Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byte av batteri? vad ska man välja?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Hade tänkt byta batteri på min 5s och undrar vad man ska välja för något?
Hittade detta batteri? vad säger ni?

http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/apple/iphone-5s/iphone-5s-batteri/?nosto=sidebar-nosto-1-toplist
Men det står kapacitet 1440 mAh, jag hade för mig att 5s använder 1560 mAh?

här är det tex 1560 mAh https://fyndiq.se/product/1183578-iphone-5s-b...
Jag undrar vilket jag ska ta? funkar båda?
Har ni något att rekomendera? vill ha ett så bra batteri som möjligt.
vart köper ni batteri när ni byter?
länka gärna något ni rekomederar.

tack på förhand!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-13 19:53

Original och från andra tillverkare har sällan samma kapacitet. Det batteri du köper för 79kr är inget äkta Applebatteri, ett sådant kostar tio gånger mer (inkl montering).
Fyndiq och teknikdelar säljer batterier tillverkade i Kina. Är det en sak jag vet om prylar köpta till lågt pris från Kina så är det att man kan tamej 17 inte lita på nånting!

Teknikdelar är vettiga att göra affärer med.

Ursprungligen av reboot81:

Original och från andra tillverkare har sällan samma kapacitet. Det batteri du köper för 79kr är inget äkta Applebatteri, ett sådant kostar tio gånger mer (inkl montering).
Fyndiq och teknikdelar säljer batterier tillverkade i Kina. Är det en sak jag vet om prylar köpta till lågt pris från Kina så är det att man kan tamej 17 inte lita på nånting!

Teknikdelar är vettiga att göra affärer med.

knappast värt att betala 1000kr enligt många så ger ett vanligt batteri som dessa tex lika bra som om man gick till apple.

blir snart uppgradering av mobil iallfall inte värt att lägga för mycket.
Men har du nån erfarenhet av det här med mAh? funkar 1440 istället för 1560?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-13 21:18
Ursprungligen av ryckarn34:

knappast värt att betala 1000kr...

Men har du nån erfarenhet av det här med mAh? funkar 1440 istället för 1560?

Googla på Iphone error 53

Men ja, 1440 funkar lika bra, men lite mindre kapacitet.

Ursprungligen av reboot81:

Googla på Iphone error 53

Men ja, 1440 funkar lika bra, men lite mindre kapacitet.

har hört talas om det där verkar vara någon error? som man kan få vid byte av batteri?
har tyvärr inte tid att läsa om det nu kanske blir imorrn.

Ursprungligen av ryckarn34:

Hej

Hade tänkt byta batteri på min 5s och undrar vad man ska välja för något?
Hittade detta batteri? vad säger ni?

http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/apple/iphone-5s/iphone-5s-batteri/?nosto=sidebar-nosto-1-toplist
Men det står kapacitet 1440 mAh, jag hade för mig att 5s använder 1560 mAh?

här är det tex 1560 mAh https://fyndiq.se/product/1183578-iphone-5s-b...
Jag undrar vilket jag ska ta? funkar båda?
Har ni något att rekomendera? vill ha ett så bra batteri som möjligt.
vart köper ni batteri när ni byter?
länka gärna något ni rekomederar.

tack på förhand!

iTechStore på Rådmansgatan Rådmansgatan 25, 399 kr för byte av batteri och dom lämnar 90 dagars garanti, jag bytte där vilken skillnad!

Ursprungligen av ryckarn34:

har hört talas om det där verkar vara någon error? som man kan få vid byte av batteri?
har tyvärr inte tid att läsa om det nu kanske blir imorrn.

Error 53 har med byte av skärm och hemknapp att göra, det jag tror han syftar på är risken med att låta andra än Apple-utbildade och -certifierade tekniker pilla med ens telefon.

Ursprungligen av pushloop:

Error 53 har med byte av skärm och hemknapp att göra, det jag tror han syftar på är risken med att låta andra än Apple-utbildade och -certifierade tekniker pilla med ens telefon.

iTechStore bytte batteri medan jag väntade och jag hade full uppsikt över min mobil hela tiden, det gick så fort så jag trodde först att det inte gick att byta batteri? Men dom är skickliga på iTechStore, jobbar bara med Apple produkter. Rådmansgatan 25 i Stockholm
http://itechstore.se/

Ursprungligen av Mc Tommy:

iTechStore bytte batteri medan jag väntade och jag hade full uppsikt över min mobil hela tiden, det gick så fort så jag trodde först att det inte gick att byta batteri? Men dom är skickliga på iTechStore, jobbar bara med Apple produkter. Rådmansgatan 25 i Stockholm
http://itechstore.se/

Bra! Funkar det så är det ju kanon. Dock är det ju viktigt att känna till att Apple eller Apples servicepartners inte kommer att kunna hjälpa till med framtida garanti- eller reparationsärenden om någon del i telefonen saknas eller är utbytt mot annat än originaldelar. Och i fallet med hemskärmen (error 53) så kan det ställa till det rejält om någon ersatt Touch ID-sensorn utan göra om kopplingen till enheten på rätt sätt.

Ursprungligen av pushloop:

Bra! Funkar det så är det ju kanon. Dock är det ju viktigt att känna till att Apple eller Apples servicepartners inte kommer att kunna hjälpa till med framtida garanti- eller reparationsärenden om någon del i telefonen saknas eller är utbytt mot annat än originaldelar. Och i fallet med hemskärmen (error 53) så kan det ställa till det rejält om någon ersatt Touch ID-sensorn utan göra om kopplingen till enheten på rätt sätt.

Gäller det garanti reparation ska man ALLTID gå till den butik som man köpt den hos, sen är det väl en kostnadsfråga vart man vill vända sig men jag har fullt förtroende för iTechStore, det är väl som med bilar om man ska vända sig till generalagenten eller en mindre bilverkstad? Allting är plus och minus....

  • Medlem
  • 2016-02-14 11:13
Ursprungligen av Mc Tommy:

Gäller det garanti reparation ska man ALLTID gå till den butik som man köpt den hos, sen är det väl en kostnadsfråga vart man vill vända sig men jag har fullt förtroende för iTechStore, det är väl som med bilar om man ska vända sig till generalagenten eller en mindre bilverkstad? Allting är plus och minus....

Fast med bilar får man ju originaldelar och sabbar ingen garanti hos vilken verkstad som helst...

Ursprungligen av sb12:

Fast med bilar får man ju originaldelar och sabbar ingen garanti hos vilken verkstad som helst...

Hur vet man att det är original delar?

Ursprungligen av Mc Tommy:

Hur vet man att det är original delar?

Man vänder sig till ett auktoriserat serviceställe

Kolla på locate.apple.com eller gå via getsupport.apple.com

Ursprungligen av pushloop:

Man vänder sig till ett auktoriserat serviceställe

Kolla på locate.apple.com eller gå via getsupport.apple.com

Ja du om det vore så enkelt....

1
Bevaka tråden