Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App för att spela in skärmen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-02-08 16:07

Jag är på jakt efter en app som kan spela in det jag gör på skärmen. Jag har både sökt och testat ett par appar men det verkar inte fungera. Appen jag har testat är "Pro Recorder", men när man går in på fliken "record webscreen" så kommer man till en skum sida som inte har med det att göra.. Har googlat en del men kommer till gamla sidor med appar som inte finns kvar.
Verkar vara magert med sådana appar. Har ni några tips?

Ursprungligen av Hallon:

Jag är på jakt efter en app som kan spela in det jag gör på skärmen. Jag har både sökt och testat ett par appar men det verkar inte fungera. Appen jag har testat är "Pro Recorder", men när man går in på fliken "record webscreen" så kommer man till en skum sida som inte har med det att göra.. Har googlat en del men kommer till gamla sidor med appar som inte finns kvar.
Verkar vara magert med sådana appar. Har ni några tips?

Om du har en Mac är det ju bara att ansluta din iOS enhet med lightningkabeln, starta QuickTime Player på macen. I menyn väljer du Arkiv | Ny Filminspelning. Om du ser dig själv via webkameran så ändrar du i dropdown listan bredvid recordknappen till din anslutna iOS enhet. Sedan är det bara att spela in!

Det fanns ju en app som heter Vidyo men som så klart förbjöds av Apple efter några dagar.
Jag hann faktiskt köpa den.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-02-09 09:30
Ursprungligen av HåkanE:

Om du har en Mac är det ju bara att ansluta din iOS enhet med lightningkabeln, starta QuickTime Player på macen. I menyn väljer du Arkiv | Ny Filminspelning. Om du ser dig själv via webkameran så ändrar du i dropdown listan bredvid recordknappen till din anslutna iOS enhet. Sedan är det bara att spela in!

Guld!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-02-09 09:31
Ursprungligen av westerlu77:

Det fanns ju en app som heter Vidyo men som så klart förbjöds av Apple efter några dagar.
Jag hann faktiskt köpa den.

Ok. Jag får anlita dig då om jag inte lyckas med HåkanEs tips

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-02-09 09:46
Ursprungligen av HåkanE:

Om du har en Mac är det ju bara att ansluta din iOS enhet med lightningkabeln, starta QuickTime Player på macen. I menyn väljer du Arkiv | Ny Filminspelning. Om du ser dig själv via webkameran så ändrar du i dropdown listan bredvid recordknappen till din anslutna iOS enhet. Sedan är det bara att spela in!

Jag får inte det valet.. Varken om jag väljer "ny filminspelning" eller "ny skärminspelning".
Dock sitter jag just nu på jobbdatorn som inte har senaste OSX (10.9.4). Kan det bero på det?

Kan man inte få upp sin iOS-enhet på skrivbordet med Xcode och sedan köra QuickTime för att spela in?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-09 11:27
Ursprungligen av Hallon:

Jag får inte det valet.. Varken om jag väljer "ny filminspelning" eller "ny skärminspelning".
Dock sitter jag just nu på jobbdatorn som inte har senaste OSX (10.9.4). Kan det bero på det?

Japp, du behöver 10.10.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-02-09 15:23
Ursprungligen av reboot81:

Uppgradering på G.

  • Medlem
  • 2016-02-10 00:02

Skärminspelning i Quicktime ger ju groteskt stora filer. Jag tänkte posta en "såhär gör man film" till en god vän men det var bara att glömma. Är också intresserad av ett externt program som fungerar bättre.

Ursprungligen av Hallon:

Jag är på jakt efter en app som kan spela in det jag gör på skärmen. Jag har både sökt och testat ett par appar men det verkar inte fungera. Appen jag har testat är "Pro Recorder", men när man går in på fliken "record webscreen" så kommer man till en skum sida som inte har med det att göra.. Har googlat en del men kommer till gamla sidor med appar som inte finns kvar.
Verkar vara magert med sådana appar. Har ni några tips?

http://www.airsquirrels.com/reflector/

Där kan du köra mirror från telefon/platta till skärmen i OS X. Går att spela in. Funkar kalas. Jag brukar använda detta när jag ska göra instruktionsvideor till mina kollegor på jobbet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-02-10 09:52
Ursprungligen av per s:

Skärminspelning i Quicktime ger ju groteskt stora filer. Jag tänkte posta en "såhär gör man film" till en god vän men det var bara att glömma. Är också intresserad av ett externt program som fungerar bättre.

Du har förutom valet Spara även Exportera, med olika val 720p ger inte groteskt stora filer Tips: skapa filen, ladda upp på youtube och släng sedan filen lokalt.

ScreenFlick (29USD) är annars ett toppenprogram för skärminspelning.

  • Medlem
  • 2016-02-10 13:09
Ursprungligen av reboot81:

Du har förutom valet Spara även Exportera, med olika val 720p ger inte groteskt stora filer Tips: skapa filen, ladda upp på youtube och släng sedan filen lokalt.

ScreenFlick (29USD) är annars ett toppenprogram för skärminspelning.

Man tackar! Ska kolla detta. Vore trevligt om Apple fixade till en komprimering till sin funktion i Quicktime så att den blir användbar.

1
Bevaka tråden