Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix slår ner på VPN-fusk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu blir det svårare att se Netflix-material från ett annat land genom att använda sig av VPN.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-01-16 13:58

Jag brukar använda VPN och har blivit blockad tidigare, men det har räckt att byta VPN-tjänst. Om detta inte kommer funka senare så kommer mitt Netflix-medlemskap bli totalt oanvändbart, för det svenska utbudet suger verkligen.

de olika unblocktjänsterna fixar det

Ursprungligen av Redaktionen:

Nu blir det svårare att se Netflix-material från ett annat land genom att använda sig av VPN.

Läs hela artikeln här

Utan att kunna se US material så kommer jag inte att stanna länge, det är typ att ge upp halva materialet och betala ändå samma summa pengar. Hela tjusningen med Netflix var just den aspekten att de såg mellan fingrarna men nu när de är stora blir de giriga som alla stora bolag, trist!

Men det förstår ni väl, att de måste säga och stå för.
Produktionsbolagen har delat upp världen i olika regioner och tom efter länder och bolag i olika länder.
Då kan inte Netflix stå där och säga, vi bryr oss inte

Men de kommer stoppa vissa typer av enkla VPN men med lite mer eller mindre avancerade vägar kommer man lätt undan det och det vet Netflix så klart och det struntar dem i fast de inte säger det.

Det är så det funkar, så stressa inte upp er i onödan

  • Medlem
  • 2016-01-16 23:58

Om man ändrar DNS, så att man får USA-utbud, blir man av med svenska undertexter då?

Ursprungligen av alix:

Om man ändrar DNS, så att man får USA-utbud, blir man av med svenska undertexter då?

Japp det blir du, fast själv gillar jag engelskt text prova ett tag så kommer du inte att gå tillbaka. Man följer filmerna på ett mer naturligt sätt tycker jag.

  • Medlem
  • 2016-01-17 09:52
Ursprungligen av reza666:

Japp det blir du, fast själv gillar jag engelskt text prova ett tag så kommer du inte att gå tillbaka. Man följer filmerna på ett mer naturligt sätt tycker jag.

Tack! För egen del kvittar det, jag har läst engelska på universitet, men jag har barn och andra att tänka på.

1
Bevaka tråden