Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB 2 vs USB 3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytte idag SSD i min cMBP och bestämde mig för att testa att hastighets skillnaden mellan USB 2 och 3 på min SSD'n som jag plockade ur Macbook:en.

Disken är en Crucial MX100 på 256gb. Det blev verkligen en svinstor skillnad eftersom SSD:n inte bottleneckas av USB 3 gränssnittet som ju bevisligen HDDs gör. Bifogar screenshots ifrån Black Magic.

USB2 testet gjordes på min 2011 cMBP
USB3 testet gjordes på min 2012 Mac Mini

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-11 22:29
Ursprungligen av JoelBurman:

B…Det blev verkligen en svinstor skillnad eftersom SSD:n inte bottleneckas av USB 3 gränssnittet som ju bevisligen HDDs gör…

Felformulerat, eller menar du att USB3 sätter begränsningen för HDD, men inte för SSD?

Ursprungligen av reboot81:

Felformulerat, eller menar du att USB3 sätter begränsningen för HDD, men inte för SSD?

Ja det var så jag menade.

Ursäkta OT: Thunderbolt ger ca. 250 skriv & 520 läs.

Ursprungligen av reboot81:

...menar du att USB3 sätter begränsningen för HDD, men inte för SSD?

Ursprungligen av JoelBurman:

Ja det var så jag menade.

Det får du gärna utveckla. Hur skulle det gå till? Varför skulle USB3 vara mer begränsande för en HDD än en SSD? Om något så är det väl precis tvärtom.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det får du gärna utveckla. Hur skulle det gå till? Varför skulle USB3 vara mer begränsande för en HDD än en SSD? Om något så är det väl precis tvärtom.

Sorry jag måste ha formulerat mig väldigt otydligt. Jag menar naturligtvis att en HDD som jag uppfattar det drar aldrig nytta av USB3 eftersom disken i sig är för långsam (rätta mig gärna om jag har fel) därav att jag körde med en SSD disk för att se hur stor skillnad det är mellan USB2 och 3. Blev det tydligare nu?

1
Bevaka tråden