Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hitta trådlöst nätverk för HP skrivaren efter inst. av nya drivrutiner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hämtat nya drivrutiner till min HP-skrivare för OS X El Capitan.
Nu hittar den inte min Time Capsule (trådlöst) och då undrar jag hur jag göra för att skrivaren ska hitta nätverket.
Jag har startat om skrivaren och gått på dess kontrollpanelen och valt TC men den säger att den inte är ansluten vilket är felaktigt.
Vad ska jag skriva/välja i dialogrutan för att den ska hitta eftersom den ger inte några förslag.

Nu kompletterar jag här......Den hittade någonting men det verkar inte vara nätverket tror jag.......så här ser det ut:

Senast redigerat 2016-01-29 13:57
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-29 16:24

Så du försöker ansluta skrivaren trådlöst till TC? Ser TC skrivaren? (Tilldelas skrivaren en IP-adress?)

Ursprungligen av reboot81:

Så du försöker ansluta skrivaren trådlöst till TC? Ser TC skrivaren? (Tilldelas skrivaren en IP-adress?)

Jag kan inte kontrollera nu om detta med IP-adress eftersom jag har gått därifrån och är inte tillbaka förrän på måndag. Det jag försökte göra efter är att starta om TC genom att trycka in med penna där det lyser vilket resulterade att TC försvann som WIFI enheten från Air-port verktyg. Det blev alltså bara värre för nu är den borta. Nu får jag återkomma om det på måndag. Hoppas du kan leda mig. Tack än så länge!

  • Medlem
  • 2016-01-29 18:16
Ursprungligen av calinou:

Det jag försökte göra efter är att starta om TC genom att trycka in med penna där det lyser vilket resulterade att TC försvann som WIFI enheten från Air-port verktyg. Det blev alltså bara värre för nu är den borta.

Vad du egentligen gjorde var att du nollställde din TC. Alla inställningar för wifi etc är nollställt och du får börja med att skapa ett nytt nätverk på måndag.

För kännedom ifall någon råkar ut för samma problem: Nu är löst!
Gjorde en hård återställning på TC och sedan skapade jag ett nytt nätverk med nytt lösenord på befintlig basstation via Airport verktyget
Aktiverade via skrivaren:s kontrollpanelen det nya nätverket.
Tack i alla fall för hjälpen!
https://support.apple.com/sv-se/HT201945

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-02-01 15:41

Du börjar bli en pro-user nu

1
Bevaka tråden