Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kod i IOS 9 tyder på borttagen hörlurskontakt

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kod i IOS 9 pekar mot att Apple verkligen planerar att ta bort hörlurskontakten i nästa Iphone-modell.

Läs hela artikeln här

Så mina Bose QC20 för 2,500kr kommer att bli värdelösa i och med iPhone7?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-21 12:30
Ursprungligen av primu[s]®:

Så mina Bose QC20 för 2,500kr kommer att bli värdelösa i och med iPhone7?

Om Apple tar bort vanliga analoga hörlurskontakten kommer det säkert komma ut adaptrar med en liten D/A-omvandlare från lightning till hörlurskontakt. Jag tycker nästan att Apple borde skicka med en med åtminstone första modellen utan hörlurskontakt, men gissar att Apple inte ens kommer tillverka en sådan adapter själva. Men det kommer finnas en stor marknad för de som vill använda en ny iPhone med befintlig ljudutrustning, så det kommer.

  • Medlem
  • 2016-01-21 12:38

Apple kommer att sälja en adapter för 249:- för de som inte nöjer sig med de trådlösa snäckor med usel ljudkvalitet som följer med. De är för snåla för att skicka med en, och om de mot förmodan gör det så kommer priset på luren att höjas med motsvarande.

Det betyder även att man inte kan ladda mobilen med hörlurarna i? Alternativt att du måste även köpa deras "dual lightning charge and headphone adapter" för 599kr?

Toppen, gör mig inte ett squat. Kan inte ens komma ihåg när jag sist använde den.
Fullständigt värdelöst.
Bluetooth lurar är bättre.
Sist jag försökte använda kontakten var när Airplay inte funkade hemma, men då var ju kontakten på undersidan när den stod i laddaren.
Så det funkade ju inte att använda den kontakten i alla fall till högtalarna. Bättre med iPaden som har kontakten på toppen.
Bort med den, jag behöver den inte till nästa iPhone jag köper.

Gör inte mig heller så mycket trots att jag har andra tillbehör som går via hörlursuttaget som vindmätare och tempmätare.

  • Medlem
  • 2016-01-21 18:51

Jag är en av dem som gärna vill ha kvar hörlurskontakten ändå. Vill inte ha någon adapter emellan när det ändå funkar bra och den får ta den plats den behöver.

  • Medlem
  • 2016-01-21 20:51
Ursprungligen av WiFi:

Jag är en av dem som gärna vill ha kvar hörlurskontakten ändå. Vill inte ha någon adapter emellan när det ändå funkar bra och den får ta den plats den behöver.

Jag också. Bluetooth och bra ljud är inte en ekvation som har någon lösning i min värld. Och den där adaptern tänker jag inte betala något för.

mycket trist, apples da-omvandlare är betydligt bättre än de flesta andra tillverkare. kör fortfarande iphone mer som ipod än telefon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-01-24 14:56

Det vore trist och otroligt märkligt. Se bara hur idiotiskt begränsad "nya" MacBooken är.

Risken är att Apple följer sitt nya MO - adapters for everything, they cost extra and break easy. Helt fel väg att gå skulle jag säga.

Att man ex tagit bort ethernet-porten på laptops förstår jag även om det är en feature man vill ha kvar. Att ta port denna port är galenskap.

Risken är att Apple tar ett övergripande beslut och kör på. Ungefär som större iPhone-modeller. Det finns fortfarande hopp om en ny mindre lur men det hoppet sinar allt mer tiden går... Snart har vi väl en 7" iPhone tunn som ett kreditkort som varken kan laddas eller få ut ljud / bild med sladd. Halvdana, trådlösa, lösningar är framtiden!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-01-26 21:15
Ursprungligen av Ljung:

Jag också. Bluetooth och bra ljud är inte en ekvation som har någon lösning i min värld. Och den där adaptern tänker jag inte betala något för.

Att blanda in iPhone med HIFI är väl att ta i, någon större förlust i ljudkvalitet för en telefon lär det inte bli med BlueTooth, visst, det blir kanske inte exakt samma kvalitet som med sladd. Men att tro att man får HIFI kvalitet från iPhonens hörlursuttag är att ta i.
Jag kommer inte att sakna kontakten.

Och till dig som tror att dina QC20 blir värdelösa, det tror jag dock inte, dom lär fungera som tidigare, dock inte med sladd till en nyare iPhone, men den lär fungera med andra enheter som har en 3.5mm utgång.
Sen är det ju som så att Bose har en BlueTooth adapter som du helt änkelt kopplar in i dina hörlurar, svårare än så är det faktisk inte.

  • Medlem
  • 2016-01-26 22:04
Ursprungligen av smurf:

Att blanda in iPhone med HIFI är väl att ta i, någon större förlust i ljudkvalitet för en telefon lär det inte bli med BlueTooth, visst, det blir kanske inte exakt samma kvalitet som med sladd. Men att tro att man får HIFI kvalitet från iPhonens hörlursuttag är att ta i.

Du har kanske rätt, vad vet jag. Jag är i alla fall väldigt nöjd med ljudet från mina Bowers & Wilkins P7 via hörlursutgången på min 6S Plus tillsammans med Tidal Hifi eller annan lossless källa.

Senast redigerat 2016-01-26 22:23
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-27 00:21
Ursprungligen av smurf:


Sen är det ju som så att Bose har en BlueTooth adapter som du helt änkelt kopplar in i dina hörlurar, svårare än så är det faktisk inte.

Menar du dessa, från Sony?

Ursprungligen av reboot81:

Menar du dessa, från Sony?

JÄTTESNYGGT ...och väldigt praktiskt.

1
Bevaka tråden