Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.2.1 och OS X 10.11.3

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns IOS 9.2.1 och OS X 10.11.3 att ladda ned. Uppdateringarna bjuder på buggfixar.

Läs hela artikeln här

Som vanligt, inte ett spår av innehåll i uppdateringarna.

Så, alla enheter utom en uppdaterad. Undrar om den för TV 4 kommer också snart?

Va det några kul nyheter i dessa?

Senast redigerat 2016-01-19 20:08
Ursprungligen av Segas:

Som vanligt, inte ett spår av innehåll i uppdateringarna.

Detta är bara en liten buggfixande uppdatering. Vänta bara tills 9.3 kommer, den blir stor!

Ursprungligen av Segas:

Som vanligt, inte ett spår av innehåll i uppdateringarna.

Flera hundra MB stor uppdatering, så där är nog mer innehåll än vad Apple behagar berätta. Buggfixar under huven alltså. Brukar exempelvis oftast vara nyare versioner av ”Kernel Extensions” för grafikdrivarna i varje OS X-punktuppdatering.

Edit:

Här finns lite mer info om OS X-uppdateringen:

”What we know about 10.11.3 so far...
•OS X Build 15D21
•Kernel updated to Darwin 15.3.0
•Updated Intel, NVIDIA, and AMD graphics drivers”

http://www.tonymacx86.com/os-x-updates/183129...

Senast redigerat 2016-01-19 23:31
Ursprungligen av star-affinity:

Flera hundra MB stor uppdatering, så där är nog mer innehåll än vad Apple behagar berätta. Buggfixar under huven alltså. Brukar exempelvis oftast vara nyare versioner av ”Kernel Extensions” för grafikdrivarna i varje OS X-punktuppdatering.

40,4MB här på iPhone 6S, 35MB på iPad Air 2.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-19 22:50

Första public beta av iOS 9.3 också. Älskar "Night Mode"!!!

Ursprungligen av keptang:

40,4MB här på iPhone 6S, 35MB på iPad Air 2.

OS X-uppdateringen är 661 MB dock.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

OS X-uppdateringen är 661 MB dock.

Den innehåller en hel del.

https://support.apple.com/en-us/HT205731
https://support.apple.com/en-us/HT205730

  • Medlem
  • 2016-01-19 23:08
Ursprungligen av EnDumEn:

Första public beta av iOS 9.3 också. Älskar "Night Mode"!!!

Tankar ner den nu. Ska bli kul att testa. Men jag skjuter nog bara in den på min iPad Mini. Telefonen är för viktig för att hålla på att leka med.

Mycket säkerhetshål som verkar kunna öppna för kod på root/kernel-nivå. Det skulle väl inte längre gå med IPS? :S

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-20 07:18

Jag hoppas verkligen att uppdateringen innehåller en fix för batteri-issuen på iPhone 6S. Bedrövligt att ha 30% kvar men telefonen tror den är slut och stänger av.

Ursprungligen av zinned:

Jag hoppas verkligen att uppdateringen innehåller en fix för batteri-issuen på iPhone 6S. Bedrövligt att ha 30% kvar men telefonen tror den är slut och stänger av.

Trodde det var tvärtom, att den trodde att den hade 30% kvar men i verkligheten när noll?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-20 07:30
Ursprungligen av CekariYH:

Trodde det var tvärtom, att den trodde att den hade 30% kvar men i verkligheten när noll?

Så var det inte för mig senaste gången iaf, igår. Då dog den vid 29-30%, jag starta upp den efter ett tag o den dog direkt igen. Då startade jag upp den på nytt efter ett tag (krävs att man väntar lite) och så snart den var uppstartad så stängde jag av den på korrekt sätt och sedan kunde jag starta igen och köra på som vanligt. Då var där ca 25% kvar.

Ursprungligen av zinned:

Jag hoppas verkligen att uppdateringen innehåller en fix för batteri-issuen på iPhone 6S. Bedrövligt att ha 30% kvar men telefonen tror den är slut och stänger av.

I mitt fall när jag drabbas av sådana där problem så är det så gott som uteslutande beroende på temperaturberoende (kyla -20 eller lägre). Däremot så har min fru drabbats av liknande problem ensataka gånger inomhus men på en 5s

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-20 10:49
Ursprungligen av zinned:

Så var det inte för mig senaste gången iaf, igår. Då dog den vid 29-30%, jag starta upp den efter ett tag o den dog direkt igen. Då startade jag upp den på nytt efter ett tag (krävs att man väntar lite) och så snart den var uppstartad så stängde jag av den på korrekt sätt och sedan kunde jag starta igen och köra på som vanligt. Då var där ca 25% kvar.

Det kan ha att göra med att ditt batteri behöver kalibreras. Händer alla iPhones beroende hur man laddar sin telefon.

http://wccftech.com/calibrate-iphone-battery-...

