Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule 2GB 2011 A1409, problem med uppladdning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fiberuppkoppling, 100/100, jag kör en time capsule enligt ovan som trådlös router.

Problemet är att om jag kopplar datorn direkt till fiberuppkopplingen med kabel, så får jag ut 100/100. Men kopplar jag via TCn, så får jag 100 ner, men bara 10 upp, detta gäller både trådlöst och med kabel.

(Skall tilläggas att jag fram till månadsskiftet hade just 100/10, men nu uppgraderat till 100/100, därmed har jag inte sett begränsningen förrän nu.)
(Och ja, jag har provat att starta om alla enheter, efter uppgraderingen nu i mars.)

Kan man göra någon inställning?
Hitta inget i airport-appen...

Är det kanske så att min time capsule bara kan leverera 100/10?

Ursprungligen av sunworshipper:

Jag har en fiberuppkoppling, 100/100, jag kör en time capsule enligt ovan som trådlös router.

Problemet är att om jag kopplar datorn direkt till fiberuppkopplingen med kabel, så får jag ut 100/100. Men kopplar jag via TCn, så får jag 100 ner, men bara 10 upp, detta gäller både trådlöst och med kabel.

(Skall tilläggas att jag fram till månadsskiftet hade just 100/10, men nu uppgraderat till 100/100, därmed har jag inte sett begränsningen förrän nu.)
(Och ja, jag har provat att starta om alla enheter, efter uppgraderingen nu i mars.)

Kan man göra någon inställning?
Hitta inget i airport-appen...

Är det kanske så att min time capsule bara kan leverera 100/10?

den kan leverera mer kan jag lova dig.

Låter snarare som din Internetleverantör kopplar abonnemang till MAC-adress.

Ring dem och ställ samma fråga.

Be dem gärna rensa IP-lease.

Ursprungligen av Borttaget:

den kan leverera mer kan jag lova dig.

Låter snarare som din Internetleverantör kopplar abonnemang till MAC-adress.

Ring dem och ställ samma fråga.

Be dem gärna rensa IP-lease.

Fick aldrig tillfälle att ringa dem idag, gjorde dock ytterligare omstart, av både time capsule och fiberboxen, och nu släppte det!
Tack för hjälpen!

Senast redigerat 2018-07-23 14:06
1
Bevaka tråden