Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes fungerar inte med gammalt OS.

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-12 10:15

Jag minns inte att jag hade det. Jag läste någonstans att Snow Lepard hade det inbyggt att kunna läsa och skriva till NTSF. Strunt samma jag sparar om allt på nya hårddiskar och formaterar den jag har i fel format till mac. Tar lite tid men det får det vara värt. Jag har inte hunnit koppla in min NAS ännu undrar om det är samma problem med den... Tack för alla svar. Det har verkligen varit till hjälp.

Ursprungligen av ariis:

...läste någonstans att Snow Lepard hade det inbyggt att kunna läsa och skriva till NTSF...

OS X kan alltid läsa NTFS. Det är skrivningen som inte har officiellt stöd.

Det finns något inbyggt, men det är något man själv måste aktivera. Och det är inte en officiell funktion, så Apple ger ingen support på det. Inte en funktion jag skulle lita på.

Då är det nog säkrare att köra med tredjepartsprogrammen, som Paragon NTFS eller Tuxera NTFS.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-02-13 03:45

Du har rätt Jesper. I datorns systeminställningar fanns Paragon men jag vet inte hur jag uppdaterar det eller ens varifrån det kommit. Det har flutit så bra att jag inte ens vetat om det och glömt allt om det. Troligen skaffade jag det för sex år sen när datorn var ny. Det är ju rätt billigt så jag skaffar nog det igen. Tack!

Bevaka tråden