Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare med AirPlay?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står och väljer och velar mellan två "lättplacerade" högtalare till köket:

  1. Cambridge Audio Air 100

  2. Libratone Loop

Den ena är lite billigare men kanske också lite för stor. Den andra dyrare men kanske lite smidigare.
Vilken skulle du välja -- kanske något helt annat..?

  • Medlem
  • 2016-02-23 23:53

Jag hade besökt en fysisk butik som säljer dessa högtalare, lyssnat och bildat mig en uppfattning om hur de låter.

Instämmer med Dalle och vill passa på att slänga in en länk där man testar lite högtalare bl.a. just de två du nämner
http://www.ljudochbild.se/test/hogtalare/10-t...
Skulle inte heller missa ett besök på hifiklubben och jämföra Sonos och b&w som har några trevliga alternativ

  • Medlem
  • Umeå
  • 2016-02-24 08:38

Ett alternativ är en Airport Express och ett par aktiva högtalare. Du får då väldigt mycket att välja mellan.

Jag har en Libratone Zipp i köket (samt en i ett annat rum) och är mycket nöjd med köpet, men som Dalle skrev tidigare - besök en affär och lyssna efter vad du själv anser låta bäst.

Tack för alla svar.
Själva ljudkvaliteten är inte högsta prio i köket. Mer så de mer praktiska spörsmålen -- kan de överrösta köksfläkten, hur stabil är uppkopplingen etc..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-29 08:36

Då får du nog specificera ljudnivån från köksfläkten, avståndet mellan köksfläkt och högtalare, avstånden från dej till köksfläkt/högtalare...
Vad gäller stabiliteten beror det på din router, övrig utrustning som kan störa, grannars utrustning....
Köp på öppet köp och testa.

Jag har en Libratone Diva. Köpte den i Danmark för under 3000 SEK. Låter helt OK och har Spotify Connect vilket är ganska trevligt. Dessutom är den välbyggd och man kan byta "filten" om man tröttnar.

Ursprungligen av kenjon:

Då får du nog specificera ljudnivån från köksfläkten, avståndet mellan köksfläkt och högtalare, avstånden från dej till köksfläkt/högtalare...

Spännande - har du någon mjukvara för akustikmodellering tillhands..?

Hur som helst så köpte jag loopen. Det funkar att lyssna på faces när man steker isterband i vårt hyfsat normalstora "lägenhetskök", men pratradio är närmare gränsfall. (Har kanske mer med min hörsel att göra?)
Dessutom utomordentligt lättplacerad. Drygt 12cm djup med kråkbenen.

Ett aber är att tillhörande app är lite tveksam.
Libratone tycks ha lagt över hela sitt fokus till den nya fräsiga zipp-linjen, så övriga produkter verkar hamnat lite på undantag. Men kör man bara en högtalare över Airplay må det vara hänt efter allt är inställt och klart.

Ursprungligen av gabriela:

Ett aber är att tillhörande app är lite tveksam.
Libratone tycks ha lagt över hela sitt fokus till den nya fräsiga zipp-linjen, så övriga produkter verkar hamnat lite på undantag. Men kör man bara en högtalare över Airplay må det vara hänt efter allt är inställt och klart.

Hur menar du att övriga produkter hamnat lite efter?

Det finns vissa saker man inte längre kan göra. Till exempel att höja och sänka volymen i appen. Detta fungerar bara om man har högtalaren inkopplad via optisk-anslutning. Personligen tycker jag appen fungerar bra men jag har bara en högtalare från Libratone.

Ursprungligen av grenhall:

Hur menar du att övriga produkter hamnat lite efter?

Exempelvis fungerar inte Spotify-connect på min modell och supporten kör goddagyxskaft-rutinen. Inga firmware-uppdateringar eller -fixar i sikte.

1
Bevaka tråden