Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minecraft crashar vid launch [Windows 7]

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har nyligen installerat om en av mina datorer (En Lg LE50 express Laptop) och satt in windows 7. när jag försökte installera minecraft gick allt som det skullt tills jag skulle starta spele för första gången, efter att det stått MOJANG ett tag crashar spelet varenda gång!

i crash-raporten står det såhär:

bmg: unable to fit: minecraft:blocks/lava_flow - size 32x32 - maybe try a lowresolution resourcepack?

det konstiga i denna situation är att jag inte har installerat något resourcepack, så varför händer då detta???

snälla hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-23 10:21

Prova forumet på sweclockers istället

Ursprungligen av Fellelii:

jag har nyligen installerat om en av mina datorer (En Lg LE50 express Laptop) och satt in windows 7. när jag försökte installera minecraft gick allt som det skullt tills jag skulle starta spele för första gången, efter att det stått MOJANG ett tag crashar spelet varenda gång!

i crash-raporten står det såhär:

bmg: unable to fit: minecraft:blocks/lava_flow - size 32x32 - maybe try a lowresolution resourcepack?

det konstiga i denna situation är att jag inte har installerat något resourcepack, så varför händer då detta???

snälla hjälp!

En halvvild gissning är att java får slut på minne. Hur mycket minne har du allokerat till din JVM (flaggan -Xmx)? Du borde nog ha 512M eller mer allokerat. Enklaste sättet att kolla / ändra detta är på din profil inne i Minecraft.

1
Bevaka tråden