Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud drive synkroniserings symbol - Försvinner ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har iCloud Drive med 50 GB, samt två macar med OS X El Capitan 10.11.3 på båda.
Min internatanslutning är god med 100/100 fiber.

Problemet är att jag under en vecka på båda datorerna haft en symbol i finder som symboliserar synkronisering.
Denna försvinner aldrig, har startat om datorn och även uppgraderat till 10.11.3.

Jag tänkte att det är väl någon stor fil som laddas upp men efter 24 timmar händer ingenting. Symbolen i bilden är en av två möjliga alternativ, antingen den eller den motsatta med 99% färdigt.

Vet någon hur jag ska få bort denna irriterande symbol?

brctl log --wait --shorten

Provat starta om datorn?

Ursprungligen av _empty:

brctl log --wait --shorten

Provat starta om datorn?

Ja, det skrev jag också i introduktionen. Men den börjar typ om efter omstart.

Har haft den där också, men försvann efter någon tid så kan inte säga exakt vad jag gjorde, men en sak jag vet att jag gjorde av annan orsak var att jag loggade ut från MAS, startade om datorn och loggade in igen, och någon tid efter det märkte jag att symbolen var borta.

Problemet löst, tyvärr använde jag inget av era förslag.
Eller det gav mig en idé din länk som du bifogade.
Jag raderade min mapp på 7 GB och 3118 filer från iCloud Drive foldern och sedan loggade jag ut från iCloud Drive på datorn, dvs. raderade hela iCloud foldern. Sedan gick jag in på iCloud.com och laddade upp mappen, för att sedan hämta ned allt igen till datorn genom att logga in igen på iCloud.

Så nu är problemet löst iallafall. Det finns antagligen en mer simpel lösning men ville inte börja rota för mycket i finder och terminalen.

1
Bevaka tråden