Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Samsungs nästa telefon blir vattentät

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senare i veckan väntas Samsung lansera nya mobilerna S7 och S7 Edge, men redan nu har en reklamvideo dykt upp på nätet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-02-16 12:41

Klart att den blir det när rykten om att nästa iPhone blir det.

Ursprungligen av robart:

Klart att den blir det när rykten om att nästa iPhone blir det.

Eller för att kunderna vill ha det då man hade IP67-klassning på S5 som släpptes 2014.

Ursprungligen av robart:

Klart att den blir det när rykten om att nästa iPhone blir det.

Samsung S5 var tålde vatten och damm till en viss grad, och den kom en bra bit innan det ens var på tal om att införa vattentät iPhone. Sonys Xperia-serie har varit där länge. Vi kan säkert fortsätta med fler. Så nej, det har knappast att göra med Apple, utan snarare för att allt fler kunder efterfrågar telefoner som klarar av vatten när telefonerna fortsätter vara en så stor del av vår vardag.

För övrigt kommer S7 att köra om Apple på varenda punkt vad gäller hårdvara. Fundera på den du.

  • Medlem
  • 2016-02-16 16:28

Samsung älskar ju att visa sina specifikationer. Men det är inte bara hårdvara utan även mjukvara. Det ska flyta på snabbt och smidigt, hur mycket snabbare processorn är än den Apple använder är inte lika relevant.

Senast redigerat 2016-02-16 16:55
  • Medlem
  • 2016-02-16 20:11

Är oerhört spänd på vad Samsung presenterar på söndag. Om allt stämmer så är det oerhört intressanta lurar.
- Metall och glas
- IP 67 eller 68
- Trådlösladdning
- Dual SIM alt Micro SD
- Större batteri
- Icke utstickande kamera lins
Mm

Varför blev inte S6 vattentålig då? Joo, för att S5:an orsakade enorma garantibekymmer för Samsung. En vattentålig telefon vars största problem var vattenskador.

  • Medlem
  • 2016-02-17 02:45
Ursprungligen av Gordon67:

Varför blev inte S6 vattentålig då? Joo, för att S5:an orsakade enorma garantibekymmer för Samsung. En vattentålig telefon vars största problem var vattenskador.

Jag har en S5 som jag sköljer i vatten efter att jag varit ute. Inga problem här inte och många med mig. Lyckas Samsung IP67 klassa denna telefon i metall och glas så är det vackert gjort

Samsung S6 togs ju emot väldigt dåligt emot på många asiatiska marknader när de tog bort IP-klassningen som fanns på S5, samt tog bort Micro SD korts expansion av minnet. Mobilgurun Tomi Ahonen var ju väldigt kritisk det beslutet. Han fick ju också rätt:
http://www.cultofandroid.com/73580/forget-bei...

Samsung fick lära sig den hårda vägen, kul att de nu ändrar sig åtminstone med vatten/dammtätheten.

1
Bevaka tråden