Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacKit till Palm Vx

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-15 10:55

Jag är på jakt efter en usb sync kabel till min Palm Vx(ibm) som går att använda med Mac.

Har för mig att det funnits ett speciellt MacKit.

Var kan man hitta ett sådant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-13 11:20

Hur gick det med Mac kittet?
Jag har fått en gammal Palm V av min bror men den har ju bara serie adapter och maccen vill ju bara ha USB?

Var kan man handla ett sådant kitt?
Och vad kostart det?

Vill ju gärna börja synca mitt liv

/J

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 14:08

Jag löste liknande problem med att synkronisera över IR.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-13 14:38

Lite svårt på en B&W G3
Eller så har de lagt ned Mac Kit biten i och med att alla nyare modeller har USB...

*SUCK*

/J

  • Medlem
  • 2003-08-20 22:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av loobiac
Jag är på jakt efter en usb sync kabel till min Palm Vx(ibm) som går att använda med Mac.

Har för mig att det funnits ett speciellt MacKit.

Var kan man hitta ett sådant?

(Nu svarar jag ju lite väl sent, men ändå)
Allas vår Clas Ohlson säljer en usb --> pc-serieportsadapter ( beställningsnummer 32-4038 ) som faktiskt funkar med macen både under OS 9 och X om man hittar den rätta drivrutinen. Under 10.1 gav den kernel panic alldeles för ofta, men i 10.2 funkar det bra. Jag använde en sån till min Vx ganska länge.

/s-o

Ursprungligen av s-o:

(Nu svarar jag ju lite väl sent, men ändå)
Allas vår Clas Ohlson säljer en usb --> pc-serieportsadapter ( beställningsnummer 32-4038 ) som faktiskt funkar med macen både under OS 9 och X om man hittar den rätta drivrutinen. Under 10.1 gav den kernel panic alldeles för ofta, men i 10.2 funkar det bra. Jag använde en sån till min Vx ganska länge.

/s-o

Är det någon som har några erfarenheter av om denna lösning funkar fortfarande eller om något har försämrats i och med 10.3? Jag har kommit över en gammal Palm vX och skulle vilja testa något smidigt sätt att kunna synka den. 32-4038 finns fortfarande hos Classe i alla fall. (http://www.clasohlson.se/?AFP=store/main.asp&COSID=BB83549F5BA04732BE8FE6BA5F400D52564785&CatPath=Eq0q112q120q31q86&CampPath=Eq0&NoCache=10/5/2004%206:47:00%20PM&SelectedWAG=12583&IsCampaign=N)

Om någon har något annat tips om hur man smidigast (och billigast) kopplar en vX till en mac så vore det kul att få reda på oxå. Tacksam för alla tips.

Ursprungligen av Johannes:

Är det någon som har några erfarenheter av om denna lösning funkar fortfarande eller om något har försämrats i och med 10.3? Jag har kommit över en gammal Palm vX och skulle vilja testa något smidigt sätt att kunna synka den. 32-4038 finns fortfarande hos Classe i alla fall. (http://www.clasohlson.se/?AFP=store/main.asp&COSID=BB83549F5BA04732BE8FE6BA5F400D52564785&CatPath=Eq0q112q120q31q86&CampPath=Eq0&NoCache=10/5/2004%206:47:00%20PM&SelectedWAG=12583&IsCampaign=N)

Ya mon, jag använder just den adaptern med min Palm Vx. Fungerar utmärkt i 10.3 med drivrutiner från tillverkarens webbplats: http://www.bafo.com/bafo/prodrivers.asp.

Ursprungligen av Leif Karlsson:

Ya mon, jag använder just den adaptern med min Palm Vx. Fungerar utmärkt i 10.3 med drivrutiner från tillverkarens webbplats: http://www.bafo.com/bafo/prodrivers.asp.

Ja, jag har visst glömt att rapportera hur det har gått. Det fungerar alldeles utmärkt även för mig med Classes adapter. Dock hann jag bli lite kallsvettig när de medföljande drivrutinerna, som påstods vara för det mystiska operativsystemet "MAC", visade sig vara ett systemtillägg för os 9. Jag hittade dock, även jag, till slut riktiga drivrutiner på webbplatsen.

Nästa lilla motgång var att Palms HotSync Manager vägrade komma ihåg vilken port jag valt för kommunikationen (d v s adaptern). Men efter ett par omstarter så började den plötsligt, helt omotiverat, att minnas. Så nu fungerar det alldeles utmärkt.

Oerhört smidigt att äntligen kunna ha med sig alla de kalendrar som jag samlat på mig sedan iCals begynnelse. (Jag har visserligen haft med mig dem i iPoden men där kan man ju inte redigera dem.)

Min Palm Vx kom med en docka med seriell kabel. Med i förpackningen fanns en usb-adapter som det bara var att skruva på och som har suttit på sedan dess. Har funkat med alla mina macar, även den PBG412" med OS 10.3.6 som jag har nu.

1
Bevaka tråden