Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WD MyCloud ställer till det!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-20 08:57

Jag har en NAS nämligen WD MYCloud 3tb och deras eget program. Efter uppgradering till EL Capitan har jag tröttnat på det besvärliga programmet som medföljer NASen. Med det programmet så går det inte att kasta flera filer på en gång utan man måste ta bort dom en och en och varje gång så återgår fillistan till översta läget och jag måste skrolla ner för att hitta nästa fil som skall kastas. Verkligen omständligt. Det är ganska långsamt också så det tar lite tid att kolla om filerna är tomma. Jag förde över en massa filer men programmet undvek att föra över innehållet i filerna! Så nu sitter jag här med mycket jobb framför mig och önskar att jag kunde hantera filerna som om det vore en vanlig extern hårddisk.
Kan man använda ett annat sätt att hantera, kasta och ersätta filer på NASen som är bättre och snabbare? Deras eget program suger verkligen. Jag har en iMac 2009 och en DIR 868L router. Tacksam för goda råd ni är så kunniga!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-02-20 09:08

Gå in på nätverk och anslut till WD´n därifrån. Då kan du markera flera och kasta.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-20 09:52

Efter uppdateringen känner den inte igen lösenordet... har kollat med nyckelhanteraren och det skall stämma. Nåväl, jag kan antagligen nollställa NASen genom att hålla in en knapp på den och börja om från början med nya lösenord.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-02-20 10:49

Jag hoppas inte har något du behöver på disken, en nollställning lär göra just vad det heter, en nollställning.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-20 13:17

Kanske återgår till standard lösen när man uppdaterar? Läs hjälpfilen som följer med eller som är till det nya systemet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-20 15:57

"Om du har angett ett lösenord eller en statisk IP-adress i WD My Cloud-instrumentpanelen och har glömt vad dessa är, och du trycker på återställningsknappen när strömmen till enheten slås på, återställs lösenordet till standardvärdet ingen och till standard-IP- inställningarna. Standard IP-inställning är DHCP. Återställning raderar inte dina filer." Det gäller tydligen bara att komma på standardvärdet...

  • Medlem
  • 2016-02-20 20:01
Ursprungligen av ariis:

"Om du har angett ett lösenord eller en statisk IP-adress i WD My Cloud-instrumentpanelen och har glömt vad dessa är, och du trycker på återställningsknappen när strömmen till enheten slås på, återställs lösenordet till standardvärdet ingen och till standard-IP- inställningarna. Standard IP-inställning är DHCP. Återställning raderar inte dina filer." Det gäller tydligen bara att komma på standardvärdet...

Nu har jag PC men där har jag min WD My Cloud direkt i utforskaren som en nätverksenhet. Kan använda alla filhanteringsfunktioner direkt. Funkar det inte så med Mac?

Ursprungligen av PaO:

Nu har jag PC men där har jag min WD My Cloud direkt i utforskaren som en nätverksenhet. Kan använda alla filhanteringsfunktioner direkt. Funkar det inte så med Mac?

Jo, ungefär likadant.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-21 11:30

Videon var bra, det skall jag prova! Tack för all hjälp nu kan jag fylla på de filer som var tomma! 99mac är verkligen fantastisk.

  • Medlem
  • 2016-02-21 17:24
Ursprungligen av keptang:

Jo, ungefär likadant.

Lysande

1
Bevaka tråden