Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ställa in kontrast och ljusstyrka

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-16 09:58

Jag har en Benq plattskärm. Nu upplever jag det som att bilden blivit ljussvag och med dålig kontrast. Hur ställer jag in det?

Det vore nog bra om du berättar vilken modell det är. Det är ju inte säkert att alla inställningar görs på exakt samma sätt på alla Benq-skärmar.

Senast redigerat 2016-02-16 10:27
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-16 10:26

Kanske först skall tillägga att min syn på senaste åren blivit sämre, har glaukom på vänster öga. Det innebär att vid starkt ljus kan det bli något suddigt. Kör därför t.ex. bil med nedfällt solskydd.
Modellen på skärmen heter FP222Wa och jag har en engelsk bruksanvisning, men förstår inte riktigt allt.
Datorn är min PPC G5 som går med system 10.4.11
Jag har försökt kalibrera skärmen via systeminställningar, men jag får ändå för stark ljusstyrka och för låg kontrast. Tycker att text på webben blir grå.

De flesta skärmar någon knapp som heter "Meny" eller liknande. Där borde du komma åt de här inställningarna.

(På själva skärmen alltså, inte i datorns inställningar.)

Ursprungligen av torin:

Jag har en Benq plattskärm. Nu upplever jag det som att bilden blivit ljussvag och med dålig kontrast. Hur ställer jag in det?

Från manualen:

Citat:

1. “Power”: Turn the power on or off.
2. “ENTER” key: Enter sub menus and select items.
3. t (Up) key: For Up/Increase adjustment. The key is also the hot key for Brightness.
4. u (Down) key: For Down/Decrease adjustment. The key is also the hot key for Contrast.
5. “MENU” key: Activate OSD main menu and return to the previous menu or exit OSD.
6. “Mode” key: Switch between different modes, including Standard, Movie, Dynamics, Photo,
and sRGB.
7. “Input” key: Not available for FP222W a.
8. “i key”: Adjust vertical position, phase, horizontal position and pixel clock automatically.

Google translate:

Citat:

1. "Power": Slå på eller av.
2. "ENTER" -knappen: Gå till undermenyer och välja alternativ.
3. t (upp): För justering uppåt / öka. Nyckeln är också snabbknapp för ljusstyrka.
4. u (ned) knappen: För justering nedåt / minska. Nyckeln är också snabbknapp för kontrast.
5. "MENY" -knappen: Aktivera huvudmenyn för OSD och gå tillbaka till föregående meny eller gå ur OSD.
6. "Mode" -knappen: Växla mellan olika lägen, inklusive Standard, Film, Dynamik, Foto,
och sRGB.
7. "Input": Ej tillgängligt för FP222W a.
8. "Jag Key": Justera vertikal position, fas, horisontell position och pixelklocka automatiskt.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-02-16 15:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Från manualen:

Google translate:

Tack!
Nu skall jag göra ett nytt försök.

1
Bevaka tråden