Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre Wifi-assistans i IOS 9.3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funktionen Wifi-assistans i IOS 9 ska bli bättre genom att visa hur mycket mobildata som förbrukas.

Läs hela artikeln här

Wifi-assistans borde bli bättre på att koppla över till mobilnätet, speciellt då man kopplas upp mot ett bra nätverk men som saknar Internet.

Ursprungligen av Chaosstar:

Wifi-assistans borde bli bättre på att koppla över till mobilnätet, speciellt då man kopplas upp mot ett bra nätverk men som saknar Internet.

Det roliga är att det är ju detta som Apple för kritik för - att de kopplar över till mobilnätet...

Denna "funktionen" är avslagen sedan dag två, varav dag 1 brände all surf jag hade och jag förstod inte varför.

Varför den här idiotiska inställningen är påslagen som förval, undgår allt sunt förnuft.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-15 15:39

Det beror ju på vilket tak man har på surfen. Jag har nått taket under två månader under de senaste 5 åren.

Jag ser ingen skillnad på WiFiassistans nu mot 9.2.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-15 15:48
Ursprungligen av kenjon:

Jag ser ingen skillnad på WiFiassistans nu mot 9.2.....

Funkrionen ska inte ha ändrats, bara presentationen av förbrukad data

Citat:

The Wi-Fi Assist option has been updated to include a small label underneath the main header to show an approximate amount of data that has been chewed through in MBs.

The service works exactly as it did previously by seamlessly falling back to cellular data if turned on, it’s just that Apple now tracks that data usage separately to ensure that users can stay informed as to exactly how much data is being used.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-15 15:55

Det ska vara lättare att se, men jag tycker det ser likadant ut....
Jag hade väntat mej två förbrukningsdata, ett för WiFi och ett för 3G/4G per app.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-15 16:16
Ursprungligen av kenjon:

Det ska vara lättare att se, men jag tycker det ser likadant ut....
Jag hade väntat mej två förbrukningsdata, ett för WiFi och ett för 3G/4G per app.

Har inte själv installerat 9.3, men förändringen är nog diskretare än det du önskade

1
Bevaka tråden