Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder utan ordning eller tema

Tråden skapades och har fått 640 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-12-13 14:18

Blandat tema på gårdagens fototur - natur och kultur.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-12-26 21:13

Idag fann jag i skogen en hjälte som givit upp.
Sorgligt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-12-28 14:06
Ursprungligen av filuren:

Idag fann jag i skogen en hjälte som givit upp.
Sorgligt.

Update: Jag anmälde såklart vad jag funnit (till www.sva.se efter lite googlande), och de lät - via Naturhistoriska - meddela att det med största sannolikhet var en ung duvhök jag funnit.
Eftersom den varken var ringmärkt eller ingår i statens vilt så får den ligga kvar orörd och tas hand om naturen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-12-29 17:43
Ursprungligen av filuren:

Update: Jag anmälde såklart vad jag funnit (till www.sva.se efter lite googlande), och de lät - via Naturhistoriska - meddela att det med största sannolikhet var en ung duvhök jag funnit.
Eftersom den varken var ringmärkt eller ingår i statens vilt så får den ligga kvar orörd och tas hand om naturen.

Tråkigt att se ståtliga djur som gett upp men det är naturens gång. Bra gjort att kolla upp om djuret behövde rappporteras iaf!

Dagens fototur blev tämligen kort då kylan gjorde att fingrar och tår började smärta men några foton blev det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-12-29 22:17
Ursprungligen av joakimo:

Tråkigt att se ståtliga djur som gett upp men det är naturens gång. Bra gjort att kolla upp om djuret behövde rappporteras iaf!

Dagens fototur blev tämligen kort då kylan gjorde att fingrar och tår började smärta men några foton blev det.

Din bild nr 1: Magisk och skitsnygg!
Detta var inget "if you scratch my back.."-svar. Bilden är verkligen jättefin.

Angående mitt rapporterande om viltet - jag blev glad att fågelstackaren inte var pliktad att sända in då den luktade annat än smultron. Men om så hade krävts hade jag tagit med mig en klädnypa och gjort vad som krävts. Det hör liksom till att man tar även de jobbiga delarna då man bor i naturen och har alla fördelar därav.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-01-16 21:08
Ursprungligen av LaHe:

Bilder utan ordning eller tema tänkte jag skulle finnas också!

För att inte fylla upp servern så länka in bilderna.

Skäggmes, en art som har status "Nära hotad" i Sverige. Sågs första gången i landet 1965. Idag hade jag turen att få se herr och fru under deras lunch.

Bearded Reedling by Joakim Östberg, on Flickr

Bearded Reedling by Joakim Östberg, on Flickr

Jag tog denna bilden genom flygplansfönstret med min iPhone 5s nån stund efter start från Santo Domingo(Dom. Rep.) igår kl. 18(lokal tid).

Senast redigerat 2016-02-03 12:23
Ursprungligen av filuren:

Idag fann jag i skogen en hjälte som givit upp.
Sorgligt.

Sorglig bild men bra fotat men fin skärpa. Hur kan de bli sådana mjuka dova vackra toner? Är det efterbehandlat? Vilken utrustning använde du?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-02-03 13:19
Ursprungligen av calinou:

Sorglig bild men bra fotat men fin skärpa. Hur kan de bli sådana mjuka dova vackra toner? Är det efterbehandlat? Vilken utrustning använde du?

Tack. Bilden togs med Nikon D700 + Nikkor 24-70/2.8.
Framkallad i ACR och lite extra vinjettering för att förstärka djupet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-02-14 16:32

Under helgen hölls Svenska rallyt i de Värmländska skogarna, jag var på plats!

Bonusvideo: https://youtu.be/8DbDPkW322A

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-03-05 19:46

Medan jag drack en kopp kaffe under förmiddagen satt sig denna fågel utanför mitt fönster, en Duvhök.

Senast redigerat 2016-03-06 09:18
Ursprungligen av joakimo:

en kopp kaffe

Åtel är fusk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-03-12 21:06

Med viss tvekan gav jag mig ut för att leta efter huggorm i Huddinges skogar trots den tidiga våren. Efter ca fem minuter hade jag hittat den första ormen, under trettio minuter hade jag sett tre huggormar!

  • Medlem
  • 2016-04-25 21:28

Mitt första bidrag i tråden. Idag var jag och besökte Kungsträdgården i Stockholm där körsbärsträden står i full blom!
Bilderna är tagna med min iPhone 6 Plus.

Senast redigerat 2016-04-25 21:43
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-26 01:36

Helt utan ordning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-05-08 16:52

Bjuder idag på ett självporträtt från helgen på Södertörn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-08 17:26

Toughest-tävlingen i Malmö igår.

Igår satte jag igång med ett projekt som funnits i mitt huvud några år: Förvandla min döda G5a till en hylla för sci-fi film. Första steget: skruva ur allt...

Har mer bilder o än mer lär det bli. Lägger nog upp dem på Flickr

Ursprungligen av Mymac4ever:

Igår satte jag igång med ett projekt som funnits i mitt huvud några år: Förvandla min döda G5a till en hylla för sci-fi film. Första steget: skruva ur allt...
https://dl.dropbox.com/s/i9rjv6rva6nmmwb/Fil%202016-06-16%2017%2031%2010.jpeg?dl=0

Har mer bilder o än mer lär det bli. Lägger nog upp dem på Flickr

Eh, filmer på vad för media? DVD/BR så blir det ett fattigt förråd

Ursprungligen av CekariYH:

Eh, filmer på vad för media? DVD/BR så blir det ett fattigt förråd

Jag har några stycken

Ett av mina senaste foton, tyvärr tillåts bara småbilder här så flera och större här: https://www.flickr.com/photos/cekari/albums/7...

Rundsileshår:

  • Medlem
  • 2016-07-01 20:18

Idag var sambon ute och testade sin nya Sony Alpha 5000.

Bevaka tråden