Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin fixar Magsafe-laddning till Macbook

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillbehörstillverkaren Griffin släpper en magnetisk adapter med tillhörande sladd för att ladda Apples Macbook.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 21:50

Nu blir jag förvirrad:

Nästan alla Apples bärbara datorer kommer med den magnetiska Magsafe-kontakten. Det är en fiffig kontakt som ger extra skydd ifall någon exempelvis skulle råka snubbla över laddsladden, laddsladden lossnar då enkelt utan att hela datorn åker i golvet. Det enda undantaget i Apples sortiment är Macbook som laddas via den nya kontakttypen USB Type-C.

En MacBook är ju en bärbar fån Apple, men ena stunden har den denna kontakt för att senare i samma stycke INTE ha det :/

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-01-11 22:02

Znaps verkar vara en bättre lösning än Griffins med mindre utstickande adapter-del. Men ingen av dom har väl levererats än...

http://www.znaps.net

Ursprungligen av Exteron:

Nu blir jag förvirrad:

Nästan alla Apples bärbara datorer kommer med den magnetiska Magsafe-kontakten. Det är en fiffig kontakt som ger extra skydd ifall någon exempelvis skulle råka snubbla över laddsladden, laddsladden lossnar då enkelt utan att hela datorn åker i golvet. Det enda undantaget i Apples sortiment är Macbook som laddas via den nya kontakttypen USB Type-C.

En MacBook är ju en bärbar fån Apple, men ena stunden har den denna kontakt för att senare i samma stycke INTE ha det :/

Finns bara en modell som heter MacBook som säljs idag och den har inte MagSafe utan laddas via USB-C-porten. Ser inte vad som är förvirrande med det?

Ursprungligen av Gurra:

Znaps verkar vara en bättre lösning än Griffins med mindre utstickande adapter-del. Men ingen av dom har väl levererats än...

http://www.znaps.net

Znaps är för telefoner/tablets (Lightning/micro-USB), inte datorer.
Har själv beställt Znaps för att testa, hoppas det är dags för leverans snart.

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-01-11 22:07
Ursprungligen av keptang:

Znaps är för telefoner/tablets (Lightning/micro-USB), inte datorer.

Initialt var det så men dom har även en USB-C-variant till salu på sin hemsida. Har för mig att det var ett av stretch goals på Kickstarter.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 22:10
Ursprungligen av keptang:

Finns bara en modell som heter MacBook som säljs idag och den har inte MagSafe utan laddas via USB-C-porten. Ser inte vad som är förvirrande med det?

Znaps är för telefoner/tablets (Lightning/micro-USB), inte datorer.
Har själv beställt Znaps för att testa, hoppas det är dags för leverans snart.

För att de heter fortfarande MacBook allihop, att de sedan är tillägg som Air & Pro på dem spelar ingen roll, det är fortfarande en MacBook.

Ursprungligen av Gurra:

Initialt var det så men dom har även en USB-C-variant till salu på sin hemsida. Har för mig att det var ett av stretch goals på Kickstarter.

Stämmer, om nu inte Znaps i sig är en hoax.
Griffins lösning ser inte speciellt snygg ut men lär fungera till skillnad mot Znaps som inte levererat något än.

Ursprungligen av Exteron:

För att de heter fortfarande MacBook allihop, att de sedan är tillägg som Air & Pro på dem spelar ingen roll, det är fortfarande en MacBook.

Allt går att misstolka, krävs bara lite vilja. MacBook nämns i artikeln, inte MacBook Pro eller MacBook Air.

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-01-11 22:19
Ursprungligen av keptang:

Stämmer, om nu inte Znaps i sig är en hoax.
Griffins lösning ser inte speciellt snygg ut men lär fungera till skillnad mot Znaps som inte levererat något än.

Om man tror att dom kan leverera får man väl alltid fråga sig när det gäller kickstarterprojekt, men jag tycker ändå det är relevant info för andra som läser tråden.

Ursprungligen av Gurra:

Om man tror att dom kan leverera får man väl alltid fråga sig när det gäller kickstarterprojekt, men jag tycker ändå det är relevant info för andra som läser tråden.

Håller med, jag har själv backat Znaps som jag skrev tidigare.

Japp, Znaps har en USB-C också, dom fick problem då produktionen av delarna inte blev av den kvalitet med prestanda problem etc dom hoppades på så nu testas allt noggrannare och leveranserna/utskicken går saktare än förväntat.

Ursprungligen av Exteron:

För att de heter fortfarande MacBook allihop, att de sedan är tillägg som Air & Pro på dem spelar ingen roll, det är fortfarande en MacBook.

Vi brukar skriva ut hela modellnamnet när vi pratar om en specifik modell (det vill säga Macbook, Macbook Air eller Macbook Pro) eller om vi refererar till alla skriva ut typ Macbook-familjen eller något liknande.

Ursprungligen av Exteron:

För att de heter fortfarande MacBook allihop, att de sedan är tillägg som Air & Pro på dem spelar ingen roll, det är fortfarande en MacBook.

Vad heter då datorn som inte har MagSafe?
Du menar att Mac Book bara är ett prefix, en tillverkare, och att datorerna egentligen har modellnamn som Pro, Air och .... ? Ja vad menar du den sista skulle heta i så fall.
Det påminner om norrmannen på CERN vid namn Høst. H - är stumt i franskan, ø - finns inte, st - stum ändelse. Mac Book -.
/

Ursprungligen av martinator:

Vad heter då datorn som inte har MagSafe?
Du menar att Mac Book bara är ett prefix, en tillverkare, och att datorerna egentligen har modellnamn som Pro, Air och .... ? Ja vad menar du den sista skulle heta i så fall.
Det påminner om norrmannen på CERN vid namn Høst. H - är stumt i franskan, ø - finns inte, st - stum ändelse. Mac Book -.
/

Bara Mac Book!

1
Bevaka tråden