Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stilren och praktisk väska till rMBP 15''

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjing!

Jag sitter och kollar runt lite på Da Internetz men Apple tycker jag bara har trista datorväskor. Har hittat Saddler också men i verkligheten saknar de en hel del skydd inuti. Har en fantastisk väska till min rMBP 13'' men hittar inget liknande till 15''.

Har ni några tips att bidra med?

Väsktyp, Messenger/portfölj i skinn/läder med bra skydd inuti.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-23 22:01

Vad har du idag till din rMBP 13" så vi vet i vilken riktning som vi ska leta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-24 07:33

Budget?

Jag tolkar Grenhall som att han vill inte begränsa oss. Kom med alla bra förslag oavsett inrikting eller budget:)

Jag har alltid suktat efter Pad and Quill...

Duger det åt Jim Dalrymple så duger det åt mig...

Finns ingen budget. Jag är inte ute efter väskor i rent guld utan stilrena väskor i skinn eller läder. Det vill säga sådana datorväskor man får på köpet till Dell-datorer eller liknande går fetbort. Däremot Saddler t.ex. Är betydligt mer i linje med vad jg önskar. Pad & Quill hade jag glömt. Tack för tipset!

Piquadro Messenger bag har jag till min rMBP 13". Supertrevlig med hög kvalité.

Jag har tittat på en weekend bag från Fossil. De har även ett gäng snygga väskor till laptops:

https://www.fossil.com/us/en/men/bags/view-al...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag har tittat på en weekend bag från Fossil. De har även ett gäng snygga väskor till laptops:

https://www.fossil.com/us/en/men/bags/view-al...

Många snygga där!

Ursprungligen av BlackSmp:

Många snygga där!

Yepp, men har inte hittat en återförsäljare i sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-24 11:08

Baron och Paul Smith har trevliga väskor. Tror även Sandqvist ska ha i skinn

Jag har en Kunjara från JLP i Melbourne där jag får plats med en 17 MBP. Men det är en weekendväska. De har datorväskor med.
Mycket nöjd med den jag har.

Min Thule Crossover (svart) är bland det bästa jag någonsin köpt. 25 års garanti och användarvänligheten är nästan överdriven. Väskan väger extremt lite, och jag har alltid en MacBook Pro 13", MacBook Air 13", iPad, adaptrar åt förbannelse, en god bok, hörlurar (två olika) och massa annat gott med mig i väskan.. och då är ändå inte allt utrymme utnyttjat.

Kul notis: oräkneliga personer på Apples svenska huvudkontor har denna väska i olika modeller/årsgångar

datorväska

Jag gillar Steele & Boroughs väskor, dom har vaderade fack och väskor till 13 & 15 tum.

Tex Mr Art Director köpte jag till min man och han var super nöjd

Steele & Borough dator väskor

Ursprungligen av grenhall:

Tjing!

Jag sitter och kollar runt lite på Da Internetz men Apple tycker jag bara har trista datorväskor. Har hittat Saddler också men i verkligheten saknar de en hel del skydd inuti. Har en fantastisk väska till min rMBP 13'' men hittar inget liknande till 15''.

Har ni några tips att bidra med?

Väsktyp, Messenger/portfölj i skinn/läder med bra skydd inuti.

Attans vad det finns många snygga modeller...

Jag hade inget behov innan jag började titta i den här tråden. Nu är jag sugen på en Thule ryggsäck. Och det är bara tur att mitt övriga behov täcks av min Fjällräven för annars är risken stor att det skulle bli något mer:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Attans vad det finns många snygga modeller...

Jag hade inget behov innan jag började titta i den här tråden. Nu är jag sugen på en Thule ryggsäck. Och det är bara tur att mitt övriga behov täcks av min Fjällräven för annars är risken stor att det skulle bli något mer:)

Märk mina ord... har haft åtminstone åtta olika axelrems-väskor och tre olika ryggor de senaste åren. Crossovern är lätt min favorit (även om jag hade samma model, fast axelrem, som heter Subterra, som jag också gillade starkt). Det är så otroligt mycket mer praktiskt och bekvämare med rygga!

Ursprungligen av Sjolejonet:

Märk mina ord... har haft åtminstone åtta olika axelrems-väskor och tre olika ryggor de senaste åren. Crossovern är lätt min favorit (även om jag hade samma model, fast axelrem, som heter Subterra, som jag också gillade starkt). Det är så otroligt mycket mer praktiskt och bekvämare med rygga!

Jag tror dig! Jag ska till MediaMarkt i morgon och se om de har den:)

  • Medlem
  • 2016-07-17 20:51

Litt gammel tråd, men jeg ser også etter vesker til min kjæreste nå og kom over denne. Jeg kan tipse om Delton sine vesker. Har tidligere kjøpt en bag til han derifra som han har brukt veldig mye, og de har mye stilrent og fint generelt. Fant ikke helt samme modell, men den ligner på denne http://www.trendhim.no/brun-denim-foret-skinnveske-p.html fra Trendhim, jeg antar at de også leverer til Sverige.

Ellers har Pad & Quill, som noen nevner, mye stilig. Jeg har selv en veske derifra og er veldig fornøyd.

1
Bevaka tråden