Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple öppnar butik i Stockholms innerstad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har kommit överens med Stockholm stad om att öppna en svensk flaggskeppsbutik vid Kungsträdgården. Allt ska stå klart inom två år.

Läs hela artikeln här

För den som minns att jag antydde något om en ny Apple-butik i Stockholm i 99macs poddradio för några år sedan (tror det var 2013) så var det exakt detta rykte

  • Medlem
  • 2016-02-15 11:24

På tiden! Härligt!!!!!!!!!!!

  • Medlem
  • 2016-02-15 11:24

Kors i taket! Jag fattar inte hur man kunde lägga sin butik i Täby. Men det gick väl inte att få en bra adress inne i city kanske.
Men det lär ta många år innan butiken öppnar. Så fort de som bor i närheten får reda på planerna ska bygget överklagas in absurdum för att det kommer anses för fult etc. (Se bara på Slussen, Nobelmuseet etc)

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-02-16 08:49
Ursprungligen av Dalle:

Kors i taket! Jag fattar inte hur man kunde lägga sin butik i Täby. Men det gick väl inte att få en bra adress inne i city kanske.
Men det lär ta många år innan butiken öppnar. Så fort de som bor i närheten får reda på planerna ska bygget överklagas in absurdum för att det kommer anses för fult etc. (Se bara på Slussen, Nobelmuseet etc)

Ja, inte en dag för sent.
Krånglet med att ta sig till Täby har ju lett till att jag hellre beställt via post, och även skickat in RMA via post, istället.
Men som du säger, två år plus massa strul runtomkring... Lär väl se dagens ljus 2020 kanske

Synd att apple är så bajsnödiga kring sitt butikskocept, hade hellre sett att dom bara öppnade upp quick'n'dirty i första bästa lokal som blir tillgänglig centralt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-16 15:08
Ursprungligen av Basss:

Krånglet med att ta sig till Täby har ju lett till att jag hellre beställt via post

Det har nog beskrivits tidigare men igen, för en som inte bor där, varför är det krångligt att ta sig till Täby från t ex centrala sthlm?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-16 15:27
Ursprungligen av zinned:

Det har nog beskrivits tidigare men igen, för en som inte bor där, varför är det krångligt att ta sig till Täby från t ex centrala sthlm?

Från Stockholm C till Täby C är det ca 30 minuter med ett byte (tunnelbana och Roslagsbanan). Inte så farligt. Men Stockholms kollektivtrafik är också väldigt centrerad kring centralen, och att ta sig till och från centralen är sällan ett problem. Problemet kommer när man ska ta sig från punkt A till B där centralen inte ligger mitt emellan.

Jag bor t.ex. i Sollentuna norr om Stockholm. Med bil tar det bara 20 minuter till Täby. Men eftersom jag inte har bil tar kollektivtrafiken över en timme med ett byte, och dessutom är det oftast entimmestrafik. Med en Apple-butik i centrala Stockholm skulle ett ärende ta hälften så lång tid som i Täby, trots att det är geografiskt längre bort.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-02-16 17:04
Ursprungligen av Vassius:

Från Stockholm C till Täby C är det ca 30 minuter med ett byte (tunnelbana och Roslagsbanan). Inte så farligt. Men Stockholms kollektivtrafik är också väldigt centrerad kring centralen, och att ta sig till och från centralen är sällan ett problem. Problemet kommer när man ska ta sig från punkt A till B där centralen inte ligger mitt emellan.

Jag bor t.ex. i Sollentuna norr om Stockholm. Med bil tar det bara 20 minuter till Täby. Men eftersom jag inte har bil tar kollektivtrafiken över en timme med ett byte, och dessutom är det oftast entimmestrafik. Med en Apple-butik i centrala Stockholm skulle ett ärende ta hälften så lång tid som i Täby, trots att det är geografiskt längre bort.

Helt korrekt! Bor man sedan som jag väster om stan är det ännu fler byten, skulle säga att det är iaf en timme dörr till dörr.

Hur man än ser det så är Täby i mina ögon knappast en knutpunkt, hade funnits tiotals bättre platser även om man bortser från centrum.
Största problemet är väl avsaknaden av tunnelbana.

Sist men inte minst så är väl alla(?) Stockholmare skadade...
Allt som avviker mer än 5 minuter från mina vanliga pendlings-mönster anses "långt"
Men det beror nog mest på att man redan spenderar så sjukt mkt tid i (kollektiv)trafiken att man knappast är sugen på mer

Ursprungligen av zinned:

Det har nog beskrivits tidigare men igen, för en som inte bor där, varför är det krångligt att ta sig till Täby från t ex centrala sthlm?

Inte minst tror jag en centralt belägen butik skulle fånga upp turister och andra besökare i Stockholm, som är ännu mindre benägna att sätta sig på Roslagsbanan ut till Täby C.

Toppen. Riv Fridays-sunket och smäll upp ett snygg glaslåda - passar perfekt på detta ultramoderna område - vadsomhelst är snyggare än mycket runtomkring :-D. Läget är sensationellt coolt - verkligen flaggskepps-läge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-18 10:43
Ursprungligen av Basss:

Sist men inte minst så är väl alla(?) Stockholmare skadade...
Allt som avviker mer än 5 minuter från mina vanliga pendlings-mönster anses "långt"

Just den biten tror jag på. Att åka en timme dit är ju inget, ännu mindre om man har bil. Ingen big deal alls...om man inte är bortskämd, vill säga

Ursprungligen av jakobnilsson:

Inte minst tror jag en centralt belägen butik skulle fånga upp turister och andra besökare i Stockholm, som är ännu mindre benägna att sätta sig på Roslagsbanan ut till Täby C.

Absolut, det är helt säkert så.

Vad tycker du om planerna på en Apple-butik på Kungsan?:
http://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kungst...

Senast redigerat 2016-09-15 16:59
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-15 16:51

Skriv "http://" framför länken, så blir den klickbar

1
Bevaka tråden