Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple TV får svenska priser

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Här kanske:
https://developer.apple.com/library/prereleas...

Men att an app bara kan lagra 200Mb MB lokalt är nog fel. Den första nedladdningen kan bara vara 200 MB. Sedan kan man ladda ner ytterligare med "On demand resources". De laddas ner när de behövs och och appen flaggar när de inte behövs längre. I ett spel så skulle varje nivå kunna vara en resource.
Gissningsvis så raderar inte Apple TV resurser om den inte har platsbrist. Så ju mer utrymme ju mindre väntan på att grejer ska ladda ner igen om man hoppar mellan spel och annat.

Här...https://developer.apple.com/library/prerelease/tvos/documentation/General/Conceptual/AppleTV_PG/

Citat:

Resource Limitations

There is no persistent local storage for apps on Apple TV. This means that every app developed for the new Apple TV must be able to store data in iCloud and retrieve it in a way that provides a great customer experience.

Along with the lack of local storage, the maximum size of an Apple TV app is limited to 200MB. Anything beyond this size needs to be packaged and loaded using on-demand resources. Knowing how and when to load new assets while keeping your users engaged is critical to creating a successful app. For information on on-demand resources, see On-Demand Resources Guide.

Your app can download the data it needs into its cache directory. Data downloaded will not be deleted while the app is running. However, the data may be deleted while your app is not running and the Apple TV needs the space. Do not use the entire cache space as this can cause unpredictable results.

I länken som du skickade så fanns också denna länk: https://developer.apple.com/library/prerelease/tvos/documentation/General/Conceptual/AppleTV_PG/iCloudStorage.html#//apple_ref/doc/uid/TP40015241-CH10-SW1 som också trycker på att

Citat:

Storage on Apple TV is limited, and there is no guarantee that information stored on the device will be available the next time a user opens your app.

Ingenting om 200MB är initial nerladdning utan det är totalt utrymme men som alltid kommer att finnas på ATV för appen.

Man pekar på en cachekatalog men huruvida den ges mer utrymme på en 64 GB modell jämfört med en 32 GB modell sägs det ingenting om.

Min tolkning är helt enkelt - du kan inte lagra något på ATV:n, du har ett cacheutrymme som är garanterat under den tid som du kör appen men som kan försvinna så fort som du har lämnat appen. Allt som ligger på "disken" är 200MB och allt utöver detta måste laddas ner när det behövs (om det då inte ligger kvar i cachen men det kan man aldrig veta)

Allt dynamisk data (som resultat m.m) måste lagras i iCloud. Det kan inte lagras på ATV:n

Utifrån den informationen så får folk själva bestämma om de tycker att det är värt att köpa den större modellen eller inte. Jag har min uppfattning klar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-23 19:43

@BlackSmp

Oavsett modell du köper, kommer du köpa den här eller från UK?

Ursprungligen av zinned:

@BlackSmp

Oavsett modell du köper, kommer du köpa den här eller från UK?

Har bokat en 32 GB hos min lokala handlare. Jag har en ganska bra uppfattning om när den kommer att bli tillgänglig i Sverige (vilket verkar bli inom kort) och ser inget värde i att stressa via UK.

Nu kan man beställa ATV från Apple ser jag så lika bra att göra det nu då

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-02-19 19:44

Just nu 64 GB för 1690 kr hos CDON:
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=142&...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-20 08:44

Låter billigt. Tryckfel?

Ursprungligen av kenjon:

Låter billigt. Tryckfel?

Nej, varför det? Rea.

Fast nu blev jag påmind om våra (forumets) diskussioner om 32 vs 64 GB versionen och jag har definitivt inte behövt ångra att jag gick på 32 GB.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-22 08:13

Hos CDON skiljer det bara 200 kr mellan 32 och 64.
De importerar nog själva.

Bevaka tråden