Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva ut från Photoshop

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker skriva ut från Photoshop CS5, (OS X Yosemite 10.10.5) men när jag klickar på "Skriv ut" avslutas Photoshop "oväntat" som det står. Samma sak händer när jag klickar på "Utskriftsinställningar" i utskriftsdialogrutan.
Gör jag en PDF av filen går det bra, likaså från InDesign CS5 och Illustrator CS5 kan jag skriva ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-10 18:47

Har utskrifter från kombinationen Ps CS5 och 10.10.5 funkat för dig tidigare?

Om du inte testat utskrift tidigare, vilket installerade du först, Yosemite eller Photoshop? Har sett tipset att ominstallation av CS5 efter uppgradering till Yosemite kan hjälpa en del problem.

Antar du redan installerat den äldre Java 6, annars startar väl inte CS5 alls.

Funkar det från ett annat användarkonto? Använder du några plugins till Photoshop?

Slutligen ett lustigt fel jag haft med Indesign CS3 och alla systemversioner efter Lion. Jag vet, det är fel adobeprogram i annan version, men jag nämner det för att symtomet var liknande: vid utskrift bara avslutas programmet, men exportera till pdf går bra. Och lösningen var enkel och lite udda: bara att radera några språkfiler i mappen för ppd-profiler.
Crash printing | Illustrator, InDesign | CS3, CS4

Senast redigerat 2016-01-10 19:03
Ursprungligen av IngoX:

Har utskrifter från kombinationen Ps CS5 och 10.10.5 funkat för dig tidigare?

Om du inte testat utskrift tidigare, vilket installerade du först, Yosemite eller Photoshop? Har sett tipset att ominstallation av CS5 efter uppgradering till Yosemite kan hjälpa en del problem.

Antar du redan installerat den äldre Java 6, annars startar väl inte CS5 alls.

Funkar det från ett annat användarkonto? Använder du några plugins till Photoshop?

Slutligen ett lustigt fel jag haft med Indesign CS3 och alla systemversioner efter Lion. Jag vet, det är fel adobeprogram i annan version, men jag nämner det för att symtomet var liknande: vid utskrift bara avslutas programmet, men exportera till pdf går bra. Och lösningen var enkel och lite udda: bara att radera några språkfiler i mappen för ppd-profiler.
Crash printing | Illustrator, InDesign | CS3, CS4

Har inga plugins till Photoshop. Allt funkade tidigare efter jag hade installerade Yosemite, men jag fick en hårddiskkrasch före jul i min iMac, så jag lät sätta in en ny hårddisk.

Installerade en backup, men hade sedan problem att installera Adobe CS5 igen.
När 99% av installationen var klar kom ett meddelanden om att radera eller avinstallera saker som jag inte kunde hitta på datorn.
Så jag provade till sist att koppla ner internet, och då gick det.

Efter att jag skrev inlägget igår hittade jag ett liknande problem som mitt på Google där rådet var att uppdatera Photoshop CS5 till 12.0.4, vilket löste problemet läste jag.

Gick in på Hjälp - Uppdateringar... Photoshop. Men när hela processen var klar dök meddelandet upp:
"Ett fel inträffade vid hämtningen av den här uppdateringen". Se skärmdumpen.

Jag förmodar att problemet skulle lösas om jag lyckades uppdatera. "Kontakta kundsupport..." som det står funkar ju tyvärr inte heller, utan detta kommer upp när man klickar: "Sorry, this page is not available".
För gammalt program antar jag.

Det fanns uppdateringar till samtliga Adobe CS5 programmen, men samma negativa meddelande kom upp på alla när jag försökte.

Kan du ladda ner 12.0.4-uppdateringen härifrån: http://www.adobe.com/support/downloads/produc...

Ursprungligen av Mattias A:

Kan du ladda ner 12.0.4-uppdateringen härifrån: http://www.adobe.com/support/downloads/produc...

Tack, jag har testat detta men den går inte att öppna eftersom den kommer från en "oidentifierad utvecklare" står det.
Kan man gå runt detta på något sätt tro?

Ursprungligen av sborje:

Tack, jag har testat detta men den går inte att öppna eftersom den kommer från en "oidentifierad utvecklare" står det.
Kan man gå runt detta på något sätt tro?

Ändra säkerhetsinställningar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-11 16:21

Det räcker att högerklicka och välja öppna från kontextmenyn
Öppna ett program från en oidentifierad utvecklare

Ursprungligen av IngoX:

Det räcker att högerklicka och välja öppna från kontextmenyn
Öppna ett program från en oidentifierad utvecklare

Stort tack!
Nu funkar det.
Jag undrar dock vad det beror på att det inte funkar med "Uppdateringar"?

Ursprungligen av sborje:

Stort tack!
Nu funkar det.
Jag undrar dock vad det beror på att det inte funkar med "Uppdateringar"?

Adobe vill att du ska prenumerera på deras program och betala per månad vare sig du använder det varje dag/vecka/månad/halvår/år osv.

1
Bevaka tråden