Ursprungligen av EnDumEn:

Det kan ha att göra med att ditt batteri behöver kalibreras. Händer alla iPhones beroende hur man laddar sin telefon.

http://wccftech.com/calibrate-iphone-battery-...

Är inte det där med kalibrering en gammal kvarlevande myt?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-20 11:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte det där med kalibrering en gammal kvarlevande myt?

Funkade på min frus 5S, den dog också vid 30%.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-20 13:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte det där med kalibrering en gammal kvarlevande myt?

Myten, eller missuppfattningen är att en total tömning av batteriet förbättrar dess förmåga att lagra/behålla energi. En total tömning sliter på batteriet och förkortar dess livslängd. Däremot är det sant att en total tömning av batteriet ger telefonen bättre förståelse för hur batteriet beter sig under urladdning. Mycket grovt kan man säga att batteriet lär sig hur lång tid det har på sig innan det dör, under belastning X, och kan på så sätt förbättra visningen av % uppe till höger. Som endast är en uppskattning/beräkning och inte ett uppmätt värde.

Ursprungligen av reboot81:

Myten, eller missuppfattningen är att en total tömning av batteriet förbättrar dess förmåga att lagra/behålla energi. En total tömning sliter på batteriet och förkortar dess livslängd. Däremot är det sant att en total tömning av batteriet ger telefonen bättre förståelse för hur batteriet beter sig under urladdning. Mycket grovt kan man säga att batteriet lär sig hur lång tid det har på sig innan det dör, under belastning X, och kan på så sätt förbättra visningen av % uppe till höger. Som endast är en uppskattning/beräkning och inte ett uppmätt värde.

Ok, jag tänkte på det hela med att tömma batteriet för att förbättra batterikapaciteten.

Huruvida en tömmning av batteriet ger telefonen en bättre uträkning av beräkningen av batteritiden har jag ingen uppfattning om. Det låter iofs rimligt. Men om det är så, då borde väl indikatorn bli kalibrerad när batteriet plötsligt tar slut vid 30% (eller vad som helst). Det borde ge en "automatisk" kalibrering och det borde inte finnas något behov av en planerad tömmning av batteriet?

Däremot så är det helt uppenbart att ha telefonen i ytterfickan vid -28 grader är inte bra för kapaciteten... Jag märkte det idag:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-20 15:06
Ursprungligen av BlackSmp:

I mitt fall när jag drabbas av sådana där problem så är det så gott som uteslutande beroende på temperaturberoende (kyla -20 eller lägre). Däremot så har min fru drabbats av liknande problem ensataka gånger inomhus men på en 5s

Ursprungligen av EnDumEn:

Det kan ha att göra med att ditt batteri behöver kalibreras. Händer alla iPhones beroende hur man laddar sin telefon.

http://wccftech.com/calibrate-iphone-battery-...

Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte det där med kalibrering en gammal kvarlevande myt?

Ursprungligen av EnDumEn:

Funkade på min frus 5S, den dog också vid 30%.

Ursprungligen av reboot81:

Myten, eller missuppfattningen är att en total tömning av batteriet förbättrar dess förmåga att lagra/behålla energi. En total tömning sliter på batteriet och förkortar dess livslängd. Däremot är det sant att en total tömning av batteriet ger telefonen bättre förståelse för hur batteriet beter sig under urladdning. Mycket grovt kan man säga att batteriet lär sig hur lång tid det har på sig innan det dör, under belastning X, och kan på så sätt förbättra visningen av % uppe till höger. Som endast är en uppskattning/beräkning och inte ett uppmätt värde.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, jag tänkte på det hela med att tömma batteriet för att förbättra batterikapaciteten.

Huruvida en tömmning av batteriet ger telefonen en bättre uträkning av beräkningen av batteritiden har jag ingen uppfattning om. Det låter iofs rimligt. Men om det är så, då borde väl indikatorn bli kalibrerad när batteriet plötsligt tar slut vid 30% (eller vad som helst). Det borde ge en "automatisk" kalibrering och det borde inte finnas något behov av en planerad tömmning av batteriet?

Däremot så är det helt uppenbart att ha telefonen i ytterfickan vid -28 grader är inte bra för kapaciteten... Jag märkte det idag:)

Till er alla:

Detta är ett från Apple erkänt problem med iPhone 6S. Det har inte med kyla eller något annat att göra. Kyla är min telefon dessutom inte utsatt för då jag bor i Malmö, har väl som mest varit kring -5 utomhus hittills.

Ursprungligen av zinned:

Till er alla:

Detta är ett från Apple erkänt problem med iPhone 6S. Det har inte med kyla eller något annat att göra. Kyla är min telefon dessutom inte utsatt för då jag bor i Malmö, har väl som mest varit kring -5 utomhus hittills.

Jag vet...

1
Bevaka tråden