Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trump vill tvinga Apple att tillverka i USA

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Donald Trump är känd för sina kontroversiella och kraftiga uttalanden, och nu säger han sig vilja flytta Apples datortillverkning tillbaka till USA.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-01-19 09:52

Om denna idiot vinner är det tredje världskriget inte långt borta. Rädda världen från Trump!

Det föds flera personer som Donald Trump varje dag, använd kondom.

Han säger vad som helst som slår an på väljarbasen. Dessvärre så verkar (åtminstone) Republikanernas primärväl totalt ignorera fakta.

Exempelvis så används Michael Bays nya film, 13 Hours (Benghazi), som argumentation trots att det är en ren fictionfilm. Trump är dessvärre en logisk följd av hur amerikansk politik har utvecklas de senaste åren.

Citat:

TED CRUZ: "13 Hours." Tomorrow morning, a new movie will debut about the incredible bravery of the men fighting for their lives in Benghazi and the politicians that abandoned them.

Ren humor i detta val! SVT är inte bättre som också bara vidare raporterar denna underhållningssmörja.

NUTS!

Undra vad han säger till politiker som vill kontrollera hur han bedriver sin egna verksamhet.

Ursprungligen av Sledde:

Undra vad han säger till politiker som vill kontrollera hur han bedriver sin egna verksamhet.

Det vet vi nog...

http://www.di.se/artiklar/2013/3/28/donald-trump-rasar-mot-vattenfalls-bygge/

  • Medlem
  • 2016-01-19 12:08
Ursprungligen av Redaktionen:

Donald Trump är känd för sina kontroversiella och kraftiga uttalanden, och nu säger han sig vilja flytta Apples datortillverkning tillbaka till USA.

Läs hela artikeln här

Kan inte ens tänka in mig i en situation där Trump är president. Världen kommer gå åt helt fel håll - om inte gå under. Usch!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-19 12:35

Han vill straffskatta företag som tillverkar sina varor utomlands med 35%.
Jag tror det ändå blir billigare att tillverka i Kina, trots den extra skatten.

Hade vart det bästa som hänt Apple sedan Steve Jobs om det inträffade. Det behövs dock striktare regler om vad som får bära "Made in USA".

Sedan är det alltid intressant hur traditionell vänstermedia försöker belysa någon enorm kontrast mellan Trumps popularitet och hans "kontroversiella uttalanden" när det är de själva som selektivt väljer att rapportera om sådant som framställer (alla) republikanska kandidater i dålig dager. Istället skall kommunisten hyllas, det bästa som kunde hända efter att en av tidernas sämsta amerikanska presidenter belånat hela landet till Kina skulle vara om en kommunist steg in och spenderade alla dessa lånade pengar.

Vi Européer kan ju dock avnjuta Obamas vallöften 2008 genom ISIS lavinartade tillväxt, någonting republikanerna hånades för efter sina varningar när Obama talade om att dra tillbaka trupperna.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Hade vart det bästa som hänt Apple sedan Steve Jobs om det inträffade. Det behövs dock striktare regler om vad som får bära "Made in USA".

Sedan är det alltid intressant hur traditionell vänstermedia försöker belysa någon enorm kontrast mellan Trumps popularitet och hans "kontroversiella uttalanden" när det är de själva som selektivt väljer att rapportera om sådant som framställer (alla) republikanska kandidater i dålig dager. Istället skall kommunisten hyllas, det bästa som kunde hända efter att en av tidernas sämsta amerikanska presidenter belånat hela landet till Kina skulle vara om en kommunist steg in och spenderade alla dessa lånade pengar.

Vi Européer kan ju dock avnjuta Obamas vallöften 2008 genom ISIS lavinartade tillväxt, någonting republikanerna hånades för efter sina varningar när Obama talade om att dra tillbaka trupperna.

Kan du lägga upp lite statistik om varför Obama skulle vara en av de sämsta presidenterna någonsin? Det vore intressant.

Och du får gärna lägga upp konkret information om hur Trump tänker genomföra alla sina förslag. Det är jag ganska nyfiken på.

Gäller det bara datorer eller hur är det med kläder?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-19 17:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Kan du lägga upp lite statistik om varför Obama skulle vara en av de sämsta presidenterna någonsin? Det vore intressant.

Det är väldigt lätt att säga att Obama inte varit en bra president de senaste 7 åren, men då glömmer man att han delar makten med kongressen som förhindrat honom att regera som han själv önskar.
Trump däremot, han vet man ju vad han kommer att hitta på.

Man får verkligen hoppas att den illasinnade clownen Trump inte blir president och att folket i USA vet bättre än att rösta på han.

Min Mac Pro 2015 är tillverkad i USA. Trump har dålig koll.

Ursprungligen av Gordon67:

Min Mac Pro 2015 är tillverkad i USA. Trump har dålig koll.

