Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6S - Suger batteri

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Ny här på forumet men inte ny Apple användare.
Min fråga är om någon vet vad det kan vara som drar så galet mycke batteri? Laddade den fullt, använde den inte överhuvudtaget. Efter ca 2 timmar hade det dragit 15%!?!

Snäll hjälp mig

Senast redigerat 2016-02-13 08:09
Ursprungligen av MatsVart:

Hej
Ny här på forumet men inte ny Apple användare.
Min fråga är om någon vet vad det kan vara som drar så galet mycke batteri? Laddade den fullt, använde den inte överhuvudtaget. Efter ca 2 timmar hade det dragit 15%!?!

Snäll hjälp mig

Vilken enhet (iPhone/iPad model)?
Vilket iOS?

Facebook appen är en extra batteritjuv hade du den igång?

Ursprungligen av JoelBurman:

Vilken enhet (iPhone/iPad model)?
Vilket iOS?

Facebook appen är en extra batteritjuv hade du den igång?

v

Sorry, va bara förbannad så glömde den infon. Det är en 6s (ca 1 månad gammal) kör 9.2.1 och telefonen var helt ny återställd oxå...

Ladda fullt och använd den några timmar så du får upp historik på vad det är som äter batteri.

Jag tror att du kan strunta i statistiken för tillfället. Det finns tillräcklig information i den bild som du la upp.

Starta om telefonen. Att användning och vila är lika stora tyder på att något har låst upp sig. Jag tror inte att det är FB som skrevs tidigare. De problemen brukar visa sig på annat sätt.

Det händer ibland, jag har råkat ut för det då och då. Med alla modeller och alla IOS-versioner. Jag skulle inte vara förvånad om telefonen var varm när du tog upp den. Hur som helst, det brukar gå till sig efter en omstart.

Bifogar en bild till. Jag startade om telefonen efter att den var återställd och batteriet var fullt. Tror nog jag får lämna in sk***n...

Ursprungligen av MatsVart:

Bifogar en bild till. Jag startade om telefonen efter att den var återställd och batteriet var fullt. Tror nog jag får lämna in sk***n...

Drar den lika mycket ström nu då?

Här har du definitivt använt telefonen i minst 50 minuter så det är inte ett läge där den har legat oanvänd.

Ursprungligen av MatsVart:

Bifogar en bild till. Jag startade om telefonen efter att den var återställd och batteriet var fullt. Tror nog jag får lämna in sk***n...

Börja om från början med en ren telefon, utan en massa appar.
Den kör i ditt screenshot på 3G och har använts minst ~50 minuter i olika appar.

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ursprungligen av keptang:

Börja om från början med en ren telefon, utan en massa appar.
Den kör i ditt screenshot på 3G och har använts minst ~50 minuter i olika appar.

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ja då kan har stängt av 4G pga att det inte finns där jag bor. Men kan tycka att ha 39% kvar efter fem timmar av att ha haft några appar uppe är sjukt dåligt! Men får testa att göra en helt "ren" återställning.

Ursprungligen av MatsVart:

Ja då kan har stängt av 4G pga att det inte finns där jag bor. Men kan tycka att ha 39% kvar efter fem timmar av att ha haft några appar uppe är sjukt dåligt! Men får testa att göra en helt "ren" återställning.

Det är inte alls speciellt dåligt, se specen på telefonen.

Men som sagt, börja om från början, följ stegen i länken jag angav tidigare.
Tycker du fortfarande att det är för dåligt så får du köpa något annat än en 6S.

Ursprungligen av keptang:

Det är inte alls speciellt dåligt, se specen på telefonen.

Men som sagt, börja om från början, följ stegen i länken jag angav tidigare.
Tycker du fortfarande att det är för dåligt så får du köpa något annat än en 6S.

Jag tycker att det är katastrofalt dåligt att det ska gå 60% av i stort sätt inget användande alls! Men ska testa en sista gång att återställa

Tack för snabba svar

Har kört telefonen idag efter återställning, ställde in den som ny iPhone och efter 7 timmar så har det bara gått 11% å då med användande på 1 timma! Måste ha varit nån app som sabbade luren. För förut visade använt och viloläge samma tid!?

Ursprungligen av MatsVart:

Har kört telefonen idag efter återställning, ställde in den som ny iPhone och efter 7 timmar så har det bara gått 11% å då med användande på 1 timma! Måste ha varit nån app som sabbade luren. För förut visade använt och viloläge samma tid!?

Om du tittar tillbaka på tråden så ser du att jag påpekade detta tidigare. Det hade förmodligen räckt med att starta om telefonen.

Sedan så är det lite svårt att ha synpunkter på ditt problem eftersom du presenterar olika typer av data/information varje gång -men skönt att det löste sig

1
Bevaka tråden