Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stereo till ATV4

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa in mig en stereo. Har idag min ATV4 kopplad via HDMI direkt till TVn och använder TVns högtalare. En väldigt simpel set-up dvs.

Jag vill behålla funktionen att kunna starta min TV med ATV kontrollen, så behöver en stereo som stöder detta. Vad ska jag titta på? 5.1 ljud borde duga. Kanske bör den ha stöd för airplay om jag behöver spela upp musik när ATVn sover.

De flesta ordentliga recivers ger dig funktion du är ute efter.

Min "gamla" Onkyo TX NR-515 ger mig HDMI CEC med alla maskiner som TV, ATV, PS3 och PS4.

Men behöver du verkligen Airplay på recivern när du bara kan skicka till ATV och lyssna på musiken den vägen utan att TV är igång?

Vad får det lov att kosta totalt med reciver och högtalare?

Ursprungligen av Borttaget:

De flesta ordentliga recivers ger dig funktion du är ute efter.

Min "gamla" Onkyo TX NR-515 ger mig HDMI CEC med alla maskiner som TV, ATV, PS3 och PS4.

Men behöver du verkligen Airplay på recivern när du bara kan skicka till ATV och lyssna på musiken den vägen utan att TV är igång?

Vad får det lov att kosta totalt med reciver och högtalare?

Tänker mig att TVn startar om jag väcker ATn.

Har inte satt någon budget. Vad är rimligt, 5000:-?

Senast redigerat 2018-07-23 14:32
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-13 17:26
Ursprungligen av Borttaget:


Men behöver du verkligen Airplay på recivern när du bara kan skicka till ATV och lyssna på musiken den vägen utan att TV är igång?

Min Yamaha HTR-4065 har Airplay. Osmidigt bara att den "tänder" TVn när man kör via Airplay och visar låttext med text i stil med texttv. Stänger man av tv:n, ja då stängs allt av.

Senast redigerat 2018-07-23 14:32
Ursprungligen av reboot81:

Min Yamaha HTR-4065 har Airplay. Osmidigt bara att den "tänder" TVn när man kör via Airplay och visar låttext med text i stil med texttv. Stänger man av tv:n, ja då stängs allt av.

Det var det jag ville undvika genom att spela till stereon istället för ATV, men resultatet verkar vara densamma. Bummer...

Hur går man runt det på bästa sätt, köpa sig ett par sonos eller bose?

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-02-13 21:40

Min Pioneer-stärkare tänder inte TV:n när man kör till dess interna AirPlay. Resten fungerar som det skall, hur man kollar upp hur en ny förstärkare fungerar utan att testa vet jag inte tyvärr.

Ursprungligen av Ola:

Min Pioneer-stärkare tänder inte TV:n när man kör till dess interna AirPlay. Resten fungerar som det skall, hur man kollar upp hur en ny förstärkare fungerar utan att testa vet jag inte tyvärr.

Och du har också en ATV bakom din stereo?

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-02-13 23:12

Ja, det sitter en ATV4 in i "stereon" som startar TV:n. Det snygga är bla när man hittar en bra YouTubefilm på macen i Safari och därifrån kan starta hela systemet med ett knapptryck på ikonen över YouTube-filmen.

Ursprungligen av Ola:

Min Pioneer-stärkare tänder inte TV:n när man kör till dess interna AirPlay. Resten fungerar som det skall, hur man kollar upp hur en ny förstärkare fungerar utan att testa vet jag inte tyvärr.

Samma med min Pioneer-förstärlare. Funkar utan problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-02-14 10:36

Jag rekommenderar den jag köpte för bara någon månad sedan, en Yamaha RX-V679.

Säljs för billiga 3700 kr nu

@Ola och @keptang, vad har ni för modell på era pioneer-förstärkare?

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-02-14 15:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

@Ola och @keptang, vad har ni för modell på era pioneer-förstärkare?

Min är jättegammal: Pioneer VSX 921.

Ursprungligen av barbapappa_86:

@Ola och @keptang, vad har ni för modell på era pioneer-förstärkare?

SC-2022.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-02-14 17:01

Hoppar in i tråden för att fråga om det går att få en Apple TV2 att fungera för att streama musik utan att behöva ha TV:n på? Är det skillnad vad gäller detta på Apple TV2 och 4?

  • Medlem
  • 2016-02-14 17:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Funderar på att köpa in mig en stereo. Har idag min ATV4 kopplad via HDMI direkt till TVn och använder TVns högtalare. En väldigt simpel set-up dvs.

Jag vill behålla funktionen att kunna starta min TV med ATV kontrollen, så behöver en stereo som stöder detta. Vad ska jag titta på? 5.1 ljud borde duga. Kanske bör den ha stöd för airplay om jag behöver spela upp musik när ATVn sover.

Se upp med "pyntade" watt bara
Nästan bättre att gå på vikten då
Precis som flera skriver så funkar nog vilken modern receiver som helst. Sedan är det övriga funktioner och plånboken som sätter begränsningar. 5.1 högtalarpaket kostar ca 2-3 ggr förstärkaren

Tack, då har jag ett bra hum om vilken förstärkare jag borde titta på.

Gällande högtalare, främre vänster och höger. Tips? Gärna vita och inte allt för stora.

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-02-14 17:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack, då har jag ett bra hum om vilken förstärkare jag borde titta på.

Gällande högtalare, främre vänster och höger. Tips? Gärna vita och inte allt för stora.

Jag tycker XTZ är bra prylar, http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativ...

  • Medlem
  • 2016-02-14 17:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack, då har jag ett bra hum om vilken förstärkare jag borde titta på.

Gällande högtalare, främre vänster och höger. Tips? Gärna vita och inte allt för stora.

Jag är fullständigt färgad då jag gillar Denon / Dali och jag vet att det finns annat som är både billigare och bättre. Har själv Zensor och Lektor och deras nya Pico lär vara bra
Men jag är färgad

Ursprungligen av PaO:

Jag är fullständigt färgad då jag gillar Denon / Dali och jag vet att det finns annat som är både billigare och bättre. Har själv Zensor och Lektor och deras nya Pico lär vara bra
Men jag är färgad

Ska kollas upp! Denons monitorer ska vara rätt välljudande vet jag.

  • Medlem
  • 2016-02-14 19:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska kollas upp! Denons monitorer ska vara rätt välljudande vet jag.

Pico review

http://www.trustedreviews.com/dali-zenzor-pic...

Vill man inom Dali gå upp något steg så finns ju fortfarande trotjänare Ikon MK och nya Opticon

Gå till klubben och provlyssna

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har inte satt någon budget. Vad är rimligt, 5000:-?

Är detta för recivern och högtalarna totalt eller bara för recivern?

Ursprungligen av Borttaget:

Är detta för recivern och högtalarna totalt eller bara för recivern?

Har egentligen inte satt en budget, men säg mellanskiktet. Tanken är inte att bygga en hemmabio direkt.

Senast redigerat 2018-07-23 14:32
  • Medlem
  • Borås
  • 2016-02-14 22:44

Bygg ett 3:1 system då , så kan du komplettera senare om behovet finnes. 3:1 eller 3:0 löser det mesta. Jag håller med om att Dali/Denon är också bra.

1
Bevaka tråden