"Apple tillverkar en del av sina Mac-datorer i USA, så som Mac Pro. Annars sker den mesta tillverkningen av produkter som Iphone, Ipad och Mac i Kina."

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-20 17:55
Ursprungligen av CekariYH:

Man får verkligen hoppas att den illasinnade clownen Trump inte blir president och att folket i USA vet bättre än att rösta på han.

Tyvärr tror jag inte att folket i USA vet bättre. Det är fortfarande en tredjedel som inte tror på Darwins utvecklingslära (2014).

Ursprungligen av kenjon:

Tyvärr tror jag inte att folket i USA vet bättre. Det är fortfarande en tredjedel som inte tror på Darwins utvecklingslära (2014).

Tänkte inte på det!

Ursprungligen av kenjon:

Tyvärr tror jag inte att folket i USA vet bättre. Det är fortfarande en tredjedel som inte tror på Darwins utvecklingslära (2014).

Dessvärre så röstar ju inte er än drygt 50% heller.
Skulle övriga rösta så skulle de ju knappast rösta på Trump heller.

Hoppas att Clinton får mer vind i seglen, hon är ju den som bäst verkar kunna utmana (USA’s version av Hitler) annars blir det ju katastrof.
Tanken är ju horribel att det i år annars är så solklart att man rakt av kan köpa sig en President titel.
Än kan det ju hända saker. Hoppas kan man ju att ’people over there’ vaknar upp rejält av en sådan situation.

Man kan ju tycka både det ena och det andra om Amerikanska valen, men i år ger det skräckrysningar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-01-20 21:57

Trump har fått en likvärdig stödperson i Sarah Palin nu, snacka om kopior på Beavis och Butthead..

  • Medlem
  • 2016-01-20 23:24
Ursprungligen av mattiL:

Trump har fått en likvärdig stödperson i Sarah Palin nu, snacka om kopior på Beavis och Butthead..

USAs begåvningsreserv.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-01-21 00:19

Får spela djävulens advokat (bokstavligen) här och påpeka att rubriken ljuger... han säger faktiskt inte att han ska "tvinga" Apple att tillverka i USA utan att han ska "få" Apple att tillverka i USA, underförstått att landet ska bli så bra att Apple inte kommer att vilja annat.

Jag vet, jag vet... journalistikens regel 1: kolla aldrig en bra story.

Ursprungligen av Trnsl8r:

Får spela djävulens advokat (bokstavligen) här och påpeka att rubriken ljuger... han säger faktiskt inte att han ska "tvinga" Apple att tillverka i USA utan att han ska "få" Apple att tillverka i USA, underförstått att landet ska bli så bra att Apple inte kommer att vilja annat.

Jag vet, jag vet... journalistikens regel 1: kolla aldrig en bra story.

Trump promises he'll force Apple to manufacture in the US

We're going to get Apple to build their damn computers and things in this country instead of in other countries.

Trump did say that he'd strong-arm Ford CEO Mark Fields by telling him he'd charge a 35 percent tax if Ford continued to manufacture in countries such as Mexico. Presumably, Apple would also be subject to such a draconian sanction.

Oddly, Trump also said he's a "free-trader." However, he doesn't seem to believe American companies should be free to manufacture wherever they choose. "Free trade is good. But we have to do it [force them back to the US]. Or we won't have a country left," he said, undramatically.

Man kan tolka det på olika sätt såklart. Precis som det mesta.

Senast redigerat 2016-01-21 01:12
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Hade vart det bästa som hänt Apple sedan Steve Jobs om det inträffade. Det behövs dock striktare regler om vad som får bära "Made in USA".

Sedan är det alltid intressant hur traditionell vänstermedia försöker belysa någon enorm kontrast mellan Trumps popularitet och hans "kontroversiella uttalanden" när det är de själva som selektivt väljer att rapportera om sådant som framställer (alla) republikanska kandidater i dålig dager. Istället skall kommunisten hyllas, det bästa som kunde hända efter att en av tidernas sämsta amerikanska presidenter belånat hela landet till Kina skulle vara om en kommunist steg in och spenderade alla dessa lånade pengar.

Vi Européer kan ju dock avnjuta Obamas vallöften 2008 genom ISIS lavinartade tillväxt, någonting republikanerna hånades för efter sina varningar när Obama talade om att dra tillbaka trupperna.

Traditionell vänstermedia, du menar Norrskensflamman då?

Ursprungligen av ArtAudio:

Traditionell vänstermedia, du menar Norrskensflamman då?

Du vet precis vad jag menar.

Ursprungligen av mattiL:

Trump har fått en likvärdig stödperson i Sarah Palin nu, snacka om kopior på Beavis och Butthead..

Me a Samsung, me a like Trump ...

1
Bevaka tråden