken man väljer är högst personligt. Dock tycker jag att man skall ha öppna ögon

1
Bevaka tråden