Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #121: Steve Jobs the movie

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har varit på bio, och i veckan avsnitt av podden diskuterar vi ingående den nya filmen Steve Jobs.

Läs hela artikeln här

Fassbender spelar Max Eisenhardt även kallad Magneto i X-men-filmerna. Inte Charles Xavier.

@jakobnilsson @Ida Lindkvist

Senast redigerat 2016-01-23 11:02
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-23 11:29

Jag får ingen beskrivning i iTunes på avsnitt #121 på podden.
Jag har ju klagat på att åäö inte har funkat tidigare, men fr o m #102 och framåt har det inte varit några problem.

Ursprungligen av Borttaget:

Fassbender spelar Max Eisenhardt även kallad Magneto i X-men-filmerna. Inte Charles Xavier.

@jakobnilsson @Ida Blix

Vi kom på det direkt efter inspelningen och glömde att skriva en liten rättelse i texten tydligen. Tack! Rätt ska va rätt

Senast redigerat 2018-07-23 13:59
Ursprungligen av kenjon:

Jag får ingen beskrivning i iTunes på avsnitt #121 på podden.
Jag har ju klagat på att åäö inte har funkat tidigare, men fr o m #102 och framåt har det inte varit några problem.

Får se över det! Vi har kanske glömt något textfält.

Ursprungligen av kenjon:

Jag får ingen beskrivning i iTunes på avsnitt #121 på podden.
Jag har ju klagat på att åkö inte har funkat tidigare, men fr o m #102 och framåt har det inte varit några problem.

Jag har samma problem ser jag.

Ursprungligen av Borttaget:

Fassbender spelar Max Eisenhardt även kallad Magneto i X-men-filmerna. Inte Charles Xavier.

@jakobnilsson @Ida Blix

Mitt fel! Kom på det direkt efter inspelning. Rätt pinsamt för ett Marvel-fan som jag!

Senast redigerat 2018-07-23 13:59

Filmen var en komplett flopp, men ändå envisas 99mac att skriva om den. Skriv om Star Wars istället, den gjorde ju till skillnad från Steve Jobs-filmen en succé.

Vore skönt att slippa läsa om skiten vart- och vartannan dag.

Ursprungligen av Segas:

Filmen var en komplett flopp, men ändå envisas 99mac att skriva om den. Skriv om Star Wars istället, den gjorde ju till skillnad från Steve Jobs-filmen en succé.

Vore skönt att slippa läsa om skiten vart- och vartannat dag.

Var i 99mac ingår inte en film om Steve Jobs?

Ursprungligen av Segas:

Filmen var en komplett flopp, men ändå envisas 99mac att skriva om den. Skriv om Star Wars istället...

Varför skulle de skriva om Star Wars? Vad har den med forumets ämnesområde att göra?

Och varför skulle man låta bli att skriva om Steve Jobs-filmen, bara för att det inte blev en succé? Det är nog många här som är intresserade ändå.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför skulle de skriva om Star Wars? Vad har den med forumets ämnesområde att göra?

Och varför skulle man låta bli att skriva om Steve Jobs-filmen, bara för att det inte blev en succé? Det är nog många här som är intresserade ändå.

Det enda som sagts vara bra med filmen är några enstaka skådespelare, där manuset varit under all kritik. Det skulle tydligen inte alls spegla Jobs liv. Hur är det då relevant, oavsett om den här sidan förespråkar Mac?

Samma gäller Star Wars (som ett dåligt exempel), men till skillnad från Job's film så gjorde den åtminstone succé.

Här har det skrivits om Jobs blaska till film sedan det ryktades om att den skulle göras.

Ursprungligen av Borttaget:

Var i 99mac ingår inte en film om Steve Jobs?

Till en början så borde ju filmen på ett korrekt sätt återspegla Jobs. Vilka recensioner man än läser så påpekas det att manuset inte alls återspeglar Jobs liv.

Då kan man lika bra skriva om vad annat som helst.

Senast redigerat 2018-07-23 13:59
Ursprungligen av Segas:

Då kan man lika bra skriva om vad annat som helst.

Den gemensamma nämnaren är Apple.

Klart som korvspad det skall skrivas/poddas om oberoende om du tycker filmen är dålig eller ej.

Ursprungligen av Segas:

Till en början så borde ju filmen på ett korrekt sätt återspegla Jobs. Vilka recensioner man än läser så påpekas det att manuset inte alls återspeglar Jobs liv.

Då kan man lika bra skriva om vad annat som helst.

Filmen är en tolkning av personen Steve Jobs, med stora konstnärliga friheter gäller vilka personer som var i samma rum vid specifika tillfällen, och vad som sades. Så är det med spelfilm - det är dramatiska tolkningar.

Vi tycker hursomhelst att det är relevant att vi som en Apple-centrerad sajt skriver om en film om Apples grundare. Gillar du inte de artiklarna är det ju bara att hoppa över dem Huruvida filmen blir en ekonomisk framgång eller inte ska väl inte avgöra om den skrivs om? Vad gäller kritik har den ju i stora delar hyllats av kritiker, och nominerats för både Oscar och Golden Globe.

Ursprungligen av Segas:

...Det skulle tydligen inte alls spegla Jobs liv...

"Skulle tydligen..."? Du har alltså inte sett filmen? Och ändå låter du tvärsäker i din användning av ord som "skiten" och "blaskan till film"?

Självklart ska ett Mac- och Apple-forum skriva om en film om Steve Jobs, oavsett hur bra den är, och oavsett hur verklighetstrogen den är.

1
Bevaka tråden