Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox - frågor kring "fäst flik"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat använda "fäst flik" i Firefox och har lite frågor angående denna funktion.
Är det mer riskbenäget (för virus eller dylikt) att ha flikar som är fästa?
Ibland för jag en historik-rensning för att gardera mig (ifall det kan hjälpa) mot virus och dylikt och (som tur är) de sidorna som är fästa är kvar - jag undrar var dessa fästa sidor lagrade?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-22 09:14

Fästa flikar och surfhistorik har inget med virus & dylikt att göra.

Ny fråga ang. fäst flik: Jag upplever att min webbläsare slöar ibland och undrar om fästa flikar belastar på webbläsarens snabbheten?

  • Avstängd
  • 2016-05-13 10:15
Ursprungligen av calinou:

Ny fråga ang. fäst flik: Jag upplever att min webbläsare slöar ibland och undrar om fästa flikar belastar på webbläsarens snabbheten?

Testa själv att inte fästa flikar och fästa flikar. Märker du skillnad mellan dom två vet du svaret.
Eller fråga på Mozilla´s egna hemsida. https://support.mozilla.org/sv/kb/hjalp-gemen...

Ursprungligen av Hffre:

Testa själv att inte fästa flikar och fästa flikar. Märker du skillnad mellan dom två vet du svaret.
Eller fråga på Mozilla´s egna hemsida. https://support.mozilla.org/sv/kb/hjalp-gemen...

Visserligen kan jag fråga på Firefox:s forum men föredrar att fråga experterna här först.
Även om det kanske är inte så många medlemmar här som använder sig av Firefox så är det väl samma sak för Chrome och Safari?
Deras forum är på engelska och det är inte alltid man får en korrekt översättning på sådana engelska termer. Som tex vad heter ”fäst flik” på engelska?

  • Avstängd
  • 2016-05-13 11:48
Ursprungligen av calinou:

Visserligen kan jag fråga på Firefox:s forum men föredrar att fråga experterna här först.
Även om det kanske är inte så många medlemmar här som använder sig av Firefox så är det väl samma sak för Chrome och Safari?
Deras forum är på engelska och det är inte alltid man får en korrekt översättning på sådana engelska termer. Som tex vad heter ”fäst flik” på engelska?

Absolut inte utan det skiljer mycket mellan dom. Därför som det görs tester mellan dom för att avgöra vilken som är bäst

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-05-13 17:59
Ursprungligen av calinou:

Visserligen kan jag fråga på Firefox:s forum men föredrar att fråga experterna här först.
Även om det kanske är inte så många medlemmar här som använder sig av Firefox så är det väl samma sak för Chrome och Safari?
Deras forum är på engelska och det är inte alltid man får en korrekt översättning på sådana engelska termer. Som tex vad heter ”fäst flik” på engelska?

Gå till sidan som tar upp ett ämne på svenska. Sen klickar du på Svenska längst upp, sen väljer du engelska och du får den engelska sidan.

Enda prestandaskillnaden mellan en vanlig och fäst flik är vid uppstart - fästa flikar laddas in vid start vilket inte är garanterat för vanliga flikar. Jag har 4 fästa flikar och 50 vanliga, tycker allt att Firefox blivit rejält mycket segare de senaste månaderna, iaf sedan v43.X.

Ursprungligen av reboot81:

Gå till sidan som tar upp ett ämne på svenska. Sen klickar du på Svenska längst upp, sen väljer du engelska och du får den engelska sidan.

Enda prestandaskillnaden mellan en vanlig och fäst flik är vid uppstart - fästa flikar laddas in vid start vilket inte är garanterat för vanliga flikar. Jag har 4 fästa flikar och 50 vanliga, tycker allt att Firefox blivit rejält mycket segare de senaste månaderna, iaf sedan v43.X.

Så du har också uppmärksammat att den slöar ibland. Hoppas att dom ska åtgärdas.
Jag har över 30 fästa och det bara växer....., därför undrar jag om det belastar. Det väldigt bekvämt med fästa flikar i stället för bokmärken. Egentligen så skulle man behöva lägga dem på flera rader för det finns knappast plats för vanliga.
Jag har hittat en svensk supportsida som jag kan fråga där.

1
Bevaka tråden