Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC kommer till Apple TV

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videospelaren VLC släpper en app för den fjärde generationens Apple TV som hittas i enhetens App Store.

Läs hela artikeln här

Bra info, väntat ett tag nu

Kan ni göra en djupgående genomgång av möjligheterna och funktionerna?

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan ni göra en djupgående genomgång av möjligheterna och funktionerna?

Den här kanske besvarar de flesta av dina funderingar:
http://youtu.be/Hk9sgOos-x4

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-13 22:17

Jag får inget ljud i någon av mina filer när jag kör VLC. Ljud är satt till "inaktiverat" varje gång men det händer inget när jag väljer rätt spår. Någon som får samma?

Ursprungligen av EnDumEn:

Jag får inget ljud i någon av mina filer när jag kör VLC. Ljud är satt till "inaktiverat" varje gång men det händer inget när jag väljer rätt spår. Någon som får samma?

Har dina filer ljudspår som VLC har stöd för?

Ursprungligen av EnDumEn:

Jag får inget ljud i någon av mina filer när jag kör VLC. Ljud är satt till "inaktiverat" varje gång men det händer inget när jag väljer rätt spår. Någon som får samma?

Ja, jag har samma problem. Bara ett ljudspår, alltid inaktiverat valt när jag startar, inget ljud och ingen skillnad när jag ändrar till det riktiga ljudspåret från "inaktiverat"

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-01-14 06:55
Ursprungligen av keptang:

Har dina filer ljudspår som VLC har stöd för?

Jag har provat alla möjliga. Inte en enda funkar.

Dedikerad "PirateBay-spelare".

Jag ska gräva lite mer i inställningar och så i kväll när jag kommer hem. Gjorde en snabb sökning på nätet men hittade ingenting om detta. I värsta fall så blir det att skriva en ticket på det hela.

https://trac.videolan.org/vlc/

Edit: Hittade något på VLC Supportforum.

Edit2: Det kan kanske bero på AC3... Mer att kolla när jag kommer hem:) AC3?

Ursprungligen av BlackSmp:

Edit2: Det kan kanske bero på AC3... Mer att kolla när jag kommer hem:) AC3?

Precis, var därför jag frågade @EnDumEn om ljudspåret i inlägg #6.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-01-14 10:00

Jag hittar 10 st sources, datorer, servers, videokameror etc. Men ingenting vill spela. Antingen får jag Anslutning misslyckades, eller Tom mapp. Det enda som funkar är Fjärruppspelning och Nätverksström.

Edit: PLEX funkar efter att ha slagit på DLNA också. Men den var seg... och den visar Tom mapp medan den cachar. Så de andra utdelningarna kanske kommer om en stund....

Edit2: Näh, efter flera minuter visar den fortfarande Tom mapp. Och jag har SMB påslaget under Delat.

Senast redigerat 2016-01-14 10:12

Jag har aldrig ägt en Apple Tv men är sjukt sugen på en AT4. Vill att den ska köra SVT play m.m. smidigt och att det går att strömma 1080p .mkv filer till den på nätverket utan lagg. Är det möjligt med VLC utan en NAS? Eller funkar Airplay lika bra för detta ändamål? Ska sägas att jag sitter på en relativt gammal Macbook Air 2011.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2016-01-14 11:30
Ursprungligen av Redaktionen:

Videospelaren VLC släpper en app för den fjärde generationens Apple TV som hittas i enhetens App Store.

Läs hela artikeln här

Fast alltså, inget AC3 stöd? Varför ens bry sig från början då? AC3 är väl mer eller mindre det mest använda?
Och varför så dåligt gui? Om dom nu inte har stöd för AC3, så borde man väl få en popup om det, istället för att man som användare här i tråden tvingas börja felsöka?

1
Bevaka tråden